242450

هشدار تند یک استقلالی به پرسپولیسی ها/ما قهرمان می شویم؛برای سومی بجنگید!

دنیای معدن: پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم مدعی اصلی قهرمانی است.

به گزارش دنیای معدن؛ در روزهایی که استقلال با ریکاردو ساپینتو فراز و نشیب زیادی را تجربه می کرد یکی از معدود آبی هایی که از مربی پرتغالی حمایت می کرد، محمد نوری از مدافعان مستحکم استقلال در دهه 70 بود. او حتی در برابر اشتباهات داوری هم تمام قد از استقلال حمایت می کرد و البته در بخش کری خوانی و جواب دادن به پرسپولیسی ها هم نقش فعال و پررنگی در رسانه ها دارد. به همین دلیل مصاحبه های این پیشکسوت مخاطبان زیادی دارد و خواندن حرف هایش برای هواداران استقلال از جذابیت خاصی برخوردار است. نوری که همیشه حرف هایش را بدون تعارف و رودربایستی بر زبان می آورد معتقد است استقلال از هر فردی مهم تر است و به همین دلیل وقتی فرهاد مجیدی بعد از کسب قهرمانی متقدرانه اش با استقلال از این تیم جدا شد موضع تندی علیه سرمربی محبوب آبی ها گرفت. گفتگوی این پیشکسوت جنجالی را در ادامه می خوانید.

سال 1401 برای استقلال؟

سال 1401 سال فوق العاده ای برای استقلال بود چون طلسم 9 سال قهرمان نشدن این تیم در لیگ برتر با شیرین ترین قهرمانی ممکن یعنی قهرمانی بدون باخت شکست. استقلال شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود و نتایج این تیم گواه این ادعا است. مهمترین فاکتور استقلال برای قهرمانی غیرت و تعصب بچه‌ها بود و کادرفنی هم خیلی خوب کار کرد. البته شیطنت‌هایی از سوی برخی افراد و تیم‌ها صورت می‌گرفت، اما اتحاد خوبی در میان اعضای تیم وجود داشت و فعل خواستن به خوبی صرف شد.از سوی دیگر دست فرهاد مجیدی برای استفاده از بازیکنانش باز بود، هم داخل زمین و هم روی نیمکت نفرات خیلی خوبی حضور داشتند. مدیریت خوب آجورلو هم مهم بود که آرامش خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیم تزریق کرد. هرچند هواداران در بیشتر مسابقات در ورزشگاه نبودند اما حمایت آنها هم تعیین کننده بود. در مجموع همه چیز دست به دست هم داد تا استقلال بهترین تیم ایران و حتی آسیا باشد.اینکه یک تیم ۲۷ هفته بدون باخت باشد، به زبان راحت است اما در عمل کار بسیار دشواری است. درلیگ امسال هم باوجود بی مهری ها و کارشکنی ها و مشکلات داوری استقلال به همراه سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است.

*رفتن فرهاد مجیدی؟

حتما خاطرتان هست که همان موقع هم از فرهاد بسیار گله کردم. او کار بزرگی برای استقلال انجام داد و باید می ماند و پروژه اش را تکمیل می کرد. پبشکسوتان استقلال و هواداران از فرهاد مجیدی ممنون هستند اما او نباید تیم را رها می کرد و به یک تیم درجه چندم اماراتی می رفت. حمایت پیشکسوتان از استقلال در فصل گذشته غیرقابل کتمان است؛ آنها با تمام وجود از تیم مورد علاقه خود حمایت کردند و این حمایت نه به خاطر فرهاد مجیدی بلکه به خاطر استقلال بود. قطعا فرهاد چند سال دیگر  به استقلال باز خواهد گشت چون می داند در هیچ تیمی مثل استقلال محبوب نیست.

*استقلال مدل ساپینتو؟

شاید وقتی ساپینتو به استقلال آمد کمتر کسی فکر می کرد او بتواند تا این اندازه موفق شود و بین هواداران محبوب باشد. بازیکنان استقلال با ساپینتو به آن خود باوری لازم رسیده‌اند و با تعصب و غیرت بازی می‌کنند. استقلال مدعی قهرمانی است و لیاقت دبل کردن قهرمانی را دارد. ساپینتو نیز به خوبی روی مسائل روحی - روانی بازیکنان کار کرده است و به آنها القا کرد که می‌توانند امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.

*مشکلات ساپینتو؟

موفقیت استقلال و محبوبیت ساپینتو باعث شده برخی چشم دیدن موفقیت و قهرمانی دوباره استقلال را نداشته باشند. متأسفانه در هر بازی هر کسی به خودش اجازه می‌دهد حاشیه‌سازی کند. این مسئله ضعف کسانی که نظارت می‌کنند. ساپینتو فردی است که شور و هیجان زیادی دارد، به دیگران چه ربطی دارد؟ چرا هر کسی دست روی نقطه ضعف این مربی می‌گذارد؟ کمیته انضباطی هم شمشیر را از رو برای استقلال بسته است و هر هفته به جای برخورد با عاملان حاشیه، ساپینتو را محروم می‌کند. استقلال این هفته‌ها قدرتمند ظاهر شده است و می‌خواهند با حاشیه‌سازی به تیم ضربه بزنند. رفتارهای مربیان با ساپینتو در جاهای دیگر انعکاس پیدا می‌کند و برای کشورمان خوب نیست.

*محرومیت های ساپینتو؟

حتما خاطرتان هست در بازی استقلال و پیکان یک نفر به کادرفنی استقلال گفت بِتَمرگ، ولی ساپینتو را احضار کردند. این بنده خدا را مظلوم گیر آورده‌اند و نمی‌دانم مشکل‌شان با او چیست. بهتر است با این شرایط، به ساپینتو حکم حبس ابد بدهند! من مانده‌ام مربیان تیم‌ها چطور به این زودی پرتغالی یاد گرفته‌اند و صحبت‌ها را ترجمه می‌کنند. فارسی بلد نیستند ولی پرتغالی ترجمه می‌کنند. با این شرایط به لیگ‌های معتبر بروند و مربیگری کنند چون چند زبانه هستند و نیاز به مترجم ندارند. این حاشیه‌سازی‌ها برای استقلال به خاطر گرفتن نتایج اخیر تیم است.

*قهرمانی دوباره استقلال؟

سپاهان می‌تواند رقیب جدی استقلال برای قهرمانی باشد. پرسپولیس بهتر است برای سومی و چهارمی بجنگد، چون جنگ قهرمانی بین استقلال و سپاهان است، هر چند مدعی اصلی را استقلال می‌دانم. یک درخواست هم از بازیکنان استقلال دارم. الان وقت وحدت و همدلی برای موفقیت استقلال است. حالا که داریم به سپاهان می‌رسیم و فقط سه امتیاز با تیم صدر جدولی فاصله داریم باید دست به دست هم بدهیم تا مردم خوشحال شوند. این انرژی بزرگ پشت تیممان را باید ببینیم و قدرش را بدانیم. ما الان از پرسپولیس بالاتر هستیم و من از اول فصل می‌دانستم که پرسپولیس این فصل فقط یک جرقه است و صدرنشینی اش در نیم‌فصل اول اتفاقی بود. آن هم به خاطر اینکه استقلال سرمربی عوض کرد و وضعیتش تا حدودی بر هم ریخته شد وگرنه پرسپولیس امسال باید برای مقام سوم یا چهارمی تلاش کند.

دیدگاهتان را بنویسید