231250

شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد؛ ژستد، طلسم شکن و روحیه‌بخش!

دنیای معدن- مهاجم فرانسوی استقلال بالاخره موفق به شکستن طلسم این تیم در دربی‌ها شد.

به گزارش دنیای معدن- استقلال و پرسپولیس پنج‌شنبه گذشته از ساعت ۱۷:۳۰ و در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر بیست و یکم به دیدار هم رفتند. دو تیم بزرگ فوتبال ایران تا پیش از این ۹۷ بار در دربی تهران به مصاف هم رفته بودند که در این دیدار‌ها استقلال ۸۹ بار و پرسپولیس ۹۴ بار موفق به گلزنی شده بودند.

در بین گلزنان تاریخ دربی نام ۴ بازیکن خارجی نیز دیده می‌شد و نکته اصلی این بود که تمام این گلزنان سرخپوش بوند و در واقع هیچ کدام از بازیکنان خارجی استقلال تا پیش از دربی ۹۸ موفق به گلزنی در دربی نشده بودند!

ستاره‌هایی مانند جی‌لوید ساموئل، گوران یرکوویچ، کرار جاسم، جپاروف، مامه تیام، همام طارق، پاتوسی و شیخ دیاباته با وجود بازی‌های خوب در استقلال، هرگز موفق به گلزنی به پرسپولیس در دربی نشدند و جای خالی یک گلزن خارجی آبی‌پوش در فهرست گلزنان دربی دیده می‌شد.

در روزی که استقلال با یک پیروزی می‌توانست اختلافی ۹ امتیازی بین خود و پرسپولیس ببیند، شاگردان مجیدی غافلگیر شدند و با ضربه سر علی نعمتی از حریف خود عقب افتادند. فرهاد مجیدی دست به تغییراتی زد که یکی از آن‌ها ورود رودی ژستد به جریان بازی بود و این مهاجم ۳۳ ساله که در این فصل آمار گلزنی خیلی خوبی نداشته و بعضاً مورد انتقادات شدید کارشناسان هم قرار گرفته بود، روی ارسال زیبا و تیز صالح حردانی موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شد.

شکست در دربی می‌توانست تبعات منفی زیادی برای استقلال حتی به قیمت از دست رفتن صدر جدول در هفته‌های آینده داشته باشد، اما مهاجم محبوب مجیدی علاوه بر شکستن طلسم ۵۳ ساله دربی، موفق شد اختلاف ۶ امتیازی سرخابی‌ها را ثابت نگه دارد تا تیمش همچنان امیدوار‌ترین مدعی قهرمانی لیگ بیست و یکم باشد.

فهرست گلزنان خارجی دربی:

ایمون زاید ۳ گل

بشار رسن ۲ گل

عیسی ترائوره یک گل

جری بنگستون یک گل

رودی ژستد یک گل

 

دیدگاهتان را بنویسید