231401

انتخابی جام جهانی| ستاره تاتنهام نسخه اسکوچیچ را پیچید/ پایان رکورد شکست‌ناپذیری دراگان با ایران

دنیای معدن- در حساس‌ترین دیدار گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا تیم ملی کره‌جنوبی با شکست ایران به صدر جدول رفت.

به گزارش دنیای معدن- در مهمترین دیدار هفته نهم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز تیم ملی فوتبال ایران در حالی در استادیوم جام جهانی سئول مهمان تیم ملی کره‌جنوبی بود که شاگردان اسکوچیچ در صورت کسب یک تساوی در صدر جدول بمانند، اما کره‌ای‌ها که در ۷ بازی قبلی مقابل ایران رنگ برد را ندیده بودند، در حضور حداکثری تماشاگران و با ارائه نمایشی هجومی و هماهنگ‌تر موفق شدند در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسند.

کره‌ای‌ها با کسب هفتمین پیروزی خود ۲۳ امتیازی شدند تا بالاتر از ایران ۲۲ امتیازی در صدر جدول بمانند، اما هنوز هر دو تیم یک بازی دیگر تا پایان دور نهایی انتخابی جام جهانی پیش رو دارند.

در نیمه نخست هرچند کره‌ای‌ها سوار بازی بودند، اما موقعیت چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و تنها صحنه مهم بازی تا دقیقه ۴۱ مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و ورود عارف غلامی به زمین بود. پس از این تعویض سون هیونگ مین در دقیقه ۱+۴۵ با شوتی سرکش و روی اشتباه امیر عابدزاده موفق شد گل نخست میزبان را به ثمر برساند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر کره به اتمام برسد.

در نیمه دوم باز هم کره تیم برتر میدان بود و در همان ثانیه‌های آغازین چیزی نمانده بود که سون گل دوم خود را هم بزند، اما عابدزاده با دبل سیوی دیدنی مانع از گلزنی ستاره تاتنهام شد. در دقیقه ۶۳ و در ادامه حملات دامنه‌دار شاگردان بنتو این بار کیم یونگ گئون بود که توانست در یک حرکت تیمی و با ضربه‌ای دقیق در داخل محوطه جریمه ایران گل دوم کره‌جنوبی را به ثمر برساند تا در نهیات این دیدار با شکست ۲ بر صفر تیم ملی ایران به پایان برسد.

این باخت نخستین شکست دراگان اسکوچیچ پس از ۱۵ بازی نشستن روی نمکیت تیم ملی ایران بود که در اولین بازی تیم ملی در قرن جدید رقم خورد. همچنین کره‌جنوبی تنها تیمی است که اسکوچیچ در طی ۱۵ بازی موفق به پیروزی مقابل آن‌ها نشده و یک تساوی و یک شکست را قبول کرده است.

*گل اول کره‌جنوبی توسط سون هیونگ مین (۴۶):

*گل دوم کره‌جنوبی توسط کیم یونگ گئون (۶۳):

 

*کره‌جنوبی یک - ایران صفر

گل‌: سون هیونگ مین (۴۶) و کیم یونگ گئون (۶۳)برای کره

کارت زرد: احمد نوراللهی (۷۳) از ایران

*ترکیب تیم ملی ایران:

امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی (کاپیتان) (۶۴ - اللهیار صیادمنش)، شجاع خلیل‌زاده (۴۱ - عارف غلامی)، میلاد محمدی (۴۶ - مهدی مهدی‌پور)، احمد نورالهی، وحید امیری (۸۹ - کریم انصاری‌فرد)، محمد حسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون (۸۸ - امیرحسین حسین‌زاده)، امید نورافکن

ترکیب تیم ملی کره‌جنوبی:

کیم سئونگ - کیم جونسو - کیم مین جائه (۷۹ - پارک جی‌سو) - جونگ وو یانگ - سون هئونگ مین - لی جائه سونگ - هوانگ هی‌چان - هوانگ او جی (۶۷ - چو سونگ) - کیم یونگ گئون - کئون چان گون (۸۷ - کیونگ وون) - کیم تائه وان

 

دیدگاهتان را بنویسید