234826

قمار بزرگ یحیی برای فصل آینده/ برنامه گل‌محمدی برای پاشنه آشیل تیمش

دنیای معدن- تیم فوتبال پرسپولیس نقل و انتقالات تابستانی را با قدرت آغاز کرد و توانست با جذب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، گئورگی گولسیانی، قدم های محکمی را بردارد اما سرخپوشان هنوز در پستی که نیاز مبرم به بازیکن دارند، موفق به جذب بازیکنی در حد نام باشگاه پرسپولیس نشده‌اند.

 به گزارش دنیای معدن، از چهار بازیکنی که خروجشان به صورت قطعی از پرسپولیس اعلام شده است، دو بازیکن در پست دفاع چپ بودند. علی شجاعی و سعید آقایی که به ترتیب به نساجی و فولاد خوزستان ملحق شدند.

جناح چپ پرسپولیس در سال‌های اخیر همواره نقطه ضعف این تیم بوده و هنوز برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته است و جناح چپ پرسپولیس را می‌توان پاشنه آشیل این تیم دانست چرا که بیشتر ضربات را از این پست دریافت کرده است.

یحیی گل‌محمدی حتی برای بهبود شرایط از وحید امیری در پست دفاع چپ بازی گرفت که او را می‌توان بهترین دفاع چپ تیم پرسپولیس دانست اما از شانس بد امیری هم از ناحیه کمر مصدوم شد و خود را به تیغ جراحان سپرد.

پرسپولیس برای تقویت این پست ابتدا روی جذب میلاد زکی‌پور تاکید داشت اما باشگاه به خاطر زیاده‌خواهی این بازیکن قید او را زد. امید نورافکن دیگر گزینه سرخپوشان بود که به خاطر شرایط قراردادی‌اش نتوانست سرخپوش شود.

در بین خریدهای پر سر و صدای پرسپولیس اما یک نام ناآشنا وجود داشت. محمدمهدی احمدی جوان با سابقه بازی در نفت مسجد سلیمان به پرسپولیس پیوست. پست تخصصی او دفاع چپ است اما به نظر نمی‌رسد که بتوان روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرد به این دلیل که گل‌محمدی نشان داده که اعتقاد زیادی به بازیکنان جوان ندارد و از طرفی قصد دارد تا از وحید امیری به عنوان مدافع چپ بازی بگیرد. البته امیری مصدوم است و مشخص نیست پس از بازگشت چه شرایطی خواهد داشت.

به هر حال اولویت پرسپولیس در شرایط فعلی جذب مهاجم است اما در صورت عدم جذب دفاع چپ ممکن است با مشکل مواجه شود. در نهایت باید دید تدبیر یحیی گل‌محمدی برای پوشش این نقطه ضعف چه خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید