232100

اعتراف پیشکسوت استقلال درباره گل آرمان رمضانی

دنیای معدن- مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق استقلال گفت: امیدوارم این شکست و وقفه طولانی لیگ همچنین بازی بعدی مقابل سپاهان در اصفهان کار دست استقلال ندهد، چون اوضاع خطرناک شده است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق تیم استقلال درباره دلایل حذف تیم استقلال از گردونه مسابقات جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی اظهاراتی را مطرح کرد:

مصاف استقلال مقبل نساجی را چطور ارزیابی کردید؟

بازی صحنه‌های جذاب زیادی داشت و برخلاف مسابقات این تورنمنت، که معمولاً دو تیم محتاط کار می‌کنند هر دو تیم شانس گلزنی زیادی داشتند و در مجموع بازی زیبایی را شاهد بودیم.

در رابطه با ترکیب تیم استقلال در این دیدار صحبتی ندارید؟

من فقط یک پرسش را مطرح می‌کنم. اگر قرار بود با بهترین تیم استقلال در جام حذفی حضور پیدا کنیم چرا پس این ترکیب در لیگ برتر دیده نمی‌شود؟ اگر این بهترین ترکیب بود، پس چرا در لیگ نیست! البته شاید مربی دیگری هم بود این کار را می‌کرد! من نمی‌دانم.

ضرر حذف استقلال از جام حذفی را چطور می‌توان تحلیل کرد؟

به نظر من اگر سال یا فصلی بود که استقلال می‌توانست همزمان در دو جام حذفی و لیگ برتر مدعی اصلی قهرمانی باشد آن، همین امسال بود. چون می‌بینیم چه تیم‌هایی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند. بنابراین استقلال یک فرصت خیلی خوب را از دست داد.

به نظر شما حضور حسینی روی نیمکت تفکر درستی بود؟

برای چنین مسابقاتی از بهترین و باتجربه ترین دروازه بان تیم استفاده می‌شود. چون دروازه‌بان هرچه صاحب‌نام تر باشد روی پنالتی زن‌ها تاثیر بیشتری می‌گذارد.

چطور؟

من به یاد دارم زمان احمدرضا عابدزاده، وقتی او درون دروازه می‌ایستاد همه می‌گفتند وقتی به سمت دروازه می‌رویم اصلاً دروازه را نمی‌بینیم و به نظر می‌رسد همه عرض دروازه را گرفته! به خصوص در لحظه ضربه پنالتی. چون دروازه بان روی پنالتی زن تاثیر مستقیم می‌گذارد.

به نظر شما حسینی می‌توانست از علیرضا رضایی بهتر عمل کند؟

صد در صد این اتفاق می‌افتاد. حسینی پنالتی گیر است. بارها و بارها در چنین سطحی و حتی از این حساس تر درون دروازه استقلال ایستاده و پنالتی گرفته. توپهای خطرناک را مهار کرده است. قطعا می‌توانست اثر بهتری روی ضربات حریف داشته باشد و شاید استقلال حذف نمی‌شد.

درباره پنالتی زن‌ها صحبتی دارید؟

در کل همه بازیکنان تیم خوب پنالتی زدند. فقط ضربه آمانوف خوب نبود که این اتفاق ممکن است برای هر بازیکن فوتبال رخ بدهد، اینکه آمانوف است. چنین اتفاقی برای بازیکنان بزرگ دنیا هم رخ داده است.

در رابطه با انتقادات مجیدی در کنفرانس خبری نسبت به داوری چه صحبتی دارید؟ او گفته بود یک داور شیتیل گرفته امروز در فدراسیون است؟

من به عنوان یک فوتبالیست که در این مملکت بازی کرده‌ام حق خود می‌دانم موضوعی را مطرح کنم.

چه موضوعی؟

واقعاً در جامعه خجالت می‌کشم. چون نداشتن فرهنگ و شعور در مواجهه با برخی مسائل فوتبالی باعث آزار طرفداران فوتبال می‌شود. ما بازی منچسترسیتی و لیورپول را هم در لیگ برتر انگلیس دیدیم. آنجا با این که کمک داور ویدیویی (VAR) وجود دارد اتفاقات داوری و اشتباهات مهلکی رخ می‌دهد، اینجا که دیگر ایران است. ولی ما وقتی این همه بی احترامی، بیانیه نویسی، مشاجره و اتفاقات لب خط را می‌بینیم از خودمان می‌پرسیم که چه خبرتان است؟ چرا کمی‌به هم احترام نمی‌گذارید؟ واقعاً من از مسئولان سازمان لیگ درخواست می‌کنم به این پیشنهاد من توجه کنند.

چه پیشنهادی دارید؟

همانطور که آقای گل یا آقای اخلاق برای مسابقات انتخاب می‌کنند آقای اعتراض، آقای جنجال، آقای فحش، آقای بیانیه و از این قبیل القاب هم درست کنند و مثل جشنواره‌های سینمایی که به فیلم‌های بی ارزش جایزه می‌دهند در فوتبال هم از این کارها انجام بدهند تا فرق دوغ و دوشاب از هم مشخص شود. به خدا قسم این را از ته دل می‌گویم. واقعاً در سطح جامعه خجالت می‌کشم وقتی با مردم روبرو می‌شوم و می‌شنوم که از لحن صحبت‌های مربیان یا باشگاه‌ها علیه هم گله‌مند هستند.

در رابطه با صحنه گل مردود اعلام شده آرمان رمضانی فرهاد مجیدی گفته اگر این گل خطا باشد مربیگری را کنار می‌گذارد! شما این صحنه را دیدید؟

بله. کاملاً این صحنه را دیدم. آرمان رمضانی با هر دو دستش بازیکن شماره ۴ تیم نساجی را هل می‌دهد. مدافع او به علیرضا حقیقی برخورد می‌کند و حقیقی در حالت نامتعادل روی هوا به زمین می‌افتد. خطا محرز بود. ولی حرف من این است که سرمربی تیم نباید این حرف‌ها را بزند. دور و بری‌های او باید قبل از ورود به نشست خبری او را آرام کنند. طبیعی است که سرمربی بعد از باخت عصبانی است چون تیمش حذف‌شده، پس می‌آید و چنین حرف‌هایی را می‌زند. این دور و بری‌ها هستند که باید سرمربی را آرام کنند یا حتی اگر سرمربی می‌بیند حالش مساعد ورود به نشست نیست و شرایط روحی صحبت کردن را ندارد به کنفرانس خبری نرود.

با حذف استقلال و پرسپولیس دوباره هر دو تیم به شرایط قبلی برگشته و رقیب جدی هم در لیگ شدند؟ وضعیت تیم مجیدی را در ادامه مسابقات چطور می‌بینید؟

این ۶ امتیاز خیلی خطرناک است و این شکست، می‌تواند شروع اتفاقات بدی باشد. نقش کادر فنی در این مدت خیلی مهم است. من همیشه یک مثال در رابطه با مربیان بزرگ دارم و می‌گویم مربی بزرگ است که وقتی تیمش به بحران می‌رود می‌تواند بحران را جمع و جور کند. چون بحران برای هر تیمی‌ایجاد می‌شود. حالا هم که استقلال بعد از تعطیلات باید با سپاهان بازی کند آن هم در اصفهان! بنابراین کار خیلی سخت و البته خطرناک است. این ۶ امتیاز اصلا نمی‌تواند ضامن قهرمانی استقلال باشد و با کوچکترین لغزشی ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید