232759

چرا تیم ترسناک فوتبال ایران عادت کرده که در هر بازی راحت گل بخورد؟

دنیای معدن – پرسپولیس یحیی گل محمدی نسبت به تیم سال های اخیر یک تفاوت اساسی کرده و آن راحت گل خوردن است انگار که این تیم قرار است در هر بازی دروازه خود را بازشده ببیند.

به گزارش دنیای معدن، پرسپولیس با قهرمانی های پیاپی در سال های اخیر به تیم ترسناک در فوتبال ایران تبدیل شد.

برانکو در فصل دوم حضورش در پرسپولیس به خوبی متوجه شد که برای قهرمانی در لیگ برتر ایران داشتن یک خط دفاعی قدرتمند به همراه یک دروازه بان مطمئن از نان شب واجب تر است. به عبارت دیگر سرمربی کروات به جای تمرکز روی کارهای هجومی ابتدا ساختار دفاعی تیمش را ساخت.

پرسپولیس در آن فصل تنها به خاطر گل های خورده بیشتر نسبت به استقلال خوزستان جام قهرمانی را از دست داد و این درس بزرگی به سرمربی کروات داد.

از آن سال به بعد پرسپولیس همواره بهترین خط دفاعی را داشت و همین باعث شد تا تغییر مربی هم باعث نشود تا جام از سرخ پوشان دور شود.

اما پرسپولیس در فصل جاری با هدایت یحیی گل محمدی تغییر عادت داده است و دیگر خبری از اقتدار در خط دفاعی نیست و حتی دروازه تیم هم کاملا متزلزل شده است. عادت بد سرخ پوشان در فصل جاری راحت گل خوردن است به طوریکه انگار قرار است که دروازه تیم در هر بازی باز شود.

حتی در دیدارهای دوستانه اخیر هم پرسپولیس نتوانسته است که دروازه خود را بسته نگه دارد. نیروی زمینی که در لیگ دسته یک حضور دارد پرسپولیس را با نتیجه دو بر یک شکست می دهد. تغییرات زیاد یحیی در خط دفاعی جواب نمی دهد و بازهم دروازه تیم به راحتی باز می شود.یحیی اگر می خواهد که تیمش شانسی برای بردن داشته باشد باید قبل از تقویت خط حمله به دنبال بازگرداندن اقتدار به خط دفاعی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید