231423

جانشین دراگان اسکوچیچ در فضای مجازی مشخص شد؟/ بحث داغ امروز؛ سرمربی تیم ملی بماند یا برود؟

دنیای معدن- تیم ملی برای پایان کار در مقدماتی جام جهانی، یک بازی دیگر مقابل لبنان در پیش دارد. نتیجه این بازی در وضعیت تیم ملی تاثیر ندارد اما در سرنوشت اسکوچیچ چرا!

به گزارش دنیای معدن، شکست تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی برای افکار عمومی گران تمام شد. این باخت که به موازات بردهای متوالی ایران مقابل سوریه، عراق و امارات اتفاق افتاد، با انتقادهای فراوانی مواجه شده است.

بیبشتر از همه اما این دراگان اسکوچیچ است که به کنج رینگ رفته و از شر نقدهای تند و آنچنانی در امان نیست؛ شاید به این دلیل که او در سخت ترین بازی تیم ملی در سئول، موفق نشد تیمی آماده و قبراق را روانه میدان کند.

تجربه نشان داده در صورتی که تیم ملی بازی های خوبی را به نمایش بگذارد، فارغ از نتایجی که رقم می خورد، مردم از این تیم حمایت می کنند. حداکثرش هم این است که شاید نقدهایی درباره وضعیت تیم ملی داشته باشند اما این طور نیست که در قامت مخالف ظاهر شوند. اسکوچیچ از لحظه ای که قافیه را به کره جنوبی باخت، تحت فشار قرار گرفت؛ تا جایی که حتی برای او در فضای مجازی جانشین تعیین شد!

واقعیت ماجرا اما چیست؟ آیا اسکوچیچ را باید در این شرایط برکنار کرد؟ اگر بر فرض محال این اتفاق رخ بدهد، جانشین او از کجا می آید؟

در حال حاضر به نظر می رسد این نکته نادیده گرفته شده که تیم ملی برای پایان کار در مقدماتی جام جهانی، یک بازی دیگر مقابل لبنان در پیش دارد. نتیجه این بازی در وضعیت تیم ملی تاثیر ندارد اما در سرنوشت اسکوچیچ چرا! او باید هر طور حریف را شکست بدهد تا بخشی از خاطرات شکست مقابل کره جنوبی از اذهان پاک شود.

جانشین دراگان اسکوچیچ در فضای مجازی مشخص شد؟/ بحث داغ امروز؛ سرمربی تیم ملی بماند یا برود؟

پس از این بازی، حالا باید به حرف آنهایی توجه کرد که یکسره می گویند اسکوچیچ  دیگر نباید در تیم ملی بماند. در فاصله کوتاهی که تا برگزاری رقابت های جام جهانی باقی است، کدام مربی بزرگ خارجی، بیکار است و چنین مسولیت بزرگی را قبول می کند؟ مربیان بزرگ و بین المللی در کارهای خود و مسولیت هایی که به آنها محول می شود برنامه دارند؛ این مربیان می دانند برای حضور در تیم ملی ایران باید آماده حذف از همان مرحله نخست جام جهانی باشند و شانس صعود بسیار کم است.

این مربیان می دانند بعضی ها در ایران بابت شکست ناپلئونی مقابل اسپانیا یا تساوی برابر پرتغال، علیه سرمربی وقت تیم ملی داد سخن سر می دادند! اگر این عده از افراد برای سرمربی بعدی نیز به همین بهانه، ارتش فحاشی تشکیل بدهند و حذف از جام جهانی را چماق کنند، این یکی هم که باید از ایران برود!

بهترین حالت برای تیم ملی، این بود که پس از پایان کار کی روش در فوتبال ایران، یک مربی در کلاس جهانی جانشین او می شد اما انتخاب اشتباه  و فاجعه بار ویلموتس و صدور حکم عجیب برای دراگان اسکوچیچ (که مشخص بود از سرناچاری است) کار را به اینجا کشاند.

کره جنوبی، عیار فنی و وضعیت ما را در ادامه راه مشخص کرد اما همین امروز هم اسکوچیچ را کنار بگذاریم، برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی مشکل داریم؛ این واقعیتی است که نمی توانیم نادیده اش بگیریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید