249483

برانکو پاسخ اظهارات ناگهانی گل‌محمدی را داد

دنیای معدن: ناکامی‌های پرسپولیس در فصل جاری موجب شد تا نیمکت این تیم لرزان‌تر از همیشه به نظر برسد. استارت ناکامی سرخ‌ها از شهر انزلی و دیدار با ملوان آغاز شد؛ دیداری که در هفته هشتم لیگ برگزار و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان یحیی گل‌محمدی رقابت صدرنشینی را به دیگر مدعیان قهرمانی در لیگ برتر (استقلال و سپاهان) ببازند.

به گزارش دنیای معدن، تساوی ۲-۲ مقابل نفت آبادان و باخت یک‌گله به سپاهان هم منجر شد تا زمزمه‌های جدایی یحیی از پرسپولیس بیش از پیش به گوش برسد اما در این بین سرخ‌ها در یک میدان دیگری هم حضور داشتند و آن لیگ قهرمانان آسیا بود. البته این مسابقات هم برای سرخ‌پوشان خوب پیش نرفت و این تیم با شکست ۲-۰ مقابل یاران رونالدو در ورزشگاه آزادی شروع شد. سرخ‌پوشان در ادامه این مسابقات به یک‌باره با برتری یک‌گله مقابل الدحیل در قطر امیدوارتر شدند. در این میان پیروزی ۲ گله مقابل استقلال تاجیکستان در تهران، آخرین ۳ امتیازی آن‌ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود که این پیروزی‌ها باعث شد تا در آن مقطع انتقادی به عملکرد یحیی و پرسپولیس نشود.

اما این انتقادات با تساوی یک‌گله مقابل استقلال تاجیکستان و تساوی بدون گل مقابل النصر آغاز شد تا هواداران هم از سرنوشت تیم محبوب‌شان در آسیا نگران شوند. این دو تساوی دوباره صدای منتقدان گل‌محمدی را بالا برد اما یحیی یک فرصت دیگر برای احیای پرسپولیس داشت و آن بازی با الدحیل در ورزشگاه آزادی بود. دیداری که می‌توانست سرنوشت یحیی را تغییر دهد و او و شاگردانش با شکست نماینده قطر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند؛ دیداری که هر چند خیلی خوب آغاز شد اما شب کابوس‌واری برای گل‌محمدی، بازیکنان و ۶۰هزار هوادار پرسپولیس بود؛ هوادارانی که به امید پیروزی در این دیدار به ورزشگاه آمده بودند اما با شکست و شعار «حیا کن، رها کن» استادیوم را ترک کردند، شعاری که پیش از این کمتر به گوش گل‌محمدی رسیده بود و در واقع این شعار تهدیدی جدی برای ادامه حیات یحیی در پرسپولیس محسوب می‌شد.

پرسپولیس در سال‌های گذشته نتایج خوبی گرفته بود و در واقع هواداران این تیم به صدرنشینی در لیگ برتر عادت کرده بودند اما نتایج این فصل سرخ‌پوشان باعث اعتراض هواداران شد. هوادارانی که همیشه یک جایگزین خوب دارند و آن فرد برانکو ایوانکوویچ است.

نتایج خارق‌العاده سرخ‌پوشان در سال‌های گذشته یک معمار خوب به نام برانکو داشت؛ مربی محبوبی که در زمان حضور در پرسپولیس، سرخ‌ها را به تیم مدعی قهرمانی حتی در قاره آسیا تبدیل کرد. در آن زمان لیگ برتر برای پرسپولیس و هوادارانش کوچک بود و هواداران سرخ‌ها با خیالی آسوده به استادیوم می‌رفتند و در پایان بازی هم شعار «برانکو- برانکو» سر می دادند. سایه این مربی کروات و محبوب پرسپولیس همیشه بر سر مربیان این تیم به خصوص یحیی گل‌محمدی که نخستین مربی ایرانی بعد از جدایی برانکو بود، سنگینی می‌کند. در حالی که سرخ‌پوشان با این مربی وطنی به چند قهرمانی در ایران و حتی فینال آسیا رسیده‌اند اما انگار این قهرمانی‌ها به چشم هواداران نمی‌آید و هواداران در انتظار بازگشت پروفسور به پرسپولیس هستند.

زمزمه‌های بازگشت این مربی پرافتخار از بازی رفت پرسپولیس- الدحیل آغاز شد و برانکو پیش از برگزاری این دیدار به نوعی از تمایل خود برای بازگشت به پرسپولیس صحبت کرد و به تمجید از هواداران این تیم پرداخت. او ادعا کرد که می‌داند برای ادامه کار به عنوان مربی فوتبال همه چیز ممکن است. نتایج بد پرسپولیس، حذف از آسیا و این ادعای برانکو باعث شد تا در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص بازگشت برانکو به پرسپولیس مطرح شود؛ بازگشتی که حتی با واکنش این مربی کروات هم همراه بود و او ادعا کرد که از این موضوع اطلاعی ندارد.

در این بین دیروز خبرنگاران در نشست خبری دیدار پرسپولیس- هوادار با یحیی گل‌محمدی در خصوص بازگشت برانکو صحبت کردند. سرمربی پرسپولیس که پیش از این هیچ واکنش رسمی به این موضوع نداشت در اقدامی جالب به تمجید از مربی سابق خود پرداخت و او را بهترین فرد برای جانشینی‌اش دانست. البته این صحبت‌های سرمربی سرخ‌پوشان بی‌جواب نماند و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کنونی عمان مجددا در گفت‌وگویی این‌گونه به تمجید و حمایت از یحیی گل‌محمدی پرداخت: «از یحیی به خاطر صحبت‌هایش تشکر می‌کنم. او یکی از کاپیتان‌های من بود و مطمئن هستم که مربی بزرگی خواهد شد.»

در این بین پرسپولیس با این شرایط نه‌چندان خوب روز پنج‌شنبه به مصاف رقیب سنتی خود خواهد رفت و خیلی‌ها اعتقاد دارند که باخت پرسپولیس در دربی، مساوی است با پایان کار گل‌محمدی در پرسپولیس؛ قطعا یحیی این موضوع را می‌داند و تلاش می‌کند که به بهترین نحو ممکن از آخرین فرصت احتمالی‌اش استفاده کند و در این دیدار پیروز شود. در غیر این صورت با توجه به شرایط پرسپولیس و شایعه بازگشت برانکو، امکان دارد دربی آخرین حضور یحیی بر نیمکت سرخ باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید