233583

پرسپولیسی ها یادشان رفته خودشان ۹ سال در انتظار بودند؟/ گل محمدی کم آورده است کاپیتانش هم سنگ می اندازد

دنیای معدن- علی چینی بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال، درباره دیدار استقلال مقابل آلومینیوم اراک و حواشی مربوط به بازی تبریز اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن، دیدار استقلال مقابل آلومینیوم را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم نیمه اول این بازی یک فوتبال کاملا متعادل بود اما در نیمه دوم استقلال سراپا حمله شد تا برنده شود. جا دارد یک تبریک به مهدی رحمتی دوست خوبم و محمد نوازی بچه محل قدیمی‌ام بگویم. آنها در بازی با استقلال نشان دادند فوتبال پاک یعنی چه.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

اولاً تونلی که برای استقلالی‌ها زدند واقعا قابل ستایش و احترام بود. حرکتی بسیار آموزنده و به یاد ماندنی. از طرفی آنها با فوتبالی که جلوی استقلال به نمایش گذاشتند ثابت کردند تا چه اندازه به فوتبال پاک و مردانه معتقدند. شک ندارم با آن تونل اول بازی، اگر نتیجه به سود استقلال تمام می‌شد، فرصت طلبان حرف و حدیث درست می‌کردند. اما دیدیم که استقلال حتی شانس آورد که در یک موقعیت توپ کمانه کرد و آلومینیوم به گل نرسید.

متوجه تشویق بی امان وریا غفوری در استادیوم آزادی شدید؟

این نشانه قدرشناسی هواداران از کاپیتان شان است. اطلا نمیدانم چرا عده‌ای از اینکه وریا غفوری درباره مردم صحبت کرده ناراحت شدند؟ مگر کاپیتان استقلال چه حرفی زده؟ او گفته که مردم در شرایط اقتصادی فعلی خورد و خوراک ندارند و به سختی امرار معاش می‌کنند. مگر اینها حرف بدی است؟ غفوری اگر حرفی زده با مسئولان بوده و آنها را متوجه وضعیت مردم کرده. این کار باید توسط کاپیتان تیم‌های بزرگ ایران تکرار شود. نمی‌دانم چرا آن‌ها می‌ترسند که پشت مردم بایستند! کاپیتان سپاهان، کاپیتان پرسپولیس، کاپیتان تراکتور، کاپیتان گل گهر و تیم‌های پرطرفدار یادشان نرود همین مردم که امروز با مشکلات معیشتی مواجه هستند در سرما و گرما آنها را تشویق می‌کنند، آنها را بزرگ می‌کنند و باعث شهرتشان می‌شوند. نباید مردم را فراموش کنند.

فرهاد مجیدی و علی دایی هم به حمایت از وریا غفوری پرداختند. خبر دارید؟

بله! واقعاً رفتار فرهاد مجیدی در قبال کاپیتانش کاملاً زیبا و درست بود. علی دایی هم که خودش اسطوره فوتبال ایران و جهان است. کار خوب را باید گفت و کار بد را هم باید محکوم کرد. مثل رفتاری که کاپیتان پرسپولیس در تبریز انجام داد.

از اتفاقات بازی پرسپولیس خبر دارید؟

استارت همه این اتفاقات را امید عالیشاه زد. سنگ پرتاب کردن تماشاگران که چیز تازه‌ای نیست. بارها استقلال چه در زمان خود ما و چه در همین سالها در شهرهای مختلف از طرفداران تیم مقابل سنگ خورده. در شیراز نارنج خورده و در خیلی شهرها فحش شنیده ولی آیا باید نارنج و سنگ را به سمت طرفداران تیم مقابل پرتاب کرد!

به نظر شما چه کسی باید مانع بروز این اتفاقات می‌شد؟

قطعاً کادرفنی تیم پرسپولیس کم کاری کرده. وقتی کادر فنی به لحاظ روحی روانی تیم را در شرایط بدی روانه میدان کند همین میشود. فوتبالیست باید فوتبال را درون زمین بازی کند. سنگ پرتاب کردن و شعار دادن کار تماشاگرنماهاست. بیانیه نویسی و این قبیل کارها هم توسط کسانی انجام می‌شود که در زمین حرفی برای گفتن ندارند. فوتبالیست باید خودش خلاق باشد. مثل مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، امیر قلعه نویی، مهدی مهدوی کیا یا علی کریمی.

برخی کارشناسان بر این اعتقادند که حملات اخیر سرمربی پرسپولیس به داوران به لحاظ روحی روانی روی بازیکنان این تیم تاثیر گذاشته و باعث کم تحمل شدن کاپیتان آن تیم شده است. نظر شما چیست؟

قطعاً رفتار سرمربی روی تیم تاثیر می‌گذارد. سرمربی بعد از مدیرعامل نفر دوم یک باشگاه ورزشی به شمار می‌رود و وظیفه خیلی بزرگی بر دوشش است. یحیی گل محمدی دوست من و از فوتبالیست‌های خوب ایران بوده اما کاملا مشخص است که از نظر فنی کم آورده. وگرنه نباید چنین رفتاری می‌کرد و نباید اجازه می‌داد کاپیتان ش به جایی برسد که در قبال طرفداران تراکتور آن رفتارها را از خودش بروز بدهد.

این فشارها به دلیل نتایج اخیر پرسپولیس است؟

بی ربط هم نیست. به هر حال استقلال با اقتدار و بدون وابستگی به وزیر و وکیل قهرمان شده است. دیدم که خیلی‌ها به فاصله دو قهرمانی استقلال متلک انداخته بودند ولی ظاهراً پرسپولیسی‌ها یادشان رفته خودشان ۹ سال در وِیتینگ(در انتظار) بودند. چون بعد از قهرمانی شان در لیگ هفتم ۹ دوره طول کشید تا در لیگ شانزدهم دوباره قهرمان شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید