231422

خسته نباشی آقای اسکوچیچ؛ حالا پولت را بگیر و برو!/ نشان دادی چیزی نداری به تیم ملی اضافه کنی/ نمی‌دانم چرا عابدزاده باید درون دروازه بایستد؟

دنیای معدن- مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که دیدار با لبنان، باید آخرین بازی باشد که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

به گزارش دنیای معدن، مرتضی فنونی‌زاده، مدافع پیشین تیم ملی درباره عملکرد فنی ایران پس از شکست ۲ بر صفر برابر کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: بازی تیم ملی کسل‌کننده بود و انگار نه انگار که ما به دنبال گل بودیم. موقعیت‌های بازی ۱۲ به ۲ بود و این برای تیمی که آرزویش صعود به دور حذفی جام جهانی است، خوب نیست.

او ادامه داد: زمان کی‌روش هم که ما چپ و راست کره‌ را می‌بردیم، شانس با ما همراه بود و در این دیدار حتی جای شانس آوردن هم نداشتیم. کره‌جنوبی هم مثل ژاپن با اتکا به مالکیت توپ، توانست ما را خلع سلاح کند و پیروز میدان شود. به نظرم کره‌جنوبی حتی اگر دروازه‌بان هم نداشت، به آن می‌باختیم زیرا تیم ملی زور حمله کردن و ایجاد موقعیت نداشت. ۵ بازیکن ما نبودند اما ۴ بازیکن اصلی کره هم که شامل بازیکنان بوندسلیگایی آن‌ها می‌شدند، در این دیدار غایب بودند. نبود طارمی و جهانبخش توجیه است زیرا ما تاکتیکی از سوی شاگردان اسکوچیچ ندیدیم.

این مدافع پیشین تیم ملی درباره ضعف تیم اسکوچیچ در خط  دفاع توضیح داد: عارف غلامی مدافع خوبی در لیگ است اما در سطح ملی خیر. دفاع راست‌های تراز اولی مثل رضاییان، حردانی و اسماعیلی‌فر داریم و نمی‌دام چرا باید یک مدافع غیرتخصصی در آن پست بازی کند. بعد از خروج خلیل‌زاده، نظم خط دفاعی تیم ملی به هم ریخت. حسینی ۳ سال است که روی نیمکت است و حاج‌صفی و محمدی هم از روزهای اوج‌شان فاصله دارند. نیمه دوم که نورافکن به چپ رفت سمت چپ تیم ملی تازه راه افتاد. اسکوچیچ نمی‌تواند تیم خوبی را در بازی‌های بزرگ راهی میدان کند.

خسته نباشی آقای اسکوچیچ؛ حالا پولت را بگیر و برو!/ نشان دادی چیزی نداری به تیم ملی اضافه کنی/ نمی‌دانم چرا عابدزاده باید درون دروازه بایستد؟

وی اضافه کرد: حسینی دروازه‌بان استقلال آماده است، نیازمند تجربه بالایی دارد و بیرانوند هم با ۷۰ بازی ملی در بازی‌های بزرگ آب‌دیده شده؛ من نمی‌دانم چرا عابدزاده باید درون دروازه بایستد. او می‌خواهد خودی نشان دهد اما بازی‌های بزرگ مثل این دیدار که در سیدبندی جام جهانی تاثیر دارد، جای این کارها نیست. امیر می‌خواست توپ را یک ضرب جمع کند که توپ با برخورد به پایین دست و سپس برخورد به بدنش وارد دروازه شد.

فنونی‌زاده درباره ادامه دادن تیم ملی با اسکوچیچ عنوان کرد: بعد از بازی با لبنان بهتر است پولش را بدهند و به او خسته نباشید بگویند. من حامی اسکوچیچ بودم اما دو بازی با تیم بزرگی مثل کره‌جنوبی نشان داد او چیزی ندارد که به تیم و بازیکنان اضافه کند. ما ابزار لازم برای موفقیت را داریم اما مربی‌اش را نداریم. بهتر است یک مربی سطح بالای اروپایی بیاورند. فکر نمی‌کم پول فسخ قراردا با اسکوچیچ زیاد شود و بهتر است در این فصرت باقی مانده تا جام جهانی، یک مربی باکیفیت به تیم اضافه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید