232512

پنجعلی: مشکلات مدیریتی فدراسیون فوتبال لطمات جبران‌ناپذیری به تیم ملی وارد می‌کند/ تفکرات آماتور نمی‌گذارد حرفه‌ای‌تر شویم

دنیای معدن- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: دیدار با تیم‌های قدرتمندتر از آسیا به تیم ملی فشار می‌آورد تا کادر فنی به خوبی متوجه نقاط ضعف تیم ملی شوند.

به گزارش دنیای معدن، محمد پنجعلی در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه آیا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند نتایج دلخواهش را در جام جهانی کسب کند، اظهار داشت: کسب نتایج خوب بستگی به برگزاری اردوهای داخلی و خارجی مناسب و همچنین بازی‌های تدارکاتی با چند تیم بزرگ دارد. انجام بازی‌های دوستانه که سطح فنی و تکنیکی بالاتر از قاره آسیا داشته باشند و دیدار با تیم‌های قدرتمندتر از آسیا به تیم ملی فشار می‌آورد تا کادر فنی به خوبی متوجه نقاط ضعف تیم ملی شوند.

وی ادامه داد: دیدار با کره‌جنوبی نشان داد که چقدر در خطوط مختلف ضعف داشتیم؛ کادر فنی و بازیکنان فهمیدند که بازی با تیم‌های بزرگ سخت خواهد بود. کیفیت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بالاست و اکثر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند. حضور این نفرات در لیگ‌های مختلف اروپا یک امتیاز است.

*دیدار با تیم‌های بزرگ به تقویت تیم ملی کمک می‌کند

پنجعلی در مورد مشکلات زیاد فدراسیون فوتبال و نداشتن رئیس گفت: متاسفانه در این دوره بسیار مهم و حیاتی برای فوتبال ایران قبل از حضور در جام جهانی، فدراسیون فوتبال با مشکلات مختلفی مواجه است. اتفاقاتی در این مجموعه افتاده و خطایی از کسی سر زده است. مسئولان نظارتی باید دقیق این پرونده را بررسی کنند تا به صورت شفاف تکلیف این پرونده روشن شود. مشکلاتی که در راس مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال وجود دارد به طور حتم به فوتبال ایران و تیم ملی لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا تاکید کرد: برخی ها مدعی هستند که با تیم‌های بزرگی همچون بزریل و آرژانتین بازی دوستانه برگزار خواهند کرد؛ مسلماً انجام این دیدارهای بزرگ برای آمادگی هر چه بهتر بازیکنان تیم ملی بسیار خوب است. اگر انجام این دیدارها واقعیت داشته باشد به بالا بردن کیفیت تاکتیکی تیم کمک زیادی می‌کند.

*استعداد هست، اما امکانات نیست

پنجعلی با بیان اینکه صعود تیم ملی از گروهش در جام جهانی غیرممکن نیست، اظهار کرد: با برگزاری اردوهای خوب و ایده‌آل برای بازیکنان احتمال صعود از گروه‌مان زیاد خواهد بود. تکیه تیم ملی فوتبال ایران همیشه روی خلاقیت‌های فردی و تکنیکی بازیکنانش بوده است. در اکثر مواقع شاهد درخشش بازیکنان تکنیکی در تیم ملی بودیم که در یک بازی مهم کار را برای ایران درآورده‌اند. برای بیشتر دیده شدن خلاقیت ایرانی در فوتبال یا هر رشته ورزشی دیگر باید امکانات و زیرساخت‌های مستحکمی برای شکوفایی و ظهور این استعدادها در سراسر ایران فراهم کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه باید برای پیشرفت فوتبال ایران تمامی امکانات در اختیار استعدادهای کشورمان گذاشته شود، گفت: قدرت تکنیکی و فردی ما بالاتر از سایر کشورهای قاره آسیاست، چون فوتبال ایران این پتانسیل را دارد که اگر امکانات و تجهیزات لازم در اختیار استعدادهایش قرار داده شود، در فوتبال جهان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما هنوز یک سری تفکرات آماتور در ورزش وجود دارد که نمی‌گذارد تا فوتبال روز به روز حرفه‌ای‌تر شود و رو به جلو حرکت کند. بر همین اساس با وجود این وضعیت نمی‌توانیم به سمت ورزش کاملاً حرفه‌ای پیش برویم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید