222163

فاز نخست طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر، آماده بهره برداری

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر از آماده بهره برداری شدن فاز نخست طرح توسعه نفلین سینیت این مجتمع خبر داد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علیرضا خوش مقام با بیان این مطلب گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر با ظرفیت تولید 150 هزار تن از اسفند 97 آغاز شد و اکنون فاز نخست آن با ظرفیت 40 هزار تن، به پیشرفت حدود 99 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این فاز، ظرفیت فعلی مجتمع نفلین سینیت کلیبر به 55 هزار تن در سال می رسد. میزان اشتغال‌زایی فاز نخست نیز 40 نفر مستقیم و 120 نفر غیر مستقیم است.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر خواستار شد: با بهره‌برداری از طرح جدید در سال‌جاری، انتظار داریم مسئولان از واردات نفلین سینیت جلوگیری و در بازگشایی مسیر صادرات، ما را یاری کنند تا بتوانیم 2 فاز توسعه ای بعدی را تکمیل کنیم.

افزایش 56 درصدی تولید نفلین سینیت

خوش مقام با اشاره به افزایش 56 درصدی میزان تولید این مجتمع طی نیمه نخست سال‌جاری تصریح کرد: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۴ هزار و ۱۱۶ تن کنسانتره با کیفیت بالا تولید کرد. این میزان در مدت مشابه سال گذشته، 2 هزار و 641 تن بود.

وی افزود: میزان کنسانتره تولید شده در سال جاری نسبت به برنامه، 8 درصد رشد یافت.

بنا به این گزارش، ماده معدنی نفلین سینیت به دلیل قابلیت کاربرد بالا در صنایع مختلف همچون آلومینیوم، شیشه، کاشی، سرامیک، پلاستیک، کائوچو، کود شیمیایی و غیره، از جمله مواد معدنی استراتژیک جهان محسوب می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید