248090

ستاره استقلال، داغ دل پرسپولیسی ها را تازه کرد!

دنیای معدن: مهرداد محمدی در حال عمل کردن به وعده‌ای است که پیش از ورود به فوتبال ایران قولش را داده بود.

به گزارش دنیای معدن؛ در پایان لیگ پانزدهم بود که برادران محمدی به عنوان دو ستاره به فوتبال ایران معرفی شدند. پس از اینکه میلاد محمدی عازم فوتبال روسیه شد، مهرداد در انتظار پیشنهاد سرخابی‌های پایتخت ماند، اما وقتی دید برانکو و منصوریان نظری روی او ندارند، تصمیم گرفت به پیشنهاد وسوسه‌برانگیز سپاهان پاسخ مثبت بدهد و راهی این تیم قدیمی و پرافتخار فوتبال ایران شود. دوران حضور مهرداد در سپاهان همزمان شد با دوران افول شدید این تیم.

مدیران سپاهان با ویسی دست به انقلابی گسترده در تیم زدند و به یکباره مهرداد محمدی تبدیل به بازیکنی شد که باید بار این تیم را در راس خط هجومی تیم به دوش می‌کشید و 20 سالگی فشار مضاعفی را در اولین سال حضورش در سپاهان تجربه کرد. با این حال مهرداد توانست در همین فصل طی 28 مسابقه 7 گل بزند، اما رفتن ویسی و حضور دوباره کرانچار نه در نهایت به محمدی کمکی کرد و نه به سپاهان. آنها لیگ شانزدهم را در رتبه پنجم تمام کردند و در لیگ هفدهم تا آستانه سقوط پیش رفتند و درنهایت با مربیگری ابراهیم‌زاده فصل با آنها با رتبه نازل چهاردهمی تمام شد. در آن زمان در بحرانی که سپاهان گرفتار شده بود، احتمالا کمتر کسی به دیده نشدن ستاره مستعدی به نام مهرداد محمدی فکر می‌کرد، اما خودش نمی‌توانست فاصله‌ای که میان دنیای او و برادرش ایجاد شده بود، را در درونش هضم کند.

پرواز به فوتبال پرتغال با حضور قلعه‌نویی

مهرداد محمدی که با حضور امیر قلعه‌نویی بار دیگر به تیم ملی فراخوانده شده و در مصاف با اردن هم گلزنی کرد، در لیگ هجدهم زیر نظر این مربی توانست خودش را پیدا کند. او در فصلی که سپاهان دوش به دوش پرسپولیس برای کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی پیش رفت، یکی از ستاره‌های بی چون و چرای طلایی‌پوشان اصفهانی بود و با تکنیکی که در زمین و رفتاری که در بیرون از زمین نشان می‌داد، محبوب دل هواداران سپاهان شد و همچنان هم این عشق و احترام دوطرفه ادامه دارد.

ستاره‌ای که در پرتغال هم شانس نداشت

درمان جای زخم آبله مرغان | بدون لیزر و دارو

محمدی در اولین سال حضورش در فوتبال پرتغال فوق‌العاده کار کرد و موفق به ثبت 8 گل شد. اما باز هم شانس یار او نبود و او تاوان اشتباهات دیگران را داد. تیمش در پایان فصل سقوط کرد و او تصمیم گرفت فوتبالش را در حاشیه خلیج فارس از سربگیرد.

درخشش در قطر هم کافی نبود

محمدی در قطر هم درخشید. او طی 27 مسابقه برای العربی موفق به ثبت 10 گل شد که آمار خوبی برای یک مهاجم به شمار می‌رود و سال گذشته هم برای السیلیه موفق به زدن 8 گل طی 15 مسابقه شد تا نشان دهد استعداد او در آستانه 30 سالگی تازه حال شکفتن و بلوغ است.

محمدی طی سال‌های اخیر همواره اعتقاد داشته که استعداد و فنی که دارد، آنطور که باید در فوتبال ایران دیده نشد و اگر منصفانه هم به ماجرای زندگی حرفه‌ای او نگاه کنیم، غیر از این نبوده است. 3 سال درخشش او در سپاهان به چشم نیامد، حضور خیره‌کننده‌اش در لیگ پرتغال هم چشم کسی را نگرفت، تا وقتی در قطر درخشید، باز هم کسی به او خیلی توجهی نکرد، پس او تصمیم گرفت به ایران بازگردد، تا به آنچه فکر می‌کند استحقاق دارد، دست پیدا کند.

نکونام و استقلالی‌ها فوق ستاره را پیدا کردند

مهرداد محمدی در شرایطی به استقلال پیوست که هفته‌های ابتدایی را به دلیل مصدومیت از دست داد. او باید به صورت توامان جای مهدی قایدی و محمد محبی دو ستاره فصل گذشته استقلال را پر می‌کرد و کمتر کسی فکر می‌کرد این بازیکن بتواند از پس این مسئولیت سنگین برآید، اما او به ایران آمده تا خودش را ثابت کند.

ستاره‌ای که دیگر نمی‌توان او را ندید!

مصاف با استقلال خوزستان اولین گل مهرداد محمدی را با یک ضربه سر شیرجه‌ای با پیراهن آبی‌پوشان تهران رقم زد، اما اوج درخشش این بازیکن در مصاف با هوادار دیده شد؛ جایی که این بچه جنوب شهر تهران که رفتار و منش خود را طی سال‌های اخیر بدون ترس از قضاوت شدن حفظ کرده، برای بازگشت تیمش پس از خوردن 2 گل، پنالتی گل اول را گرفت و گل‌های دوم و سوم را با زیبایی و اعتماد به نفسی خیره‌کننده وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد.به نظر می‌رسد حق با مهرداد محمدی است. به نظر طی یک دهه اخیر کمتر کارشناس و هوادار فوتبالی به مهارت او توجه کرده است! کمتر کسی به حرکت‌های در عرض این بازیکن چپ پا و شوت‌های مهلکش پرداخته است! او راست می‌گفت که فن فوتبالی‌اش دیده نشده و حالا فقط 5 حضور در ترکیب استقلال و ثبت 3 گل و تاثیرگذاری غیرقابل انکار در روند بازی استقلال، او را به ستاره بی‌چون و چرای این تیم بدل شده است. حالا دیگر شاید یحیی گل محمدی و ژوزه مورایس حسرت بخورند که چرا در تابستان برای جذب این ستاره تعلل کردند، اما اوضاع که تا چند هفته پیش برای محمدی بسیار تیره و تار به نظر می‌رسید، درخشان شده و او پس از گلزنی مقابل اردن، می‌تواند امیدوار به حضور در جام ملت‌های آسیا هم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید