232203

آتش به خانه استقلال رسید؛ چالش های تیم فرهاد عیان شد

دنیای معدن- استقلال در این هفته‌ها با مشکلاتی روبرو شده که اگر نتواند آن‌ها را حل کند، ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی در لیگ برایش تمام شود.

مرحله یک‌ چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران آبستن حوادث بسیاری بود. فارغ از شگفتی‌های مرسوم که در دل این جام نهفته است و فوتبال ایران در این فصل هم از این قاعده پیگیری کرد؛ شاهد زبانه کشیدن آتش‌های زیر خاکستر بودیم. آتشی که ابتدا از خانه پرسپولیس شعله‌ور شد و سپس سر از آشیانه استقلال درآورد.

به گزارش «دنیای معدن» و به نقل از فوتبال 360، قرار است در این گزارش خسارت‌های وارد شده به استقلال و همچنین عواقبی که ممکن است دامن‌گیر این تیم شود را مورد بررسی قرار دهیم. آتشِ مذکور نقش یک منور را هم برای آبی‌ها بازی کرد و بسیاری از نکات و نقاط تاریک را مشخص کرد. مسائلی که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانیِ لیگ برتر تمام شود.

قمار نادرست بر روی ضیافتِ پرخطر

استقلال با فرهاد مجیدی در جام حذفی برای پنجمین بار کارش به ضربات پنالتی کشیده شد. حدود 45 درصد از دیدارهای آبی‌پوشان با سرمربیگری 7 سابق به ضربات پنالتی رفته و این ضربات از ابتدا به گونه‌ای بوده که شانس درش دخالت زیادی داشته است. همانطور که 2 پیروزی در دربی و یک برد مقابل نود ارومیه در پایان این ضربات سرنوشت‌ساز برای استقلال به دست آمد، 2 شکست مقابل فولاد و نساجی هم از دل آن برای استقلال بر جای گذاشته شد.

3 بازی بدون برد

استقلال در این فصل برای اولین‌بار در 3 بازی متوالی نتوانست به برتری برسد. در نیم‌فصل اول برد انضباطی 3 بر صفر مقابل گل‌گهر سیرجان، روند پنج تساوی متوالی شاگردان فرهاد مجیدی را با اختلالی مثبت روبرو کرد تا حالا این 3 بازی بدون برد به بدترین روند این تیم تبدیل شود. آبی‌ها همچنین بعد از 2 فصل پیاپی که به فینال جام حذفی همراه با فرهاد مجیدی رسیده بودند، با باخت مقابل نساجی وداعی تلخ با این رقابت‌ها داشتند. استقلال در لیگ برتر هنوز باختی نداشته. آخرین باخت تیم فرهاد مجیدی، در شهریورماه سال 1400 مقابل الهلال عربستان رقم خورده بود تا این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

قهر آبی‌ها با گل در 1401

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم گمان نمی‌کرد گل رودی ژستد به پرسپولیس آخرین گل این تیم تا به امروز باشد. تیم فرهاد مجیدی برای دومین‌بار در این فصل در 2 بازی متوالی در جریان بازی نتوانست به گل برسد. تساوی بدون گل مقابل نساجی و گل‌گهر در نیم‌فصل اول و حالا تیم‌های پیکان و نساجی. 

استقلال در دیدار مقابل نساجی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما بی‌دقتی و خودخواهی بازیکنان این تیم و همچنین درخشش علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم میهمان، مانع از گلزنی آبی‌ها شد. استقلال در این فصل 33 گل زده که با در نظر نگرفتن 3 گل انضباطی دیدار مقابل گل‌گهر، آن‌ها را در رده چهارم بهترین خطوط حمله قرار می‌دهد. 

شروع مجدد مسابقات با سپاهان

معمولا اولین بازی بعد از تعطیلات دشوار و پرچالش است. استقلال باید پس از شروع مجدد مسابقات لیگ به اصفهان برود و مقابل سپاهان پیکار داشته باشد. جدالی که به خودیِ خود سخت و نفس‌گیر خواهد بود و آمادگی سپاهان من‌باب حضور در لیگ قهرمانان آسیا و در شرایط مسابقه بودن تیم محرم نویدکیا، کار فرهاد مجیدی و مردانش را دشوارتر می‌کند. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال هم در آن دیدار نمی‌تواند به دلیل اخراج در بازی مقابل پیکان، تیم پایتخت‌نشین را همراهی کند.

عدم نتیجه‌گیری در آن دیدار و بازی خانگی پرسپولیس مقابل پیکان که بعد از بازی استقلال است و پیروزی شاگردان گل‌محمدی در آن هم محتمل است؛ می‌تواند فاصله در صدر را کاهش دهد و استقلال را تحت فشار بگذارد. این را هم از یاد نبریم که آخرین باخت استقلال در لیگ، به هفته سی‌ام لیگ بیستم برمی‌گردد؛ جایی که تیم مجیدی با نتیجه 2 بر یک به سپاهانِ محرم باخت.

چالش‌های پرتعداد با داوران، پیشکسوتان، مربیان و ...

فرهاد مجیدیِ این روزها نسبت به فرهاد مجیدیِ فصل قبل تفاوت محسوسی داشته است اما بازهم شاهد رفتارها و اظهارنظرهای تند و ناپخته‌ای از سرمربی 45 ساله استقلال هستیم. او اخیرا علیه علی خسروی مطالبی را مطرح کرد و پیش از آن هم درگیری‌هایی با فدراسیون فوتبال، مربیان دیگر تیم‌ها و همچنین پیشکسوتان باشگاه داشته است.

این رفتارها از سوی فرهاد می‌تواند جو درون تیم را به هم بریزد و تمرکز او را از کار مربیگری منحرف کند. بدون شک دود ناشی از این حواشی بیش از همه در چشم خود او و تیمش خواهد رفت و آن‌ها را از رسیدن به هدف اصلی‌شان که قهرمانی در لیگ برتر بعد از 9 سال است، دور می‌کند. باید دید در ادامه راه، عملکرد فرهاد مجیدی و استقلال در 6 بازی باقیمانده و 25 روز سرنوشت‌ساز چطور خواهد بود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید