235370

کارخانه سیمان آبدانان با سرمایه گذاری 92 میلیون یورویی احداث می‌شود

دنیای معدن: فرماندار شهرستان آبدانان گفت: پروژه کارخانه سیمان آبدانان زاگرس با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز قرار است در مساحتی در حدود ۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۹۲ میلیون یورویی توسط بخش خصوصی ساخته شود.

به گزارش دنیای معدن، امروز فرماندار آبدانان به همراه هیات مدیره کارخانه سیمان آبدانان از روند اجرایی ساخت کارخانه سیمان آبدانان واقع در روستای آب انار از توابع بخش کلات بازدید به عمل آوردند.

یداله حاتمی فرماندار شهرستان آبدانان در این بازدید گفت: پروژه کارخانه سیمان آبدانان زاگرس با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز قرار است در مساحتی در حدود ۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۹۲ میلیون یورویی توسط بخش خصوصی ساخته شود.

وی ادامه داد: این پروژه استارت آن از سال ۱۳۹۰ زده شد ولی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی و اقتصادی چند سالی کار متوقف بود ولی با فراهم شدن شرایط مناسب با جدیت و پیگیری سرمایه گذار و جذب منابع سرمایه گذاری خارجی از اردیبهشت ماه امسال (۱۴۰۱) در مسیر اجرا قرار گرفت. 

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: هم اکنون پیمانکار ساختمانی فعالیت خود را شروع کرده و در حال انتقال امکانات خود به سایت و تجهیز کارگاه و محوطه سازی تسطیح و ساختمان سازی است.

وی برنامه زمان بندی و بهره برداری این پروژه را مدت ۲۴ ماه عنوان کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان خوشبختانه مواد معدنی شناخته شده این طرح که در نزدیکی کارخانه وجود دارند از کیفیت عالی برخوردار بوده و از نظر کمی جوابگوی نیاز کارخانه است.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح صنعتی در فاز اول زمینه اشتغال ۲۴۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد./ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید