222421

شرکت معدنکاری استرالیایی قصد دارد 3 میلیارد دلار بر روی توسعه خودروهای الکتریکی در عربستان سعودی سرمایه گذاری کند

دنیای معدن -بلومبرگ: یک شرکت استرالیایی قصد دارد 3 میلیارد دلار در عربستان سعودی در یک طرح بر روی فلزات مورد استفاده در باتری خودروهای برقی سرمایه گذاری کند.

به گزارش دنیای معدن، مایکل نیلور؛ مدیر ارشد اجرایی، گروه EV Metals Group Plc اعلام کرد هزینه های این شرکت صرف ساخت کارخانه هایی برای فرآوری موادمعدنی ازجمله لیتیوم و نیکل خواهد شد و بعدها به اکتشاف فلزات باتری خواهد پرداخت.

وی افزود: این یکی از اولین معاملات بزرگ از زمان تصویب قانون جذب سرمایه گذار در معادن عربستان سعودی است زیرا به نظر می رسد این کشور قصد دارد اقتصاد تحت سلطه نفت خود را متنوع کرده و بطرف معدن سوق دهد.

وی در مصاحبه ای گفت: ما اولین محرک این موضوع هستیم و از دانش، فناوری و قابلیت های فنی برخورداریم و قرار است به این پادشاهی وارد شویم تا این فلزات اکتشاف شوند. Naylor ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده گروه EV Metals خوشبین است که ذخایر قابل توجهی از مواد مورد استفاده در باتری خودروهای برقی را در عربستان سعودی کشف کند.

وی اظهار داشت: تاسیسات و تجهیزات فرآوری طی 9 سال آینده توسعه می یابند. این شرکت بیش از 15 درخواست برای مجوزهای اکتشاف در عربستان دارد و به دنبال ذخایر لیتیوم، نیکل و کبالت در آنجاست.

درصورت موفقیت، EV Metals اولین شرکتی است که فلزات موجود در عربستان را استخراج می کند. عجله برای تامین این مواد اولیه درحالی که جهان به دنبال روش های پاکیزه تر در انتقال انرژی است، تقاضا را افزایش داده و قیمت ها را بالاتر برده است.

نیکل در لندن 82 درصد در 5 سال گذشته بالا رفته و در میان افزایش گسترده تر کامودیتی ها در سال 2021 بالغ بر 16 درصد بالا رفته است. قیمت کربنات لیتیوم در چین نیز به بالاترین سطح خود رسیده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید