245438

رونمایی از 3 خرید آخر پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

دنیای معدن: به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، 3 خرید دیگر خواهند داشت.

به گزارش دنیای معدن، پرسپولیس فصل گذشته توانست در رویایی‌ترین حالت ممکن کارش را به پایان ببرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی به عنوان قهرمانی رسیدند و توانستند عنوان قهرمانی سوپرجام را هم از آن خود کنند. این قهرمانی‌های سریالی باعث شد تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای سرخ‌پوشان پایتخت به‌دست آید و در شرایطی که هنوز به صورت رسمی نام تیم‌های تاییدشده برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اعلام نشده، اما پرسپولیسی‌ها از حضورشان در آسیا مطمئن هستند و برای حضور در 3 تورنمنت مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

یحیی گل‌محمدی بعد از تجربه ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، برای فصل جدید به قهرمانی در این رقابت‌ها می‌اندیشد و امید دارد که در کنار موفقیت در لیگ برتر و جام حذفی بتواند تیمش را در مسابقات آسیایی هم به موفقیت برساند. در این زمینه پرسپولیسی‌ها به دنبال رقم زدن نقل‌وانتقالاتی پرسروصدا هستند و حفظ شاکله تیم فصل گذشته در کنار جذب چند ستاره، دستور کار سرخ‌پوشان پایتخت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است؛ به‌طوری که آن‌ها توانسته‌اند با بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی و سعید صادقی که نقش پررنگی در موفقیت در فصل گذشته داشتند، برای ادامه همکاری به توافق برسند.

 

شهاب زاهدی در کنار مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی‌زادگان، 3 خرید تابستانی پرسپولیس محسوب می‌شوند؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز فعالیت نقل‌وانتقالاتی پرسپولیسی‌ها به پایان نرسیده و گفته می‌شود که یحیی گل‌محمدی در پست دفاع چپ، هافبک دفاعی و مهاجم هدف سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال جذب بازیکن هستند و موازی با این مسئله، در تلاش هستند تا قرارداد عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک را هم تمدید کنند تا با پرستاره‌ترین فهرست ممکن آماده حضور در فصل جدید شوند.

 

مدافع چپ سرخ‌ها از عراق می‌آید؟

یحیی گل‌محمدی فصل گذشته به علی نعمتی و وحید امیری در پست دفاع چپ اعتماد کرد که عملکرد خوبی داشتند و در شرایطی که با توجه به بازگشت محمدمهدی احمدی تصور می‌شد که سرخ‌پوشان پایتخت در پست دفاع چپ خرید جدیدی نداشته باشند، در این زمینه رایزنی‌ها برای جذب ضرغام اسماعیل آغاز شده و این مدافع چپ 29 ساله و اهل کشور عراق، گزینه سرمربی پرسپولیس برای تقویت سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت محسوب می‌شود.

 

اسماعیل که سابقه بازی در سوپرلیگ ترکیه و لیگ برتر عراق را در کارنامه خود دارد، در تمامی رده‌های سنی تیم ملی عراق هم بازی کرده و سابقه 70 بازی ملی برای تیم بزرگسالان هم در کارنامه خود دارد. مدافع عراقی قراردادش با باشگاه الطلبه به پایان رسیده و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی خواستار جذب او شود. در نقطه مقابل، گفته می‌شود با توجه به تکمیل بودن فهرست پرسپولیس و جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی در مسیر جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت قرار گرفته و این مدافع باتجربه که توانایی بازی در چند پست مختلف را دارد، احتمالاً فصل آینده در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی نخواهد بود.

 

عزت‌اللهی، خرید جذاب سرخ‌ها در تابستان

سعید عزت‌اللهی گزینه موردنظر یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط هافبک پرسپولیس است. در این زمینه، حسین خبیری عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس جذب عزت‌اللهی را تایید کرد و مدعی شد که مذاکرات در حال انجام است. گفته می‌شود که اختلاف اصلی که در زمینه پرداخت هزینه رضایت‌نامه این هافبک ملی‌پوش بوده، در حال مرتفع شدن است و احتمالاً به‌زودی با رضایت باشگاه وایله دانمارک، سعید عزت‌اللهی با قراردادی رسمی به پرسپولیس خواهد پیوست.

 

یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط هافبک تیمش به دنبال سعید عزت‌اللهی است و شرایط ایده‌آل برای سرمربی پرسپولیس، حفظ میلاد سرلک و جذب سعید عزت‌اللهی است. البته که سرلک آینده کاری‌اش در پرسپولیس مشخص نیست و با توجه به قوانین سربازی، این احتمال وجود دارد که عزت‌اللهی در فهرست پرسپولیس جانشین سرلک شود. در صورت رفع مشکلات میلاد سرلک و تمدید قرارداد او با پرسپولیس و توافق با عزت‌اللهی، خط هافبک پرسپولیس یک خروجی خواهد داشت و سینا اسدبیگی که یکی از بازیکنان بزرگسال پرسپولیس محسوب می‌شود، برای نهایی‌شدن قرارداد سعید عزت‌اللهی باید جای خود را به او بدهد و فصل آینده در تیمی دیگر کارش را دنبال کند!

 

مهاجم خارجی در راه پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت برای فصل جدید در خط حمله همچنان به دنبال جذب بازیکن هستند؛ آن‌هم در حالی‌که اولین خرید تابستانی پرسپولیس، شهاب زاهدی بود و این مهاجم باتجربه فصل آینده در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی خواهد بود اما سرمربی پرسپولیس نسبت به جذب یک مهاجم خارجی اعلام نیاز کرده است. شیخ دیاباته قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و جایی در جمع شاگردان گل‌محمدی ندارد و برای خالی شدن فهرست بزرگسالان پرسپولیس، مدیران باشگاه در حال رایزنی با لیاندرو پریرا هستند تا این مهاجم برزیلی به صورت توافقی از پرسپولیس جدا شود.

 

عیسی آل‌کثیر به دلیل مسائل مالی هنوز برای فصل جدید با پرسپولیسی‌ها توافق نکرده و گفته می‌شود که مهدی عبدی هم برای کسب فرصت بازی بیشتر به دنبال جدایی قرضی است. در این شرایط، فهرست سرخ‌پوشان پایتخت برای جذب بازیکن جدید جای خالی دارد که گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی از مدیران باشگاه خواسته تا هم قرارداد آل‌کثیر را تمدید کنند و هم به سراغ جذب یک مهاجم خارجی بروند تا پرسپولیس در فصل جدید در فاز تهاجمی، ضعف نداشته باشد و این تیم با فهرستی کامل و البته پرستاره آماده رقابت در 3 تورنمنت شود.

 

پرسپولیسی‌ها در شرایطی به دنبال جذب 3 بازیکن جدید هستند که طبق قوانین هر 3 بازیکن جزو سهمیه‌های خارجی باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شوند. سرخ‌پوشان پایتخت پیشتر با گیورگی گولسیانی، وحدت هنانوف و شهاب زاهدی به توافق رسیده بودند و توافق احتمالی با ضرغام اسماعیل، سعید عزت‌اللهی و یک مهاجم خارجی می‌تواند سهمیه (1+5) بازیکن خارجی پرسپولیس را تکمیل کند. گفتنی است که طبق قوانین جدید، بازیکنان لژیونر در بازگشت به تیم‌های ایرانی جزو سهمیه بازیکن خارجی محسوب می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید