232588

نجات فوتبالیست قایدی!

دنیای معدن- وضعیت این روزهای مهدی قایدی همه فوتبال دوستان را نگران کرده چرا که نتیجه رفتارهای امروزش در آینده رسیدن پوچی است!

به گزارش دنیای معدن، این یک فرمول ثابت در همه حوزه هاست؛ اصولا وقتی «نان استعداد» مادر زادیت را ‌می‌خوری تا میوه «تلاش و استقامتت» را،طبیعتا قدر ناشناس‌تری و در آن سو هم کمتر قدر می‌بینی.

مهدی طارمی اما هر دو را کم و بیش، توامان داشت.استعدادی که با تلاش و تمرین بار داد، اما قایدی آن یکی مهدی بوشهری، یک استعداد خاص دارد که از همان بوشهر چشم‌ها را خیره کرد. به واسطه ریزه بودن و استایل خاص بدنی، چنان آزادانه با توپ می گریخت که کمی تمرین بدنسازی و چارچوب شناسی توانست در عرض ۳ سال از او یک ستاره بسازد .

اما پرسش این است اینک مهدی طارمی کجاست و مهدی قایدی کجا و در تابستان مسیر شان به کدام سمت است؟

البته این را می نویسم چون قایدی در اول راه است،طارمی همسن او بود در پادگان بالای برجک، پاس می‌داد و تازه چندسال بعدش بود که با پاس گل چهارم برجک دربی را پایین آورد. پس قایدی هنوز فرصت بسیار دارد. اما با تغییر مسیر کاملا جدی.

او دقیقا یکبار به واسطه رسیدن به قراداد خوب و زندگی مرفه در پایتخت، از مسیر اصلی پیشرفت خارج شد. دو سال اولش در استقلال، چنان همه را نا امید کرد که در مقطعی شفر به او اجازه تمرین نمی داد تا با لباس شخصی شلخته و دمپایی به پا، روی نیمکت، کنار پیشکسوتان خمیازه بکشد و همه گفتند سلام کنید به پیام دوم، مجاهد ثانی و این دست از قیاس های استخوان سوز …

با این وجود از فصل سوم حضورش در تهران درست بعد ازدواج، ناگهان ستاره تیم استراماچونی شد. آنقدر خوب که استقلال صد در صد وابسته به او بود.اگر نبود قطعا از دربی برگشت ۹۸ تا همین دربی رفت فصل گذشته ،استقلال نتایج دیگری می گرفت. او یک تنه نتیجه تغییر می داد چه با گل‌های حساس دقیقه نودی چه با پاس‌های حیرت‌ آور دقایق ابتدایی. پرسپولیسی ها خوب می دانند این کدها مربوط به کدام گل‌هاست.

اما برخلاف مهدی طارمی که پس از اشتباه حضور در الغرافه خیلی سریع با پول کم به لیگ پرتغال رفت، قایدی ترجیح داد در بهترین سن ممکن، عوض اروپا به دوبی برود.آن هم ۵ ساله.

هنوز یکسال نشده و حالا کجاست؟ آنقدر نا آماده و پر حاشیه که صدای سرمربی ایرانی الاصل ،الاهلی در آمده و می گوید؛ او برای گردش به اینجا آمده نه فوتبال.صریحا پیام می دهد، اینگونه نمی خواهمش. آنها قرارداد سنگین ۵ ساله با او بستند. اما حالا مانده اند با این ستاره رو به خاموشی چه کنند؟ قطعا خبری از مفت بخشیدنش به استقلال نیست.

قایدی هنوز در ابتدای راه است.اما اگر زندگی شخصی اش را سر و سامان ندهد و تفکراتش را به بزرگی و پیشرفت سوق ندهد، هرگز به آن ثروت بزرگی که استحقاقش را دارد نمی رسد.

صیادمنش در صورت درخشش در انگلیس رقمی را بعدا در لیگ برتر خواهد گرفت که قرارداد فعلی قایدی با الاهلی برابرش جوک است. قیمت های پیشنهادی به طارمی را ببیند.رقم انتقالی که در ازایش جهانبخش به برایتون رفت و حتی سردار در آلمان.

اگر دلش به حال استعدادش نمی سوزد دست کم برای آن آینده بکر اقتصادی خودش تلاش کند. او برای رسیدن به قله فنی در مستطیل سبز و درآمد بالا در فوتبال، چاره ای ندارد جز ساختن از نو. درست شبیه همان انقلابی که با آمدن استرا کرد و نشان داد لایق شماره ۱۰ آبی هاست.

البته می دانیم کلید کامبک در یک همکاری خانوادگی است.یکبار بخاطر ازدواج و مسیر جدید از نو ساخت و حالا باز هم می تواند، چرا که نه؟

فوتبال ما در کشتن استعدادها و بعدا عزاداری مفصل در رثایشان ید طولایی دارد،اما حالا وقت نجات فوتبالیست قایدی است؛با همه شما هستیم؛

از ورزشی نویسان که بهترین مشوقان به سوی سکو و در عین حال هول دادن به سوی مسلخگاه هستند تا دوستان و افراد نزدیک به این ستاره پر حاشیه اما کماکان دوست داشتنی .

یکی برود کنارش و به او بگوید؛ با خوردن پیش غذای ارزان و بی‌کیفیت تنها خودت را از تست منوی «شام اصلی» محروم می کنی.

 

دیدگاهتان را بنویسید