231267

حمایت استقلالی سابق از حرکات ناشایست گل محمدی در دربی!

دنیای معدن- سرمربی نساجی به حاشیه های پیرامون سرمربی پرسپولیس واکنش نشان داده است

ساکت الهامی به حمایت از یحیی گل محمدی پرداخته است.

به گزارش «دنیای معدن» و به نقل از ورزش سه؛ ساکت الهامی گفت:

من خودم چند بار مرتکب این رفتار شدم و ماهیت آنرا تایید نمی کنم و بدون شک اگر زمان به گذشته برگردد شاید یحیی چنین کاری را نکند و اگر الان از او سوال کنید این رفتار را تایید نخواهد کرد.  اما من می گویم ما مربیان و داوران باید بیشتر همدیگر را درک کنیم. اتفاقی که در سیرجان برای من رخ داد لحن داور بود و موجب شد تا من بیشتر عصبانی شوم. در همان برهه از زمان گفتم اگر داور به کنار خط می آمد و با لحنی درخوشان صحبت می کرد چه بسا من آرام می شدم. یحیی گل محمدی اگر در بازی دربی عصبانی شد و رفتاری از خود بروز داد که کمتر سابقه داشته یا اصلا سابقه نداشته تنها به خاطر یک تصمیم اشتباه داور نبوده. مجموع اشتباهات داوری علیه تیمش بوده که موجب شده به یکباره سر باز کند. باور کنید مسئولیت بزرگی روی دوش است. وقتی می خواهیم یحیی گل محمدی را قضاوت کنیم ابتدا باید کفش او را بپوشیم و خود را جایی یحیی گل محمدی قرار دهیم. اورهبر تیمی است که میلیون ها طرفدار دارد و همه از او انتظار دارند که تیم را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند و این خواسته خیلی بزرگی است و مسئولیت بزرگی را روی دوش یحیی گل محمدی قرار داده  است و در دربی یک لحظه وقتی هدف را دور از دسترس دید این چنین عصبانی شد. آدم ها را نباید در زمان عصبانیت قضاوت کرد و این یحیی گل محمدی همان یحیی گل محمدی است که بارها و بارها در کنار خط آرام کار خود را دنبال کرده است و به همه احترام گذاشته است.

ساکت الهامی که در تیم شهر خودرو دستیار یحیی گل محمدی بود در ادامه این چنین توضیح داد:

شما در بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیدید داور ویدئویی دوبار تصمیم داور وسط را برگرداند و جام قهرمانی آسیا از دست پرسپولیس رفت اما یحیی گل محمدی آرام روی نیمکت به کار خود ادامه داد. متاسفانه کمک داور ویدئویی در ایران وجود ندارد! و هر چیزی که در مورد ورود آن به ایران تا الان گفته شده در حد حرف است. در همسایگی ما کشور عراق موفق شده این تکنولوژی را وارد استادیوم کند اما ما هنوز موفق نشده ایم. نمی دانم چرا؟ اما با آمدن کمک داور ویدئویی بدون شک مربیان ما هم آرام کنار زمین به کار مربیگری خود ادامه خواهند داد. ایراد دیگر من به رفتارهای نماینده فدراسیون فوتبال در کنار زمین است. من خودم اینطوری هستم. زمانی که عصبانی می شوم اگر از کمک هایم و ناظر فدراسیون فوتبال من را لمس کند بیشتر عصبانی می شوم. من هیچوقت به خودم اجازه نمی دهم به کسی در زمین فوتبال حمله فیزیکی داشته باشم و شک نکنید اصلا هم نیت یحیی گل محمدی این نبوده. او  تنها می خواسته اعتراض خود را نسبت به تصمیم داور به او اعلام کند آنهم با صدای بلند و در آن لحظات عصبانی بود و برای اینکه به کسی آسیب نزند دیدید که شال خود را به زمین کوبید. سوال من این است چرا در چنین صحنه ای ناظر بازی و یا بازیکن حریف باید یحیی گل محمدی را لمس کند؟ مگر او قصد دعوا داشت؟ آیا شما در خارج از کشور چنین موضوعی را می بینید که نماینده فدراسیون فوتبال سرمربی حریف را بغل کند؟ اتفاقا اگر در چنین صحنه ای مربی اعتراضات خود را به گوش سرمربی برساند خالی و آرام می شود.

سرمربی تیم نساجی در پاسخ به این سوال که احتمالا رای سنگینی برای یحیی گل محمدی صادر می شود؟ گفت:

وقتی یحیی چنین کاری کردم من ترسیدم دوباره فدراسیون فوتبال من را محروم کند! ( باخنده) اما خارج از شوخی در چنین صحنه ای باید اشتباه داور هم مورد بررسی قرار گیرد و اگر داور مرتکب اشتباه شده باشد باید او را محرک چنین وضعیتی بدانیم. از سویی یحیی گل محمدی یکی از مربیان خوب و با اخلاق فوتبال کشور است که سرش تو لاک خودش است و کار خود را می کند. امیدوارم به کار خود در پرسپولیس ادامه دهد و من می گویم فوتبال برای همه ما ادامه دارد و با تلاش دوباره می توانیم به چیزهایی که از دست دادیم، برسیم.

ساکت الهامی در پایان در مورد تساوی با تیم شهر خودرو گفت:

بازی خوبی بود. هم از سوی ما و هم از سوی آنها. برای شهر خودرو آرزوی موفقیت می کنم و با فوتبالی که در برابر ما نمایش گذاشت نشان داد می تواند در جدول بازی ها باقی بماند. آنها روی ضد حملات موقعیت های خوبی ایجاد کردند. متاسفانه در این بازی چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم و باور کنید سفرهای متوالی ما را خسته کرده است. اما به امید به کار خود در هفته های باقی مانده ادامه خواهیم داد تا بعد از کسب امتیازات لازم برای ادامه حضور در لیگ برتر به جایگاه شایسته تری در جدول رده بندی دست پیدا کنیم. بازیکنان خوبی در اردوی تیم ما حضور دارند و لیاقت آنها بیشتر از این ها است. متاسفانه امتیازاتی که ما تا این جاری کار به دست آوردیم شایسته بازی هایی نبوده که در برابر حریفان به نمایش گذاشتیم. فرصت داریم و در 7 هفته باقی مانده می توانیم این وضعیت را تغییر دهیم. باید بیشتر تلاش کنیم. هم کادر فنی و هم بازیکنان. ما جام حذفی و بازی با استقلال را هم پیش رو داریم و این انگیزه خوبی برای ما ایجاد کرده است.  در پایان برای دو دوست خوبم یعنی جواد نکونام و محرم نوید کیا و هم چنین تیم های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت کنم.


 

دیدگاهتان را بنویسید