247329

نظر کارشناس داوری درباره جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - النصر

دنیای معدن: کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است، داور ازبکستانی دیدار پرسپولیس - النصر، هافبک سرخپوشان را باید با کارت زرد دوم جریمه و از زمین بازی اخراج می‌کرد.

به گزارش دنیای معدن، حیدر سلیمانی درباره قضاوت داور ازبکستانی دیدار پرسپولیس - النصر اظهار کرد: داور ازبکستانی در میانه‌های زمین هفت هشت خطا را اصلاً ندید و نگرفت! به طور مثال در دقیقه ۳ بازی، خطا روی بازیکن پرسپولیس را در کنار خط طولی بازی ندید و دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه ۳۳ هم یک خطا روی بازیکن النصر پشت محوطه جریمه پرسپولیس را نگرفت و در دقیقه ۳۶ خطای رونالدو روی کنعانی‌زادگان را ندید. در آن صحنه مهاجم پرتغالی النصر باید اخطار می‌گرفت. طبیعی است که داوران روی بازیکنان بزرگ متمایل هستند و کمتر خطاهای آنها را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: اخطار اولی که سرلک گرفت، کاملاً درست بود چون با گرفتن توپ یک فرصت خوب حمله را از النصر گرفت، اما اخطار دوم سرلک خیلی سختگیرانه بود و داور اگر می‌دانست که سرلک اخطار دارد، اخطار دوم را هرگز به او نمی‌داد.  

کارشناس داوری کشورمان افزود: در دقیقه ۸۰ خطایی که ریگی انجام داد، صد درصد باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد و از بازی اخراج می‌شد، اما چون داور می‌دانست ریگی اخطار دارد اخطار دوم را نداد و بازی را مدیریت کرد.

سلیمانی در پایان گفت: آخرین صحنه بازی هم مربوط به یاسین سلمانی بود. این بازیکن زمانی که می‌خواست وارد محوطه جریمه النصر شود یک قدم در آفساید قرار داشت و دلیل اینکه داور به VAR مراجعه کرد برای آفساید بود که به درستی گرفته شد. اگر آفساید نبود صد درصد باید پنالتی گرفته می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید