231514

امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو مطرح کرد:

آلومینیوم صنعت درجه یک در بهار ۱۴۰۱

دنیای معدن: در بین معدن و صنایع معدنی آلومینیوم صنعت درجه یک در بهار ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، پرتفوی بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ایران کامودیتی‌ است و تحولات عرصه بین الملل از آنجایی برای بازار سرمایه ایران مهم می‌شود که هرگونه ناامنی و چالش در مناسبات کشورها، بر قیمت جهانی این محصولات تاثیر گذار است.

امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو در ارتباط با تحولات بازار کامودیتی‌ها اظهار کرد: میزان تولید و صادرات روسیه در تحولات قیمتی کامودیتی‌ها تاثیر گذار است. این کشور سالانه حدود ۴۲۰ میلیارد دلار صادرات کامودیتی‌ دارد. با ادامه دار شدن شرایط کنونی در عرصه بین الملل و حذف بخشی از صادرات این کشور در زمینه نفت، گاز، محصولات کشاورزی و..، میزان عرضه این محصولات با خلاء مواجه می‌شود و بر این اساس شاهد رشد قیمت کامودیتی‌هادر بازارهای جهانی در ۲۰۲۲ خواهیم بود.

رکوردشکنی‌ها ادامه دار خواهد بود؟

وی در ارتباط با رکورد شکنی‌های برخی کامودیتی‌ها همچون مس، روی، تیتانیوم، گندم و آلومینیوم گفت: بخشی از کامودیتی‌ها با شروع بحران جنگ رکورد قیمتی زده‌اند. هرچند تداوم جنگ روسیه در اروپا و آمریکا پیش‌بینی نمی‌شود اما اگر این روند ادامه دار باشد، شاهد رشد بیشتر قیمت در کامودیتی‌ها خواهیم بود.

صباغ با بیان این که روسیه و اوکراین ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید گندم دنیا را در اختیار دارند، گفت: مصر بیش از ۸۰ درصد گندم مورد نیاز خود را از این ۲ کشور تامین می‌کند با توجه به آنکه وضعیت پهلوگیری کشتی‌ها در دریای سیاه امکان پذیر نیست به نظر می‌رسد برخی کشورها در آینده با بحران جدی امنیت غذایی مواجه شوند.

صنعت پیشتاز در بهار ۱۴۰۱

وی در ارتباط با صنعت پیشتاز در گروه معدن و صنایع معدنی در بهار ۱۴۰۱گفت: صنعت آلومینیوم صنعت شماره یک در سودآوری است و بعد از آن فروآلیاژها و کودهای شیمیایی مستعد رشد هستند. این رشد پایدار خواهد بود چرا که به دلیل بحران اوکراین میزان تولید این محصولات نیز دچار بحران شده است.

    صنعت پیشتاز در بهار ۱۴۰۱

    وی در ارتباط با صنعت پیشتاز در گروه معدن و صنایع معدنی در بهار ۱۴۰۱گفت: صنعت آلومینیوم صنعت شماره یک در سودآوری است و بعد از آن فروآلیاژها و کودهای شیمیایی مستعد رشد هستند. این رشد پایدار خواهد بود چرا که به دلیل بحران اوکراین میزان تولید این محصولات نیز دچار بحران شده است.صدای بورس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید