241384

زوج این دو ستاره پرسپولیس بلای جان هر دفاعی می‌شود

دنیای معدن: فرزاد آشوبی پیشکسوت پرسپولیس گفت: فارغ از اتفاقات بحث داوری مربوط به بازی فولاد و آلومینیوم، پرسپولیس در هفته‌های گذشته خوب کار کرده و نتایج خوبی هم گرفته و فقط در صدرجدول نیست.

به گزارش دنیای معدن، فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق پرسپولیس درباره شرایط اخیر این تیم اظهار داشت: پرسپولیس شرایط خوبی دارد و اگر دو بازی اخیر مقابل فولاد و آلومینیوم را که اشتباهات داوری تاثیر زیادی در نتیجه آن دو دیدار داشت را در نظر نگیریم به طور کلی پرسپولیس شرایطش خیلی خوب است.

وی افزود: دیدیم که پرسپولیس در دیدار صنعت نفت آبادان بازی خوبی از خود نشان داد و این جای امیدواری دارد. به نظر من هیچ اتفاق خاصی در رابطه با پرسپولیس رخ نداده و شاید اگر پرسپولیس با تفاضل گل در صدر نیست ولی در هفته‌های باقیمانده امتیازات زیادی سر راه این تیم است که می‌تواند همه چیز را دستخوش تغییر کند. به نظر من این پرسپولیس با این نفرات و این گروه فنی و کیفیتی که دارد قدرت عبور از این شرایط و رسیدن به صدر جدول را دارد.

بازیکن قدیمی‌پرسپولیس در ارتباط با انتقادات از محمد عمری و اینکه چرا دیگر گل نمی‌زند توضیح داد: با این نظر موافق نیستم که این بازیکن افت کرده است. عمده درخشش عمری مقابل تیم نساجی بود که خیلی باز و به قول معروف امروزی فوتبال بازی می‌کند. بازیکنی با ویژگی‌های محمد عمری که جوان هم هست، نیازمند زمان بیشتری است. او باید متوجه این موضوع بشود که چطور مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند بتواند برای خودش فضا ایجاد کند.

وی ادامه داد: عمری باید بداند چطور میتواند مقابل تیمی که بسته بازی می‌کند برای خودش فضا سازی کند. باید بداند چطور می‌تواند خودش را در موقعیت گلزنی و یا ارسال پاس گل قرار بدهند. درباره عمری معتقدم او یکی از بازیکنان خیلی خوب این فصل پرسپولیس است که می‌تواند این روند را به شکل بهتر و قویتری ادامه بدهد.

آشوبی در این باره که برخی معتقدند عمری یک جرقه بوده و دیگر خاموش شده خاطرنشان کرد: باید درباره این موضوع بگویم چنین بازیکنی خیلی زجر کشیده و تلاش کرده که توانسته خودش را به سرمربی تیم تحمیل کند تا جایگاه خوبی برای خودش در پرسپولیس بدست بیاورد. قطعاً چنین بازیکنی کیفیت بزرگی دارد اما خب قطعاً یکسری پارامترها وجود دارد که بازیکنی با ویژگی‌های عمری باید بتواند با تکیه بر آنها عملکرد بهتری در این پرسپولیس داشته باشد.

هافبک سابق تیم پرسپولیس درباره اینکه مهدی ترابی تا اینجای فصل پنج پاس گل داده ولی گلی نزده و با این آمار چه شرایطی داشته، تصریح کرد: در این که مهدی ترابی بازیکن با کیفیتی است تردیدی نداریم اما به طور کلی مهدی ترابی عملاً قابل مقایسه با فصول گذشته خودش نیست.

وی تاکید کرد: درست است که او پنج پاس گل داده است که این اقدامی‌قابل ارزش است اما بازیکنی با ویژگی‌های مهدی ترابی و ارسال پنج پاس گل در ۱۸ مسابقه یک آمار کاملاً طبیعی برای اوست و نمی‌توان گفت کار فوق العاده ای انجام داده. ما از او بیشتر انتظار داریم.

آشوبی درباره دبل اخیر دیاباته مقابل صنعت نفت آبادان و عملکردش در این هفته‌ها گفت: دیاباته بازیکنی است در پست مهاجم که و البته با توجه به شرایط فیزیکی که دارد می‌تواند خیلی برای تیم مؤثر باشد اما این بستگی به آن دارد بازیکنی که کنارش بازی می‌کند چه توانایی‌هایی داشته باشد. کسی باشد که به نوعی او را تکمیل کند. یعنی بازیکنی باید کنار دیاباته باشد که از ویژگی‌های قویتری نسبت به دیاباته برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: برای مثال می‌خواهم بگویم اگر دیاباته به کناره‌ها برود و از باکس بیرون بیاید بخش بزرگی از کیفیت و تاثیرگذاری اش را از دست می‌دهد. در کنار چنین فوتبالیستی عیسی آل کثیر خیلی خوب کار می‌کند و بازیکنی با ویژگی‌های عیسی هم می‌تواند به کناره‌ها متمایل شود و هم از محوطه جریمه بیرون بیاید و کماکان تاثیرگذاری بزرگی در این زمینه داشته باشد. او می‌تواند کمک خیلی زیادی به بازیکن کنار دستی اش بکند. زوج این دو هر دفاعی را بهم می‌ریزد.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره بازی تیم‌های پرسپولیس و هوادار توضیح داد: به هیچ عنوان نباید جایگاه تیم هوادار در جدول را ملاک ارزیابی این تیم دانست. هوادار خیلی سخت گل می‌خورد. آنها در خط دفاعی خیلی پرتعداد و سخت گیر بازی می‌کنند. این تیم لقمه آسانی برای پرسپولیس نخواهد بود.

آشوبی ادامه داد: تیم هوادار بازیکنانی را در اختیار دارد کهتجربه لازم برای بازی در لیگ برتر و چنین مسابقاتی را دارند. آنها توانایی رسیدن به دروازه حریف را هم به خوبی دارند. به نظرم بازی فشرده ای در انتظار هر دو تیم خواهد شد. ولی هوادار تیم از پیش بازنده نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید