238248

سینا اسدبیگی؛ هم استقلال را می‌بریم و هم قهرمان می‌شویم

دنیای معدن: هافبک دفاعی جوان پرسپولیس می گوید از بچگی عاشق پرسپولیس بوده و برای دیدن بازی های تیم محبوبش به استادیوم می رفته است

به گزارش دنیای معدن، بعد از جدایی رضا اسدی و محمد شریفی، پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی موفق شد سینا اسدبیگی هافبک دفاعی فصل قبل ذوب آهن را به خدمت بگیرد. هافبک ۲۵ ساله ای که در ابتدای فصل شاید کسی او را نمی شناخت ولی حالا به مهره فیکس پرسپولیس تبدیل شده و عملکرد بسیار خوبی در پرسپولیس از خودش به نمایش گذاشته است. اسدبیگی داستان زندگی فوتبالی جالبی دارد و او حتی چند سال قبل قصد داشت برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. با سینا اسدبیگی در خصوص این موضوع، شکایت ذوب آهن، آمدن به پرسپولیس، بازی در پایه های این تیم، شرایط پرسپولیس در این فصل و سایر مسائل گفت و گوی مفصلی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

از آمدنت به پرسپولیس شروع کنیم. خیلی ها به خاطر جذب تو از کادرفنی انتقاد کردند.

خب من دو فصل خوب را در ذوب آهن داشتم و فکر می کنم همانجا آقای گل محمدی بازی من را دید و پسندید. فکر می کنم از مجتبی حسینی که مربی من بوده و رابطه خوبی هم با آقا یحیی دارد هم سوالاتی در مورد من پرسیدند و همین مسائل باعث شد تا کادرفنی پرسپولیس روی من نظر مثبتی داشته باشد. در مورد انتقادات هم خودم می شنیدم . طبیعی بود چون من ناشناخته بودم و فقط آن هایی که حرفه ای فوتبال را در ایران دنبال می کردند، من را شاید می شناختند. باید خودم را به همه ثابت می کردم و نشان می دادم لیاقت پیشنهاد باشگاه بزرگ پرسپولیس را داشتم.

حضورت هم با جنجال همراه شد و باشگاه ذوب آهن از تو شکایت کرد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

من خلافی نکردم. واقعیت این است که در شهرستان بودم و ذوب آهن به من پیشنهاد تمدید داد. من هم قبول کردم و برای تمدید به توافق رسیدیم. حتی به صورت واتس آپی هم قراردادم را امضا کردم. با این حال من از ذوب آهن طلب داشتم و طبق قول و قرارمان با مدیران این باشگاه قرار بود، تا ۲۰ تیر ماه به من پول بدهند. اتفاقی که رخ نداد و من هم بعد از رسیدن پیشنهاد پرسپولیس به راحتی با تیم محبوبم قرارداد بستم. توافق من و ذوب آهن  وقتی که آن ها پول ندادند خود به خود باطل شد و من می توانستم هر تصمیمی بگیرم. الان هم پرونده باز است اما بعید می‌دانم مشکلی به وجود بیاید چون من اصلاً قراردادی با ذوب‌آهن نداشتم ضمن اینکه از سازمان لیگ و سازمان تعیین وضعیت استعلام گرفتم تا از تیم قبلی‌ام بدون مشکل جدا شوم. ذوب‌آهن پولم را بر اساس قولی که به من داد پرداخت نکرد و من هم طبق قانونی که وجود داشت قراردادم را فسخ کردم و از تیم قبلی‌ام جدا شدم و به شکل کاملاً قانونی به پرسپولیس پیوستم.

یعنی در این قضیه مشکلی پرسپولیس را تهدید نمی کند؟

خیر. چون همه چیز قانونی پیش رفت و همانطور که گفتم قبل از آمدن به پرسپولیس استعلام های لازم را گرفتم.

تو در تیم های پایه پرسپولیس بازی می کردی،  از بچگی هم طرفدار این تیم بودی؟

بله من از بچگی عاشق پرسپولیس بودم و یکی از آرزوهای من رسیدن به پیراهن این تیم در رده بزرگسالان بود که خداراشکر به آن رسیدم. کل خانواده ما پرسپولیسی هستند و حتی بهتر است بگویم که در کل خاندان اسدبیگی شاید به زور یک یا دو استقلالی داشته باشیم که من خیلی کاری با آن ها ندارم

شنیدم برای دیدن  بازی های پرسپولیس به ورزشگاه می رفتی درست است؟

بله هروقت فرصت می کردم برای دیدن بازی های پرسپولیس به ورزشگاه می رفتم. خیلی پرسپولیس را دوست داشتم و هروقت هم که به ورزشگاه می رفتم به خودم می گفتم یعنی می شود که روزی من در این استادیوم برای پرسپولیس بازی کنم. خداراشکر که این اتفاق افتاد و من به آرزوی دوران بچگی ام رسیدم.

تو قبل از رفتن به ذوب آهن یک مصدومیت سخت را گذراندی و بعد به لیگ یک رفتی. جایی شنیدم حتی می خواستی از فوتبال خداحافظی کنی. این موضوع صحت دارد؟

من چند سال پیش از ناحیه ساق پا و نازک نی به شدت مصدوم شدم و مدت زیادی خانه نشین شدم. بعد از آن شاید باورتان نشود ولی تقریبا در کل تیم های لیگ یک و چند تیم لیگ برتری تست دادم ولی هیچکس قبول نکرد که با من قرارداد امضا کند. کسی من را نمی شناخت ، پارتی هم نداشتم و هیچ مربی من را قبول نمی کرد. آن ها می گفتند  مصدوم بودی و مدت ها بازی نکردی  و تو را نمی خواهیم. واقعا همان موقع می خواستم از فوتبال خداحافظی کنم و دیگر انگیزه ای برای فوتبال بازی کردن نداشتم. بعد از چند وقت یکی از دوستانم به من گفت مربی سرخ پوشان پاکدشت می خواهد در یک بازی دوستانه تو را ببیند و فقط یک نیمه هم به تو بازی می دهد. من هم بازی کردم و خداراشکر با من قرارداد امضا کردند. بعد از آن رضا عنایتی تیم را خرید و اسم تیم به هوادار تغییر پیدا کرد. من هم بعد از مدتی بازی برای این تیم راهی ذوب آهن شدم و الان هم درخدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس هستم. در واقع در طول ۳ سال زندگی من از این رو به آن رو شد و توانستم پیشرفت کنم.

به نظر می رسد خیلی زود در پرسپولیس جا افتادی. اینطور نیست؟

بله خداراشکر شرایطم خیلی خوب است و در تیم هم جا افتادم. وقتی وارد تیمی بزرگ می‌شوید طبعاً با استرس‌هایی مواجه می‌شوید اما جو پرسپولیس آن‌قدر خوب بود که مرا خیلی زود پذیرفتند و همه چیز عالی پیش رفت.  تیمی که ملی پوشان زیادی دارد و همگی بازیکنانش مطرح و خوب هستند به همین دلیل باید از شخصیت همگی آنها ستایش کنم که در محیط تیم با جو خوبی که به وجود آوردند موجب شدند که  خیلی زود در تیم جا بیفتم.

خیلی زود هم به ترکیب اصلی رسیدی. معلوم است یحیی گل محمدی خیلی بازی ات را قبول دارد.

آقا یحیی که به من لطف دارد و من از اعتماد او و سایر کادرفنی تشکر می کنم.  از روز اول همه تمرکزم روی فوتبالم بود و همیشه سعی کردم از حاشیه دور باشم. بازی در پرسپولیس خیلی سخت است ولی خداراشکر توانستم نظر کادرفنی را جلب کنم. یکی از بزرگترین حسن های یحیی گل محمدی این است که هرکسی که در تمرینات آماده باشد را در ترکیب می گذارد و واقعا تا آخرین لحظه مشخص نیست چه بازیکنی فیکس است.

قبول داری بعد از فیفا دی قبلی، پرسپولیس کمی افت کرد؟

بله قبول دارم. به هرحال  چند بازیکن فیکس تیم ما در تیم ملی حضور دارند و مدت زیادی در تمرینات نبودند. من فکر می کنم این موضوع خیلی تاثیر داشت که نتوانیم نمایش خوبی مقابل تراکتور و سپاهان داشته باشیم و پیروز شویم. در لیگ این فصل تیم‌ها به یکدیگر خیلی نزدیک شده‌اند و به نوعی تیم اول با تیم آخر خیلی تفاوت ندارد. همه تیم‌ها هم خوب دفاع می‌کنند و برای هر بازی‌شان برنامه دارند. در پرسپولیس هم فشار نتیجه‌گیری زیادی روی بازیکن وجود دارد و همین فشار زیاد و هوادار پرشمار موجب می‌شود تا تمرکز زیادی از بازیکن گرفته شود با وجود این ما سعی می‌کنیم که هفته به هفته بهتر شویم و همیشه و در هر زمینی بهترین نتیجه را بگیریم و نمایش خوبی را ارائه دهیم. قبل از تعطیلات هم روند خیلی خوبی داشتیم اما تعطیلات تا حدوی در کارمان وقفه انداخت و موجب شد تا حدودی در یکی دو بازی دچار مشکل شویم اما با همه این مسائل باز هم بهترین تیم لیگ هستیم و بیشترین شانس را با وجود تیم‌های مدعی که در این لیگ هستند برای قهرمانی داریم و امیدوارم به این هدفمان برسیم.

در مورد بازی با ملوان و حواشی عجیبی که اتفاق افتاد چه صحبتی داری؟

ملوان انصافا تیم خوبی است و دیدار سختی مقابل این تیم داشتیم. با این حال توانستیم از تک موقعیت ها استفاده کنیم و ۳ امتیاز را بگیریم. داوری که مشکلی نداشت ولی نیمکت حریف در دقایق پایانی از کوره در رفت و بازی کمی به حاشیه کشیده شد. در مجموع ما جنجالی درست نکردیم و مشکلی از سمت تیم ما نبود.

قرار بود بعد از بازی های این هفته دربی هم قبل از جام جهانی برگزار شود ولی لغو شد. نظرت در این رابطه چیست؟

خودم به شخصه برای بازی در دربی لحظه شماری می کنم و می دانم که این بازی یک دیدار خاص است. دوست داشتم قبل از جام جهانی دربی برگزار شود و الان که شرایط تیم ما خوب است ، مقابل استقلال بازی می کردیم. با این حال تیم ملی هم شرایط خاصی دارد و باید به برنامه های آن احترام بگذاریم. دربی هروقت برگزار شود ما آمادگی لازم را داریم تا به میدان برویم و به امید خدا یک برد دلچسب را برای هوادارانمان بدست بیاوریم.

نظرت در مورد لوکادیا چیست؟

فوق العاده باکیفیت است و این موضوع را با گل هایی که می زند به خوبی نشان داده است. به نظرم لوکادیا هرچه بگذرد آماده تر می شود و نمایش های بهتری از او خواهید دید. واقعا فوتبالیست باکلاسی است و به شما قول می دهم در نیم فصل دوم از این هم بهتر خواهد شد.

الگوی فوتبالی تو چه کسانی هستند؟

ما کنار خودمان یکی از بهترین هافبک دفاعی های تاریخ فوتبال ایران یعنی کریم باقری را داریم. همیشه بازی های ایشان را دنبال می کردم و هیچوقت آن گل استثنایی که به وحید طالب لو در دربی را فراموش نمی کنم. در بین خارجی ها هم من طرفدار بارسلونا و سرخیو بوسکتس هستم و همیشه سعی می کنم از سبک بازی و کارهایی که در زمین می کند، یاد بگیرم.

در جام جهانی طرفدار چه تیمی هستی؟

جدا از تیم ملی کشورم که به آن علاقه زیادی دارم و دعا می‌کنم تا بهترین نتایج را بگیرد و موفق باشد،  تیم ملی برزیل را هم خیلی دوست دارم و امیدوارم این تیم قهرمان جهان شود.

سقف آرزوهای تو در فوتبال چیست؟

واقعیت این است که خودم را هیچوقت محدود نمی کنم و همیشه دوست دارم پیشرفت کنم.دوست دارم به تیم ملی برسم و این افتخار نصیبم شود و یا حتی بازی در اروپا را تجربه کنم.  با این حال  الان در پرسپولیس هستم و از این موضوع خیلی خوشحالم که در بزرگترین و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا بازی می‌کنم. برای لژیونر شدن هم چیزی را رؤیا و غیرقابل تحقق نمی‌دانم چون مهدی طارمی و خیلی از بزرگان دیگر از پرسپولیس به تیم‌های مطرح رفتند و لژیونر شدند و الان هم در تیم‌های خودشان می‌درخشند و در تیم ملی هم بازیکنان بزرگی هستند بنابراین در فوتبال چیزی نشدنی و غیرممکن نیست و من هم برای رسیدن به اهدافم همه تلاشم را خواهم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید