238074

کی‌روش با دعوت از یک بازیکن در آستانه جام جهانی همه را بهت زده کرد!

دنیای معدن: دو بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران شانس حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را دارند و اگر بتوانند توجه کی‌روش را جلب کنند، تبدیل به اولین دهه هشتادی‌ها ایران در جام جهانی می‌شوند.

به گزارش دنیای معدن، تیم ملی فوتبال ایران در حال سپری کردن آخرین اردوهای آماده‌سازی خود برای انتخاب فهرستی ۲۶ نفره برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ است و کارلوس کی‌روش هر هفته به مدت سه روز بازیکنان داخلی را آماده حضور در این مسابقات می‌کند.

در میان بازیکنانی که توجه کارلوس کی‌روش را به خود جلب کرده‌اند، نام سامان فلاح، مدافع ۲۱ ساله تیم پیکان دیده می‌شود که در چند اردوی اخیر تیم ملی از سوی کی‌روش دعوت شده است. فلاح متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ است و در حال حاضر تنها بازیکن دهه هشتادی است که شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

بازیکنان دیگر مانند یاسین سلمانی، هافبک تهاجمی سپاهان وجود دارند که پیش از این برای تیم ملی ایران هم به میدان رفته و کاپیتان تیم ملی امید نیز هست اما او فعلا جزو فهرست مدنظر کارلوس کی‌روش نیست. او از نظر سنی نسبت به سامان فلاح هم جوان‌تر و متولد ۸ اسفند ۱۳۸۰ است.

سایر بازیکنان مانند محمد خدابنده‌لو، امیرحسین حسین‌زاده و اللهیار صیادمنش متولدین دهه هفتاد هستند و سن و سال بیشتری نسبت به دو بازیکنی که پیش از این نام برده شد خواهند داشت.

سامان فلاح تا پیش از این در تمام رده‌های سنی فوتبال ایران به میدان رفته و اگر بتواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد و به عنوان یکی از مدافعان میانی در فهرست نهایی تیم ملی ایران قرار گیرد، تبدیل به اولین بازیکن دهه هشتادی می‌شود که راهی جام جهانی خواهد شد.

با توجه به حضور بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی به نظر می‌رسد فلاح شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی ایران ندارد اما او اگر بتواند دقایقی هم در جام جهانی به میدان برود، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آینده خواهد بود چرا که بعد از جام جهانی ترکیب ایران در برخی از خطوط دچار دگرگونی خواهد شد.

نگاهی به وضعیت بازیکن‌سازی در سالیان گذشته نشان می‌دهد که پرورش استعدادها در ایران بیش‌تر در خطوط تهاجمی نمود داشته و کمترین تحولات در خط دفاعی تیم ملی ایران بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید