232575

کمک‌های میلیاردی به پرسپولیس برای تضعیف استقلال است/ ماجرای کاپیتان استقلال را هنوز فراموش نکرده‌ایم!

دنیای معدن- محسن گروسی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در ارتباط با موضوع انتشار اسناد کمک مالی فدراسیون از طریق وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن، نظرتان درباره انتشار اسناد کمک مالی ۱۰ میلیاردی فدراسیون و وزارت ورزش به پرسپولیس چیست؟

این نشان می‌دهد که تا چه اندازه نسبت به استقلال بی توجهی صورت می‌گیرد و مشخص می‌کند افرادی که در راس کار هستند تا چه اندازه برای حفظ جایگاهشان دست به کارهای عجیب و غریب می‌زنند.

چطور؟

ما کاری نداریم از این قبیل کمک‌ها به تیمی‌بشود یا نشود چون این‌ها در تخصص ما نیست بلکه مسئولان می‌دانند. اما وقتی در چنین شرایطی این قبیل اسناد رو می‌شود، پشت پرده‌ها بیرون می‌ریزد و مشخص می‌شود که وزارت ورزش به یکی از تیم‌های ارگانی اش کمک می‌کند و به دیگری کمک نمی‌کند می‌فهمیم که چرا استقلال در سال‌های گذشته همواره آخر فصل دچار تنش و مشکل می‌شد.

به نظر شما چرا این اتفاقات می‌افتاد؟

شما نگاه کنید، در همه سال‌های اخیر در چند هفته پایانی، باشگاه ما با مشکلات عدیده مدیریتی مواجه می‌شد. در ماجرای وینفرد شفر آن اتفاقات در هفته‌های آخر رخ داد. در رابطه با استراماچونی آن وضعیت بد بی پولی به بار آمد که این مربی خوب از ایران رفت. در هفته‌های آخر دو فصل پیش این مشکلات را برای وریا غفوری به وجود آوردند و به طور کلی از هیچ اقدامی‌چه کمک میلیاردی و یا جابجایی مدیران برای تضعیف استقلال دریغ نمی‌کردند.

این مسایلی که عنوان کردید نشان دهنده چه چیزی است؟

این مشخص می‌کند در این سال‌ها مدیریت سالمی در ورزش و فدراسیون ما وجود نداشته. به ویژه مدیرانی که برای استقلال انتخاب می‌شدند به نوعی مسئولیت و ماموریت داشتند تا در صورت زیاد شدن سرعت حرکت و بخت قهرمانی استقلال، ترمز این تیم را بکشند که اتفاقا در این زمینه موفق هم بودند و می‌توانستند استقلال را تضعیف کنند. ولی ما منتظر این اتفاق بودیم و می‌دانستیم هیچ وقت ماه پشت ابر نمی‌ماند و گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند. حالا مشخص شد هواداران و پیشکسوتان استقلال هر حرفی می‌زدند بی دلیل نبوده است.

از این به بعد چه اتفاقی در انتظار استقلال خواهد بود؟

شکر خدا در این فصل هم تا این جا کم اذیت نشده ایم. مسائل مختلفی بوده که یکی از آنها سربازی مرادمند و یزدانی در فصل جاری است. اما با توجه به اتحاد و یکدلی مدیریت و کادر فنی و البته کادر فنی با بازیکنان، استقلال به سلامت تا اینجا حرکت کرده و انشاالله با همین شرایط به پایان فصل می‌رسد و با قهرمانی اش مشت محکمی‌به دهان دشمنانش می‌زند.

شایعه کاندیداتوری مصطفی آجرلو برای ریاست فدراسیون فوتبال باعث نگرانی هواداران استقلال شده. به نظر شما این اقدام احتمالی به ضرر استقلال نیست؟

مطمئن هستم در حال حاضر آقای آجرلو به این مسائل فکر نمی‌کند. اولاً مسابقات لیگ، هشتم خرداد تمام می‌شود و تا آن زمان تکلیف استقلال هم روشن شده است. ثانیا قطعاً اگر هم آقای آجرلو چنین تصمیمی‌داشته باشد به خوبی می‌داند اگر بماند و با استقلال قهرمان شود با یک رزومه قوی‌تر می‌تواند خودش را کاندیدای ریاست فدراسیون کند و همچنین از خودش یک خاطره خوب برای هواداران استقلال باقی بگذارد. تاکید می‌کنم این موضوع را با در نظر گرفتن احتمالات بیان می‌کنم وگرنه اینها همه شایعه است و شاید اصلا آقای آجرلو چنین تصمیمی‌نداشته باشد. ولی به طور کلی شرایط استقلال برای قهرمانی ایده‌آل است و با چند بازی و چند پیروزی این مهم به دست خواهد آمد.

به نظر شما استقلال در هفته‌های پایانی باز هم دستخوش مشکلات سال‌های گذشته می‌شود؟

قطعاً مشکلات همیشه بوده و بازهم خواهد بود. رقبا دست از شیطنت برنمی‌دارند ولی در حال حاضر بازیکنان و کادر فنی باید تمام فکر و ذکرشان را به مسابقات پیش رو معطوف کنند تا انشاالله این شش مسابقه هم به سلامت تمام شود. چون آنها زحمتشان را کشیده‌اند و حالا در پایان فصل وقت درو کردن است باید با قهرمانی دل هواداران را شاد کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید