234213

مربی ایتالیایی گزینه اصلی استقلالی‌ها برای جانشینی مجیدی

دنیای معدن- باتوجه به شرایط موجود در باشگاه استقلال به نظر می‌رسد مربی ایتالیایی از شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان برخوردار باشد.

به گزارش دنیای معدن – بعد از جدایی فرهاد مجیدی از تیم فوتبال استقلال گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی وی آغاز شد و لیستی بلند بالا از مربیان داخلی و خارجی توسط رسانه‌ها به خط شدند که یکی پس از دیگری رد شدند.

در‌ همان ابتدا نام مربیانی مانند آندره‌آ استراماچونی، رازوان لوچسکیو، لئوناردو ژاردیم، ژوزه مورایس، زوران مامیچ و… مطرح شد که با گذشت زمان همه از گردونه خارج شدند و در نهایت مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال آب پاکی را روی دست همه ریخت و عنوان کرد که به دنبال گزینه خارجی برای نیمکت آبی‌پوشان نیست، اما در کنار تمام این اسامی نام یک مربی داخلی بیشتر از سایر گزینه‌ها جلب توجه می‌کرد؛ جواد نکونام.

بعد از موفقیت‌های نکونام در فصول اخیر و درخشش با فولادخوزستان در رقابت‌های داخلی و آسیایی وی به یکی از مربیان پرمشتری لیگ ایران تبدیل شده است، اما آخرین تیر در چنته استقلالی‌ها با بیانیه بامدادی نکونام به هدف نخورد تا همه چیز از نو آغاز شود.

باتوجه به محدودیت گزینه‌های داخلی و به‌خصوص فشار هواداران و فضای مجازی برای انتخاب مربی مطرح خارجی، انتخاب مربی داخلی را باید تا حد زیادی منتفی دانست، از سوی دیگر با اظهار نظر آجورلو مبنی بر عدم تمایل به استفاده از مربیان خارجی نیز درهای نیمکت آبی‌پوشان را به روی خارجی‌ها بسته است مگر اینکه آجورلو از تصمیمش عقب‌نشینی کند و پرونده استخدام مربیان خارجی را دوباره به جریان بیاندازد.

اما در این میان یک گزینه بینابینی نیز وجود دارد که نه سیخ بسوزد و نه کباب؛ گابریل پین.

مربی ایتالیایی که همه از نقش پررنگش در موفقیت استقلال‌ به خوبی آگاه هستند و بسیاری از کارشناسان از وی به عنوان مغز متفکر استقلالِ فرهاد مجیدی یاد می‌کنند، باوجود شایعات فراوان تمایلش برای ادامه همکاری با آبی‌پوشان را اعلام کرده است، اتفاقی که ممکن است وی را به مرد شماره یک نیمکت قهرمان لیگ ایران تبدیل کند‌.

با توجه به زمان کم استقلال برای آماده‌سازی برای حضور در فصل آینده و از سوی دیگر شناخت کافی وی از شرایط بازیکنان، لیگ ایران و کیفیت آنها به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای استقلال در وضع موجود همین مرد ایتالیایی باشد چه بسا اینکه وی‌ با همین نیت برای ادامه همکاری با آبی‌پوشان ابراز تمایل کرده باشد.

در هر حال شناخت دو طرف از یکدیگر و از سوی دیگر قیمت مناسب این مربی در بازار نقل و انتقالات می‌تواند از نقاط مثبت این همکاری باشد، اما پین تا به حال تجربه نفر اول بودن را نداشته است و از سوی دیگر برخی در شخصیت کاریزماتیک و اقتدار وی دچار تردید هستند که نکات منفی این همکاری به شمار می‌رود. در نهایت باید منتظر تصمیم مدیران استقلال ماند تصمیمی که به نظر می‌رسد به زودی اعلام خواهد شد و شاید باید دوباره شاهد حضور یک مربی خارجی روی نیمکت آبی‌پوشان باشیم

 

دیدگاهتان را بنویسید