231605

حمایت تمام قد از عابدزاده ؛ طعنه گلر پرسپولیسی به بیرانوند

دنیای معدن- دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران معتقد است باخت مقابل کره یک اتفاق بوده و نباید زحمات کادرفنی را برای نتیجه این بازی زیر سوال برد.

به گزارش دنیای معدن، نیما نکیسا در جام جهانی ۱۹۹۸ در ترکیب اصلی تیم ملی در بازی با یوگسلاوی قرار داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره پیروزی ایران برابر لبنان و صعود به جام جهانی به عنوان صدرنشین گروه گفت: جا دارد به کادرفنی و ملی‌پوشان، فدراسیون فوتبال، اصحاب رسانه و مردم عزیزمان تبریک بگویم. این صعود، صعود مقتدرانه ای بود و کام مردم را شیرین کرد. اینکه تیم ملی سه بازی پیش از پایان مسابقات راهی جام جهانی می‌شود، موفقیت بزرگی برای فوتبال کشور، فدراسیون فوتبال و تمام کسانی است که زحمت می‌کشند. علی‌رغم اینکه در این مدت اتفاقات عجیبی نسبت به عزل و نصب سرمربی سابق و سرمربی جدید رخ داد و نظرات ضد و نقیضی از کارشناسان و صاحب‌نظران وجود داشت اما خدا را شکر به لطف و همت بازیکنا خوب و پر تلاش کشور این امر محقق شد و ما توانستیم به عنوان تیم اول گروه راهی جام جهانی بشویم و امیدوارم که در جام جهانی هم بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

او در خصوص شکست تیم ملی در بازی قبل برابر کره اظهار داشت: در آن بازی ما چند بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم و بسیاری از بازیکنان ما با یکدیگر هماهنگ نبودند؛ سفر طولانی که به کره داشتیم و تست های کرونای انجام شده و معطلی هایی که وجود داشت هم روی این بازی تاثیرگذار بود. البته من نمی‌خواهم این شکست را توجیه کنم؛ ما می‌دانستیم بهتر بازی کنیم اما از دست دادن شجاع خلیل‌زاده در نیمه اول بازی مزید بر علت شد و نظام تاکتیکی و نظم تیمی ما به هم ریخت و دو گل دریافت کردیم. طبیعی است؛ نمی‌شود همه بازی ها با برد همراه باشد. وقتی ما با اسکوچیچ در همه بازی ها پیروز شدیم و تنها یک مساوی و یک باخت داشته‌ایم نشان دهنده این است که عملکرد سرمربی و کادرفنی و بازیکنان ما ستودنی است.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مورد دو گلی که امیر عابدزاده در بازی با کره دریافت ‌کرد و منجر به نیمکت نشینی او در دیدار با لبنان شد گفت: اینکه در این بازی بیرانوند در ترکیب اصلی تیم ملی بود، نظر سرمربی است و باید به آن احترام گذاشت اما من بارها گفته‌ام خوردن گل چه دروازه‌بان مقصر باشد و چه نباشد، یک امر طبیعی است. از روزی که فوتبال به وجود آمده و تا روزی که فوتبال هست گل های غیرمترقبه و قشنگ و بد وجود دارد و هر کسی هم می‌تواند گل بخورد. این مسئله کاملا طبیعی است. امیر عابدزاده سعی کرده بهترین عملکردش را داشته باشد و توپ های خیلی زیادی در بازی های گذشته گرفته و زحمات زیادی کشیده است. گل هایی که امیر خورد چیزی از ارزش هایش کم نمی‌کند و او در حال تلاش است تا خودش را تبدیل به یک دروازه‌بان بزرگتر کند. خوشحالم از اینکه او توانسته اسم پدرش را بهتر و قابل احترام تر از قبل نگه دارد و این جای تبریک به خانواده آقای عابدزاده دارد که چنین پسر پرتوان و خوبی دارند. من روزی از حامد لک حمایت کردم و امروز از ایشان حمایت می‌کنم چون اینها سرمایه های ملی کشور هستند.

 

وی همچنین در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند که پس از چهار بازی، مجددا در ترکیب تیم ملی قرار گرفت توضیح داد: علیرضا دروازه‌بان بسیار قابلی است و قهرمانی های زیادی دارد و من خوشحالم که رقبای بسیار قابلی هم دارد. خوب شد که متوجه شد اگر قرار باشد لحظه ای غفلت کند، کسانی هستند که جای او را بگیرند.

نکیسا در واکنش به انتقاداتی که با باخت ایران برابر کره به اسکوچیچ وارد شد و در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او این سرمربی می‌تواند گزینه مناسبی برای ایران در جام جهانی باشد گفت: به نظر من هیچ مربی برای تیم ملی مناسب تر از ایشان نیست. وقتی ما امارات را می‌بریم و امارات کره را می‌برد، نشان می‌دهد باخت ما به کره هم می‌تواند یک اتفاق و ناهماهنگی باشد. ما نمی‌توانیم با یک باخت زحمات سرمربی و فدراسیون فوتبال و کسانی که زحمت کشیدند را زیر سوال ببریم مگر اینکه عنادی از قبل وجود داشته باشد و منتظر فرصت برای انتقاد از سیستم و سرمربی باشیم. من در این ۳۰ سال که در فوتبال هستم به چنین اتفاقاتی عادت کرده‌ام؛ همیشه آدم هایی هستند که فرصت طلب هستند و بسیار زود دست به کار می‌شوند تا گزینه های خودشان را که منافعی در آن دارند را به فدراسیون تحمیل کنند اما خدا را شکر فدراسیون ما فوتبالی است و فضای فوتبال را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که چه صحبت هایی از روی منافع شخصی است و چه صحبت هایی از روی دلسوزی.

او در واکنش به این سوال که با توجه به اینکه در دوره های قبل بازی های تدارکاتی بزرگی برای تیم ملی مهیا نشده، آیا ممکن است این بار این اتفاق رخ بدهد گفت: امیدوارم که این اتفاق بیفتد چون ما احتیاج داریم بازی با تیم های بزرگ دنیا و تیم های تراز اول را تجربه کنیم. متاسفانه بخاطر تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد و سیاست های کثیفی که حتی به ورزش هم سرایت کرده، با وجود اینکه شعار همه این است که ورزش از سیاست جدا باشد باز هم می‌بینیم که این مسائل وجود دارد و حتی تیم های تراز اول دنیا به دلیل مراودات سیاسی که کشورشان با کشور ما دارد، بسیاری حاضر به همکاری نبوده‌اند اما امیدوارم این راه هموار شده باشد و ما بتوانیم بازی هایی را برای تیم ملی در نظر بگیریم که درخور شایستگی بچه ها و کشورمان باشد. امیدوارم فدراسیون بتواند با رایزنی هایی که کمیته بین‌الملل و مسئولین فدراسیون ما انجام می‌دهد، این بازی ها انجام شود و تیم ملی ما آماده سازی خوبی برای جام جهانی قطر داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید