230292

فنونی‌زاده: خطوط دفاعی پرسپولیس هماهنگی ندارند/ هنانوف بگیر، نگیر دارد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کادر فنی نباید همزمان از کمال‌ کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در میانه میدان استفاده کند.

به گزارش دنیای معدن، مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: از چند هفته پیش گفته بودم که هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد و نباید امتیاز از دست بدهیم. پرسپولیس بعد از دو، سه هفته که خوب بازی می‌کرد، در دیدار با گل‌گهر اصلاً در حد و اندازه خودش نبود. اکثر بازیکنان همچون وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا و ... اصلاً خوب نبودند و همین امر باعث شد تا پرسپولیس مقابل گل‌گهر مساوی کند.

وی ادامه داد: تیم سیرجانی بسیار بهتر از پرسپولیس بازی کرد و توپ را بهتر در زمین می‌چرخاند. هنوز نفرات خطوط دفاعی پرسپولیس هماهنگی زیادی با هم ندارند، وحدت هنانوف کارش بگیر و نگیر دارد و آنچنان دفاع با تجربه‌ای نیست. هم اکنون مهمترین نیاز ارکان دفاعی تیم پرسپولیس حضور یک دفاع وسط قدرتمند است.

*عبدی و پاکدل باید همزمان در زمین باشند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره خط تهاجمی پرسپولیس تصریح کرد: در دیدار با گل‌گهر فقط دو موقعیت گل داشتیم که هر دو فرصت گلزنی را حامد پاکدل داشت که یکی را تک به تک به پای دروازه‌بان زد و دومی هم سانتر رضاییان بود که تبدیل به گل شد. باید کادر فنی از دو فوروارد در ترکیب استفاده کند و مهدی عبدی و حامد پاکدل در زمین باشند.

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس نباید از کامیابی‌نیا و میلاد سرلک همزمان در میانه میدان استفاده کند، تاکید کرد: کادر فنی تیم ملی انگلیس زمانی استیون جرارد بازیکن سابق لیورلپول و فرانک لمپارد بازیکن سابق چلسی،  همزمان در ترکیب استفاده می‌کرد. این دو بازیکن وظایف‌شان یکی بود و عملاً باعث می‌شد که تیم ۱۰ نفره شود. وقتی یکی از آنها در ترکیب انگلیس حضور داشت تیم‌شان خوب نتیجه می‌گرفت.

*نباید از کامیابی‌نیا و سرلک همزمان در میانه میدان استفاده کرد

وی افزود: همین اتفاق هم برای پرسپولیس اتفاق افتاده است و سرلک و کامیابی‌نیا با خصوصیات همسان در ترکیب قرار می‌گیرند. بهتر است در دیدار هفته بیستم لیگ مقابل مس رفسنجان، کادر فنی پرسپولیس کمال را در کنار سیدجلال حسینی قرار دهد و میلاد هم در میدانه میدان قرار داشته باشد. قصد دخالت در مسائل فنی پرسپولیس را ندارم و آنها خودشان حرفه‌ای هستند و فقط از سر دلسوزی این پیشنهاد را ارائه کردم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اختلاف ۵ امتیازی پرسپولیس با صدر جدول لیگ برتر، خاطرنشان کرد: یازده هفته تا پایان فصل لیگ برتر باقی مانده است و جبران این فاصله پنج امتیازی آنچنان برای پرسپولیس سخت نیست و همچنین بازی دربی هم می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد تا این فاصله کم و کمتر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید