231113

توسعه نانو پوشش‌های ورق‌های آلومینیومی بر اساس یک درخواست خارجی

دنیای معدن: یکی از شرکت های فناور بنا بر درخواستی که در نمایشگاه شانگهای ارائه شد، توانست پوشش‌هایی را برای کاربرد در ورق آلومینیومی توسعه دهد.

به گزارش دنیای معدن، دکتر لاله سید سعادت، رئیس هیئت‌مدیره یکی از شرکت های فعال  در حوزه نانو با اشاره به تولید محصولات مختلف در حوزه رنگ اپوکسی ضدخوردگی و رنگ آلکیدی ضد خوردگی، گفت: ما علاوه بر گرافن و اکسیدگرافن، اقدام به تولید پوشش و رنگ نیز کرده‌ایم و این محصولات در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اکسیدگرافن عامل‌دار به عنوان افزودنی در رنگ‌ها هم باعث چسبندگی بهتر رنگ شده و هم به صورت دیواره‌ای مانع از ورود رطوبت به داخل رنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو ویژگی موجب بهبود خواص ضدخوردگی رنگ‌های این شرکت می‌شود، اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما برای توسعه کسب و کار، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی بوده است؛ از این رو با شرکت در نمایشگاه شانگهای یکی از بازدیدکنندگان یک ورق آلومینیوم حاوی نوعی لاک به ضخامت ۶ میکرون به غرفه ما آورد و درخواست توسعه لاک روی این ورق را داشت. تشخیص این لاک با لمس کردن دشوار بود، ولی ما بعد از بازگشت به ایران روی این فناوری کار کردیم و بعد از یک سال این فناوری را توسعه دادیم.

سعادت خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده ورق آلومینیوم در کشور متقاضی این فناوری هستند. حتی در نمایشگاهی که در ایتالیا شرکت کردیم، یک شرکت تولیدکننده پمپ پس از آشنایی با این لاک، نسبت به این فناوری علاقه‌مند شد و برای همکاری درخواست داد. بنابراین شرکت در نمایشگاه‌ها هم برای آشنایی با نیاز بازار و هم توسعه بازار بسیار مفید و موثر است.

به نقل از ستاد نانو، رییس هیات مدیره این شرکت از ارائه خدمات تحقیق و توسعه به شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: یکی از شرکت‌های تولید کننده دستکش در شمال کشور در نمایشگاه نانو از ما برای همکاری برای توسعه دستکش‌های آنتی‌باکتریال دعوت کرد و ما بعد از تحقیق و توسعه روی فرآیند تولید این نوع دستکش‌ها در نهایت موفق به توسعه این فناوری شدیم و در حال حاضر این شرکت تولیدکننده دستکش هایی است که از نانومواد آن در شرکت ما تولید می شود.

به گفته وی رنگ های تولید شده در این شرکت دارای مقاومت به خوردگی بالایی بوده که قادر هستند عمر سازه‌ها را افزایش و هزینه نگهداری را کاهش دهند و قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به پرتو فرابنفش از جمله ویژگی‌های این پوشش ها است.

 

دیدگاهتان را بنویسید