240247

بازیکنان سرشناس در لیست خروج استقلال/ جدایی غیرمنتظره ۲ ستاره تاثیرگذار!

دنیای معدن: استقلال احتمالا چند خروجی در نیم فصل لیگ برتر خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته است؛ دلیلش هم کاملاً واضح است، استقلالی‌ها بموقع پول استرا را پرداخت نکردند و با حکم فیفا فعلاً پنجره نقل و انتقالات استقلال را بسته‌اند تا این مربی به پولش برسد. حالا بماند هر روز که از حکم گذشت به‌دلیل بالا رفتن نرخ ارز این بدهی افزایش میلیاردی داشت! اما استقلالی‌ها حتی نتوانستند رضایت استرا برای پرداخت طلبش در سه قسط را جلب کنند.

تغییر رفتار ساپینتو

مربی ایتالیایی پاسخ استقلال را نمی‌دهد به این معنا که با طرح پیشنهادی آنها اصلاً موافق نیست. می‌توان از نوع رفتار استرا تعبیر کرد که او طلبش را یک جا می‌خواهد و بخش اعظم وام میلیاردی که باشگاه استقلال از بانک گرفت بابت طلب استرا می‌رود! البته در اینجا هدف ما پرداختن به طلب استرا نیست و بیشتر قصد داریم نقل و انتقالات زمستانی استقلال را واکاوی کنیم با این پیش‌فرض که با تمام مشکلاتی که استقلال سر راه خود دارد، طلب مربی ایتالیایی را بدهد و پنجره نقل و انتقالاتش باز شود.

داستان‌های لیست خروجی

در چنین شرایطی استقلال باید لیست خروجی‌های خود را اعلام کند تا بتواند جای خالی برای خریدهای خود پیدا کند. این‌طور که از شواهد امر پیدا است سه بازیکن خطر حذف از استقلال را بیخ گوش خود احساس می‌کنند. «آمانوف، رمضانی و شهباززاده» همان سه بازیکنی هستند که به احتمال زیاد در لیست خروجی ساپینتو هستند. این بازیکنان در طول نیم‌فصل کمتر فرصت بازی پیدا کرده‌اند و کاملاً مشخص است که سرمربی پرتغالی استقلال چندان تمایلی به حفظ آنها ندارد.

دو بازیکن به دنبال جدایی

 منهای این بازیکنان که در لیست خروجی هستند می‌توان تصور کرد که دو بازیکن هم خودشان دلشان می‌خواهد برای شرایط رفاهی بیشتر استقلال را ترک کنند. روزبه چشمی هافبک دفاعی استقلال که چند سالی از عمر بازی‌اش باقی نمانده بدش نمی‌آید برای رفاه مالی لژیونر شود و سود مالی ببرد. نفر دومی که پیشنهاد دارد و وسوسه شده تا از استقلال برود داسیلوای برزیلی است.

سیلوا رفتنی است؟

مدافع برزیلی استقلال هم چندان تمایلی ندارد برای نیم‌فصل دوم در استقلال بماند. به این ترتیب پنج بازیکن احتمال خروجشان از استقلال هست و نیم‌فصل دوم را ممکن است استقلال بدون حضور آنها شروع کند. استقلال تا اینجای کار در مکان دوم جدول به سر می‌برد و فقط با پرسپولیس دو امتیاز فاصله دارد؛ این فاصله کم نشان از آن دارد که دو رقیب دیرینه خودشان را برای قهرمانی آماده می‌کنند.

ساپینتو بازیکن می‌خواهد

قطعاً نیم‌فصل دوم شرایط برای همه تیم‌ها خصوصاً این دو تیم صدرنشین سخت‌تر می‌شود و هر امتیازی که از دست برود به منزله دور شدن از سکوی قهرمانی است. تیم‌هایی که خودشان را مهیای قهرمانی می‌کنند درصدد هستند که ضعف‌های خود را برطرف کنند و بازیکنانی که مورد نیاز نیستند را در لیست خروج قرار دهند. مدت‌ها است ساپینتو به باشگاه استقلال اعلام کرده به هافبک خارجی نیاز دارد و اگر فتح‌الله‌زاده بخواهد خواسته این مربی را برآورده کند باید در خروج را به بازیکنانی نشان دهد که در نیم‌فصل اول بیشتر لیست استقلال را پر کردند تا ثمره‌ای برای این تیم داشته باشند.

یک گلر در آستانه جدایی

سه بازیکنی که از آنها نام برده شد همان بازیکنانی هستند که خیلی در پازل فکری ساپینتو جایی ندارند و مستعد رفتن از باشگاه استقلال هستند، شاید به نام این سه بازیکن بتوانیم نام علیرضا رضایی گلر دوم استقلال را نیز اضافه کنیم که در نیم‌فصل اول اصلاً به او بازی نرسید و بعید است در جام حذفی نیز از او استفاده شود! شاید رضایی هم بدش نیاید نیم‌فصل دوم راهی تیم جدیدی شود اما تمام این مباحثی که مطرح شد منوط است به اینکه پنجره نقل و انتقالات استقلال با رضایت استرا باز شود، وگرنه هیچ بازیکنی نمی‌تواند از استقلال جدا شود و استقلال هم مجوز خرید هیچ بازیکنی را پیدا نمی‌کند. این روزها نجات استقلال از بند محرومیت فقط رضایت مربی ایتالیایی است که به نظر می‌رسد برای گرفتن حق و حقوقش هیچ جوره حاضر به همکاری و کوتاه آمدن نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید