230164

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و دانشگاه هرمزگان

دنیای معدن: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه هرمزگان خبر داد و گفت: تقویت پیوند صنعت و دانشگاه سبب ارتقا دوسویه خواهد شد.

 

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر بیان داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بحث بر سر مفاد، تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و دانشگاه هرمزگان به امضا رسید.

وی این تفاهم‌نامه را سبب ایجاد ارتباط مؤثرتر و فعال در زمینه‌ی آموزشی و پژوهشی بین صنعت و دانشگاه خواند و افزود: ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای تحت عنوان مشاور پشتیبان علمی، تعریف بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، رصد سایر مناطق ویژه مستقر در حوزه‌ی خلیج فارس، ارائه‌ی گزارش تحلیل بازارهای مرتبط با صنایع مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس، خدمات مشاوره تخصصی در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و تحلیل موانع حقوقی جهت چابک‌سازی سیستم حقوقی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ادامه از ایجاد دفتر ارتباط با دانشگاه در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و افزود: پشتیبانی در تأمین منابع انسانی متخصص، ارائه‌ی خدمات آموزشی و انجام مشاوره‌های تخصصی از اهداف ایجاد این دفتر است.

وی تأکید کرد: با دایر شدن این دفتر به‌صورت روزانه یکی از اساتید دانشگاه هرمزگان در منطقه ویژه حضور خواهد یافت و متناسب با دغدغه‌های صنعت در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید به‌عنوان مشاور فعالیت خواهد کرد.

خلج طهرانی در پایان پیوند صنعت و دانشگاه را سبب ارتقا جایگاه هر دو نهاد دانست و افزود: استفاده از نیروهای کارآمد دانشگاه می‌تواند به توسعه‌ی بیشتر صنعت هرمزگان بیانجامد و سرعت پیشرفت را در استان دوچندان کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید