231958

هشدار جدی حسن روشن به فرهاد مجیدی ؛ توصیه طلایی برای قهرمانی

دنیای معدن- پیشکسوت استقلال گفت: من جای فرهاد مجیدی باشم با تیم دوم در رقابت‌های جام حذفی شرکت می‌کنم و همه تمرکزم را روی رقابت‌های لیگ برتر می‌گذارم.

به گزارش دنیای معدن، حسن روشن مهاجم اسبق تیم استقلال درباره موضوع بیانیه نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر طی روزهای گذشته، مسابقه جام حذفی روبروی نساجی مازندران و مسائل دیگر مربوط به این تیم و سرمربی اش اظهاراتی را مطرح کرد:

در جریان بیانیه نویسی های اخیر پرسپولیس و استقلال علیه یکدیگر هستید؟

واقعاً نمی‌دانم کجای دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که ما تا این اندازه به این قبیل مسائل می پردازیم؟ کلا فوتبال را فراموش کرده ایم و دائم در حال بیانیه نوشتن برای یکدیگر هستیم! اینجا قرار است مردم فوتبال ببینند نه بیانیه. طرفداران استقلال و پرسپولیس اگر می خواستند اطلاعیه، بیانیه و مطلب بخوانند که سراغ فوتبال نمی آمدند، می رفتند روزنامه می خواندند. آنها می‌خواهند فوتبال ببینند. این دو تیم هر دعوایی باهم دارند باید درون زمین انجام بدهند. ضمن اینکه از این بیانیه نویسی ها هر دو تیم ضرر می‌کنند.

چطور؟

برای اینکه رقبای این دو تیم وقتی می بینند استقلال و پرسپولیس به جان هم افتاده اند، خوشحال می شوند تا از برهم ریختگی اوضاع هر دو باشگاه به سود خودشان بهره ببرند. وقتی استقلال یا پرسپولیس تمرکز نداشته باشند رقبای این دو تیم نفعش را خواهند برد. در حالی که وقتی دو تیم گردن کلفت ایران در خیلی از مسائل کنار هم باشند اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد. مثل اتفاقات ابتدای این فصل.

منظورتان موضوع گرفتن تبلیغات محیطی است؟

بله. درست است استقلال استارت این کار را زد ولی به هر حال پرسپولیس هم دنبال این ماجرا را گرفت و حالا هر دو تیم به درآمد ثابت از تبلیغات محیطی بازی هایشان رسیده اند. این تنها یک نمونه است. استقلال و پرسپولیس باید بیرون از زمین چمن کنار هم باشند. این دو تیم با پشتوانه قوی مردمی هر کاری بخواهد می توانند بکنند. حتی می‌توانند مقابل سازمان لیگ و فدراسیون بایستند و یک هفته هیچ کدام به میدان نروند.

قطعا می دانید که این اتفاق با توجه به زیر مجموعه بودن این دو تیم دولتی وزارت ورزش و انتخاب اعضای هیئت مدیره دو باشگاه از سوی وزیر، غیر ممکن است؟

بله! این را نمی‌دانم که آقایان خودشان مهره‌چینی می کنند تا در چنین مواقعی این قبیل ائتلاف‌ها بین دو تیم بزرگ ایران انجام نشود، ولی به هر حال بودن این دو تیم کنار یکدیگر بیشتر به نفع این دو باشگاه است تا نبودنشان.

می دانید فرهاد مجیدی در تازه‌ترین صحبت‌هایی که داشته گفته خودش با بیانیه نویسی باشگاهش مخالف است و خواسته به این کار پایان دهند؟

مجیدی کار درستی کرده. اصلا باشگاه نباید سر خود بیانییه بدهد. آنها باید قبل از هر چیز سرمربی را در جریان بگذارند. ولی اینکه خودش از یکطرف به یحیی می‌پَرد و درباره حکم کمیته انضباطی انتقاد می‌کند و از این طرف این حرف‌ها را می‌زند مثال "قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را" است. با همه این حرفا من معتقدم هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید بیرون از زمین هوای یکدیگر را داشته باشند چون با مردم هستند و با مردم می توانند هر کاری کنند.

استقلال در جام حذفی باید با نساجی بازی کند که در دو بازی رفت و برگشت صفر- صفر مقابل این تیم مساوی کرد. این بازی را چطور پیش بینی می کنید؟

من نمی گویم فرهاد مجیدی کار مورد نظر من را انجام دهد ولی اگر من جای او باشم با موقعیت خوبی که در لیگ برتر دارم همه تمرکزم را در آن رقابت‌ها می‌گذارم و تیم دومم راه به جام حذفی می فرستم. با دو هدف؛ اول اینکه به نفرات دوم تیمم آماده باش می دهم و آنها را در شرایط مسابقه قرار خواهم داد تا آنها هم پشتشان باد نخورد و دوم اینکه اگر در جام حذفی تیم اصلی ام باخت، روحیه شان بابت بازگشت به مسابقات‌لیگ خراب نشود.

اما مجیدی گفته بازیکنانش مصاحبه نکنند چون می‌خواهد با تمرکز و تمام قوا برود و برخلاف دو فصل اخیر که در فینال، جام حذفی را از دست داده امسال جام حذفی را هم بگیرند؟

به هر حال این عقیده اوست و محترم است ولی به شرط اینکه تنهایی به این موضوع فکر نکرده باشد. منظورم این است که مشاورانش هم چنین نظری داشته باشند. چون اگر هر دو جام را هم بگیرم که یک سهمیه آسیایی بیشتر به استقلال نمی دهند. وگرنه چه اشکالی دارد؟ امیدواریم بتواند هر دو جام را بگیرد. این باعث خوشحالی استقلالی هاست. اما باید خاطراتش را هم در نظر بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید