230707

بررسی پنالتی‌های جنجالی در آزادی

دنیای معدن- پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر پرحاشیه‌تر از نبرد‌های قبلی دو تیم بود. مربیان هر دو تیم، از قضاوت بیژن حیدری عصبانی شدند و فرهاد مجیدی از داور کارت قرمز گرفت. سه پنالتی این مسابقه، تاثیر مستقیمی در نتیجه پایان بازی گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، بازی‌های قلعه‌نویی و مجیدی، به حاشیه گره خورده و مصاف این هفته آن‌ها، با ۳ پنالتی از همیشه جنجالی‌تر بود.

پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی، آن‌ها را بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک کرد. در هفته‌ای که پرسپولیسی‌ها منتظر بودند استقلال امتیاز از دست دهد و فاصله‌شان با این تیم را کمتر کنند، استقلال توانست برنده شود و با شکست پرسپولیس، رویای قهرمانی را نزدیک‌تر از همیشه ببیند.

پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر اما، پرحاشیه‌تر از نبرد‌های قبلی دو تیم بود. مربیان هر دو تیم، از قضاوت بیژن حیدری عصبانی شدند و فرهاد مجیدی از داور کارت قرمز گرفت. سه پنالتی این مسابقه، تاثیر مستقیمی در نتیجه پایان بازی گذاشت.

هند بود؟

اولین پنالتی این مسابقه، دقیقه ۴۲ به نفع گل‌گهر اعلام شد. صحنه‌ای که حیدری، اعتقاد داشت مدافع استقلال مرتکب خطای پنالتی شده است. در صحنه‌های آهسته، هنوز مشخص نیست دقیقا داور به چه دلیل اعلام پنالتی کرده، اما احتمالا، او هند مدافع استقلال را گرفته است.

نوید مظفری، حسین عسگری و نوذر رودنیل، هر سه اعتقاد داشتند داور در این صحنه تصمیم درستی گرفته و هنوز کارشناسی، تصمیم حیدری را رد نکرده است. با این حال، نکته جالب اینجاست از نظر بعضی کارشناسان، داور خطای هند گرفته و از نظر بعضی دیگر از کارشناسان، داور خطای روزبه چشمی را بخاطر هل دادن اعلام کرده است. آن‌ها سر نوع خطا، توافق ندارند، اما نظر داور را تایید کرده‌اند. سعید صادقی، پنالتی گل‌گهر را از دست داد.

اشتباه فروزان

حیدری پیش از پایان نیمه اول، یک پنالتی هم برای استقلال گرفت. خروج اشباه فروزان، باعث شد کوین یامگا بتواند توپ را پیش از رسیدن او بزند و در ادامه، با فروزان برخورد داشته باشد. حیدری، این صحنه را پنالتی تشخیص داد و استقلالی‌ها، روی ریباند پنالتی به گل اول بازی رسیدند.

کارشناسان داوری این صحنه را هم پنالتی تشخیص داده‌اند. هیچ کارشناسی، تصمیم حیدری را رد نکرده و به نظر می‌رسد پنالتی اول آبی‌ها، ابهام چندانی ندارد.

جنجال بزرگ

اعلام پنالتی به نفع استقلال در دقیقه ۸۶، سرنوشت این مسابقه را تعیین کرد. صحنه‌ای که حیدری، اعتقادی به پنالتی نداشت و باعث شد مجیدی و دستیارانش حسابی عصبانی شوند. او پس از مشورت با کمک خود، پنالتی گرفت و این بار، قلعه‌نویی را به اوج عصبانیت رساند. در نهایت، همین پنالتی باعث پیروزی استقلال شد.

در مورد این صحنه، بین کارشناسان اختلاف نظر زیادی وجود دارد. توپ به دست مدافع گل‌گهر خورد، اما تلاش او برای کشیدن دست، باعث شده کارشناسان نظرات متفاوتی داشته باشند. نوید مظفری و ابراهیم میرزابیگی، تصمیم داور را تایید کرده‌اند، اما از نظر حسین عسگری و نوذر رودنیل، دست بازیکن در حالت طبیعی است و او نمی‌توانسته مانع برخورد شود. صحنه‌ای که لیست جنجال‌های بزرگ مجیدی و قلعه‌نویی را، طولانی‌تر خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید