231266

قوانین جدید علیه پرسپولیس !

دنیای معدن- با توجه به وضع قوانین جدید اختلاف پرسپولیس با صدر جدول ۷ امتیاز است.

به گزارش دنیای معدن، فارغ از وقت های تلف شده، پرسپولیس تنها 10 دقیقه تا پایان دربی 98 و رسیدن به یک پیروزی شیرین فاصله داشت. برتری که می توانست هم نخستین شکست فصل استقلال را رقم بزند و هم اینکه فاصله دو تیم در صدر جدول را تنها به 3 امتیاز کاهش دهد.

علت این موضوع نیز قوانین جدیدی است که در ابتدای فصل وضع شد. طبق قانون جدید سازمان لیگ، چنانچه در انتهای فصل و برای تعیین رتبه های تعیین کننده از جمله قهرمانی دو تیم هم امتیاز باشند، برخلاف سالهای قبل، تفاضل گل تأثیری در تعیین تیم قهرمان نخواهد داشت و این مرتبه بازی های رو در رو ملاک است.

به عبارت دیگر، بر فرض استقلال در ادامه فصل 6 امتیاز از دست بدهد و روند نتیجه گیری شاگردان مجیدی و گل محمدی به نحوی پیش برود که دو تیم در یک امتیاز مشترک فصل را به پایان برسانند، آنگاه دیگر تفاضل گل تأثیری در تعیین تیم قهرمان ندارد و بازی هایی رو در رویی که به صورت رفت و برگشت بین دو تیم برگزار شده، ملاک سنجش تیم برتر خواهد بود.

در دربی رفت که به میزبانی استقلال برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند اما در مسابقه برگشت که پرسپولیس میزبان بازی بود، نتیجه مساوی یک – یک برای دو تیم حاصل شد. این بدان معناست که استقلال در زمین پرسپولیس موفق به زدن گل شده اما این اتفاق برای شاگردان یحیی گل محمدی رخ نداده است.

اکنون استقلال در تقابل های رو در رو نیز نسبت به پرسپولیس دست برتری دارد و حتی اگر این 6 امتیاز نیز جبران گردد و پرسپولیس با استقلال هم امتیاز شود، باز هم تیم فرهاد مجیدی رد رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

نتیجه گیری کلی اینکه پرسپولیس باید حداقل 7 امتیاز دیگر کسب کند و استقلال نیز در سه دیدار خود شکست بخورد و یا اینکه شاگردان مجیدی در سه مسابقه خود حداکثر یک مساوی را به دست بیاورند و پرسپولیس هر سه دیدار خود را برنده شود تا تیم یحیی گل محمدی با امتیاز بیشتر، بالاتر از رقیب دیرینه خود قرار بگیرد.

به عبارت دیگر، استقلال اکنون به نوعی شش به علاوه یک امتیاز از پرسپولیس پیش است چرا که امتیاز برابر نیز باعث برتری آبی پوشان خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید