232487

لیگ قهرمانان آسیا | آنالیز وضعیت سپاهان و فولاد

دنیای معدن- شفقنا ورزشی – محمود کلهر کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مشکل بزرگ سپاهان در بازی های داخلی را در لیگ قهرمانان آسیا هم دیدیم . فولاد توانایی فینالیست شدن دارد. او ادامه داد: مشکل بزرگ سپاهان یعنی معیوب بودن ساختار دفاعی در آسیا هم خودش را نشان داد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از فارس محمود کلهر درمورد دیدار سپاهان و پاختاکور در دور پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: سپاهان به دلیل نتیجه نگرفتن در سه بازی اخیرش و از دست دادن ۸ امتیاز، شرایط نامطلوب و نامشخصی در گروهش دارد. فاصله این تیم با الدحیل و التعاون زیاد شده است. اگر سپاهان در بازی برگشت با حریف عربستانی هم به پیروزی می‌رسید، باز هم می‌توانستیم ۹۰ درصد به صعودش امیدوار باشیم اما تساوی در این مسابقه کار را برایش خیلی سخت کرد.

* مشکل بزرگ سپاهان معیوب بودن ساختار دفاعی است

وی افزود: سپاهان یکی از بهترین تیم‌های لیگ ما است که فوتبال رو به جلویی بازی می‌کند اما مشکل بزرگش در رقابت‌های داخلی یعنی ایراد در ساختار دفاعی در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایان شد. بارها دیدیم این تیم در برگشت توپ دچار مشکل شده و حریفانش با آنالیز دقیق سپاهان، از این ضعف به خوبی استفاده بهینه کردند. اگر محرم نویدکیا بتواند کار تیمی دفاعی‌اش را ترمیم کند، تا حد زیادی مشکل سپاهان حل خواهد شد. در زمان حمله فاصله خط دفاع و هافبک‌های سپاهان زیاد می‌شود و پس از دست دادن توپ به دلیل نداشتن سرعت لازم، فضای زیادی در اختیار حریفان این تیم قرار می‌گیرد.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: اگر سپاهان بتواند ۶ امتیاز دو بازی باقی‌مانده را جمع کرده و سایر دیدارهای گروه هم نتایجش به سود این تیم باشد، اطمینان دارم این نقص بزرگ را برطرف خواهد کرد. سپاهان در خط هافبک و حمله زهردار است و با آمدن رشید مظاهری مشکلش درون دروازه هم حل شده اما ساختار دفاعی اش معیوب است. شاید مهم‌ترین دلیلش هم این است که خط هافبک سپاهان خوب به مدافعان این تیم کمک نمی‌کند.

* سپاهان باید با تمام وجود مقابل پاختاکور و الدحیل بازی کند

کلهر ادامه داد:‌ با وجود کار بسیار سختی که سپاهان برای صعود دارد، باید مقابل پاختاکور و الدحیل با تمام وجود و رو به جلو بازی کند. نباید بازیکنان این تیم از حریفان بترسند. محرم نویدکیا، مربی آرامی است که نکات را به خوبی به بازیکنانش منتقل می‌کند. امیدوارم در نهایت پیروزی برای این تیم رقم بخورد و نتایج خوبی در دیدارهای آینده‌اش کسب کند.

* فولاد برای صعود باید شکل بازی‌های قبلی‌اش را حفظ کند

وی درباره اینکه فولاد به دلیل صدرنشینی در گروهش شرایط بسیار بهتری برای صعود دارد و در این وضعیت باید به مصاف الغرافه قطر برود که در بازی قبلی خود با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب الاهلی امارات شده است، پاسخ داد: جواد نکونام، مهدی هاشمی نسب و حسین کعبی تجربه بسیار خوبی در لیگ قهرمانان و بازی‌های ملی دارند. فولاد برای صعود از این گروه باید شکل بازی‌ های قبلی‌اش را حفظ کند. مهدی شیری و وحید حیدریه از کانال‌های کناری این تیم خیلی خوب نفوذ می‌کنند. موسی کولیبالی و عارف آقاسی روی ضربات ایستگاهی عملکرد خیلی خوبی دارند و  ارتباط خوبی هم بین شهاب گردان با مدافعان و هافبک‌های دفاعی وجود دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: بازیکنان فولاد در مرکز زمین مثل محمد آبشک، آرش رضاوند، آیاندا پاتوسی و حمید بوحمدان خیلی تاثیرگذار هستند. در نوک خط حمله هم بازیکنان موثری مثل شیمبا و انصاری در اختیار فولاد هستند.  بازیکنان این تیم در زمان حملات حریف خیلی خوب جمع و پس از صاحب توپ شدن به خوبی باز می‌شوند. ارسال‌های خوبی هم از جناحین دارند و با این شکل بازی همیشه به گل می‌رسند که نمونه‌اش را با گل دقیقه ۹۷ در بازی رفت با آهال ترکمنستان دیدیم. ادامه دادن این نوع بازی در دفاع و حمله برابر پاختاکور هم به کمک فولاد می‌آید.

* فولاد توانایی رسیدن به فینال دارد

کلهر عنوان کرد: فولاد به حدی خوب بازی می‌کند که تمرکز بازیکنان حریفش به هم می‌ریزد و با این شکل بازی این تیم حتی توانایی رسیدن به فینال را هم دارد زیرا در تمام نقاط زمین هم مهره‌هایش خیلی خوب انجام وظیفه می‌کنند  و هم به بهترین شکل کار تیمی را انجام می‌دهند.

* فولاد نباید به ۸ گل خوردن الغرافه کند

وی ادامه داد: البته امیدوارم فولاد یک نکته را از یاد نبرد. در فوتبال دنیا دیدیم آلمان در خانه برزیل هفت گل به این تیم زد اما این اتفاقات همیشگی نیست. فولاد به هیچ وجه نباید به نتیجه دیدار قبلی الغرافه نگاه کند زیرا کار بسیار سختی برابر این تیم قطری پیش رو دارد. به همین دلیل باید با تمام وجود و بهترین کیفیت بازی کند. همانگونه که سپاهان هم نباید به نتیجه ۳ بر یک بازی رفت خود با پاختاکور فکر کند. خوشبختانه کادرفنی مجرب فولاد و سپاهان به این مسائل آگاه هستند و بازیکنان باتجربه و جوانی در اختیار دارند که امیدوارم به خوبی هدایت شوند. هر بازی برنامه‌های تاکتیکی خاصی دارد که بدون در نظر گرفتن نتایج بازی‌های قبلی باید به بهترین شکل پیاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید