229633

معمارزاده: نسبت به زمانی که در پرسپولیس بودیم مجانی بازی می‌کردیم/ پس از ۱۲ سال می‌خواهیم حقمان را بگیریم

دنیای معدن- دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من هم مانند سایر دوستانم گرفتاری‌هایی دارم؛ در واقع نسبت به آن دورانی که در پرسپولیس بودیم، مجانی بازی می‌کردیم.

به گزارش دنیای معدن ، میثاق معمارزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره طلب خود از باشگاه پرسپولیس و نتیجه جلسه او با مسئولان باشگاه برای دریافت مطالباتش، اظهار داشت: این جلسه‌ نتیجه خاصی نداشت البته چیزی که در فوتبال عرف است و آن هم اینکه قهرمان زنده را عشق است. من تنها به احترام آقایان که از من خواستند در این جلسه حضور پیدا کردم و بقیه مسائل به خودشان بستگی دارد که چگونه این موضوع را مدیریت خواهند کرد.

وی افزود: جز من تعداد دیگری هم شکایت کرده بودند و این امر باعث شده پنجره پرسپولیس بسته شود. قانون، قانون است و به این ارتباطی ندارد چه کسی پنجره را باز یا بسته کرده؛ این قانونی است که فدراسیون باشگاه‌ها را الزام به آن کرده و باید از این بابت از مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله نورشرق تشکر کنم که سعی کردند شرایط را به سمتی ببرد که حق به حقدار برسد و حق کسی در این میان پایمال نشود.

*دیگر علاقه‌ای به جنگ ندارم

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس با اشاره به اینکه این پول یک سی‌ام پولی که در گذشته برای این تیم بازی می‌کرده هم ارزش ندارد، گفت: این پولی که الان ما می‌خواهیم دریافت کنیم یک سی‌ام مبلغی است که در دوران بازیگری باید دریافت می‌کردیم؛ آنهم پس از تلاش بی وقفه و داد زدن‌های پشت سر هم. اکنون هم که پول ما در شرایط فعلی کشور بی‌ارزش شده است. خودم هم دیگر علاقه‌ای به جنگ ندارم؛ برای من مهم‌تر از هر چیزی هواداران فهیم و دوست‌داشتنی پرسپولیس هستند، زیرا اگر پرسپولیس اکنون به این جا رسیده تنها به دلیل وجود هواداران است و گرنه یک برند که ارزشی ندارد.

معمارزاده با انتقاد از کسانی که در فضای مجازی به اسم هوادار به او بی احترامی می‌کنند، گفت: آن‌هایی که خودشان را پرسپولیسی می‌دانند متاسفانه در فضای پرتلاطم مجازی شروع کرده‌اند به صحبت کردن علیه من، اما من تنها سعی دارم دنبال حقم باشم. من هم مانند سایر دوستانم گرفتاری‌هایی دارم؛ در واقع نسبت به آن دوران که در پرسپولیس بودیم مجانی بازی می‌کردیم. خیلی‌ها ارزش متوجه نمی‌شوند و نمی‌دانند، اما باز شروع به بی احترامی کرده‌اند. خیلی‌ از این هواداران آن زمان که در پرسپولیس بودم حتی به دنیا هم نیامده بودند. اگر بحث آمادگی است حاضرم بیایم و نشان دهم دستان چه کسانی است و دود از کجا بلند می‌شود.

*تیم‌های دیگر خیلی بیشتر از پرسپولیس به من می‌دادند

وی ادامه داد: در این میان در باشگاهی که شش ماه یک بار مدیرعامل عوض می‌شود نمی‌توان گفت مقصر چه کسی است. در باشگاه‌های ما ثبات وجود ندارد و هنگامی که این ثبات نباشد این موارد هم پیش می‌آید. درویش الان یک چیزی گفته و وقتی فرد دیگری جانشین او در پرسپولیس می‌شود چیز دیگری برای خودش می‌گوید. خیلی زشت است که می‌گویند ما بی‌احترامی کرده‌ایم بلکه شما به ما بی احترامی کردید، اما حرفی نزدیم؛ حالا هم پس از ۱۲ سال می‌خواهیم حق و حقوقمان را دریافت کنیم. نباید اینطور باشد که هر کسی فشار تلویزیون و رسانه را دارد مطالباتش را بدهید و کسی هم که در این وادی‌ها نیست و نمی‌خواهد وارد این مسائل شود حق او را بخورید. واقعاً این مسئله درست و انسانی نیست. کسی نمی‌داند چند روز دیگر زنده هستیم.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس با اشاره به اینکه در آن دوران خیلی تیم‌ها بودند که بیشتر از این باشگاه به او پیشنهاد کرده بودند، گفت: تیم‌های دیگر بودند خیلی بیشتر از پرسپولیس به من می‌دادند، اما به عشق پرسپولیس به آن‌ها پاسخ منفی دادم. فرافکنی و حمله موضوعیت ندارد و به این هم اعتقادی ندارم. هر کسی هر چیزی می‌خواهد بگوید، اما متاسفانه خیلی‌ها درباره چیزی که نمی‌دانند اظهار نظر می‌کنند. درباره عملکرد فنی من، باید دوستان اهل فن نظر بدهند یا کسانی که کنار من بازی کرده باشند، می‌توانند عملکرد من را نقد کنند. برخی‌ها دنبال این هستند اشتباهات من را به رخ بکشند؛ اشتباه ذات و طبیعت فوتبال است و حتی بزرگترین بازیکنان دنیا هم اشتباه کرده‌اند، مانند گلر انگلیس و آلمان.

*آخرین سال حضورم در پرسپولیس به معنای واقعی تیم نبودیم

معمارزاده درباره اینکه شرایط در سال آخری که در پرسپولیس بود، برای وی به خوبی پیش نرفت، اظهار داشت: آخرین سال حضورم در پرسپولیس به معنای واقعی تیم نبودیم؛ دو نفر با هم خوب نبودند. از طرفی سیستم وقت آن زمان نمی‌خواست ما نتیجه بگیریم شاید خیلی‌ها بگویند این بهانه‌ است، اما واقعیتی انکارناپذیر است. درست نیست عملکرد یک بازیکن را روی اشتباه بسنجیم، بلکه بر عکس گلر را با سیو باید سنجید نه گل خوردن. همه چیز بهم ریخته و اظهار نظر می‌کنند، اما درست این است که تا توپ نیاید گل نمی‌خوری.

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خیلی‌ها سال آخر علیه تیم شعار دادند که نمونه بارز آن بازی با ملوان است که در دقیقه ۳۰ شروع به ایجاد حاشیه و هجمه علیه تیم کردند آن وقت چه توقعی از تیم دارید، شما تیم را خودتان خراب کردید؛ تاریخ را نمی‌توان عوض کرد. جو تیم را شما به هم زدید؛ من که به هم نزدم. تماشاگران در بازی اول فصل پشت تیم را خالی کردند شاید این اتفاق را بتوان فراموش کرد، اما هیچوقت تاریخ عوض نمی‌شود. ضربه روحی و روانی که به کل تیم وارد کرده‌اید مگر می‌شود از یاد برد.

وی تصریح کرد: علاقه زیادی به علی دایی دارم، اما وقتی مربی دیگری روی نیمکت است چه معنایی دارد شروع به تشویق مربی دیگری می‌کنید تا از این طریق جو تیم را به هم بریزید، البته بحث ما دایی نیست و بحث من این است که هواداران پشت تیم نبودند.

*تنها سه یا چهار بازیکن زحمت تیم ملی را به دوش می‌کشند

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس درباره اینکه شرایط این تیم در فصل جاری چگونه می‌بیند، گفت: وقتی تیمی پنج بار پشت سر جام قهرمانی در لیگ را بالای سر می‌برد حتماً تیم خوبی است، پرسپولیس از لحاظ روانی و اسکلت‌بندی شاکله‌ای قوی دارد. پرسپولیس نسبت به سطح لیگ بازی خوبی ارائه می‌دهد و نتایج خوبی می‌گیرد. شاید در برخی مسابقات این تیم شرایطش بالا و پایین شود، اما بازهم خوب فوتبال بازی می‌کند. البته ممکن است روزی تیم نتیجه بگیرد و یک روز بر عکس این اتفاق رخ دهد. هواداران باید پشت تیم را نگه دارند تا به جایگاه اصلی خودش برگردد. این عناوینی که پرسپولیس تصاحب کرده همچنان از لحاظ روانی توشه راهش است. دوست‌ دارم پرسپولیس قهرمان لیگ شود، اما با این وجود دو یا سه تیم هستند که شانس قهرمانی در لیگ دارند.

معمارزاده در خصوص اینکه شرایط تیم ملی را برای جام‌جهانی چطور می‌بیند، اظهار داشت: تیم ملی در جام‌جهانی برای نتیجه گرفتن بازی کند و اولین هدف هم باید این باشد که ترسو نباشیم. من به بازی خوب اعتقاد دارم و اعتقادی به تدافعی بازی کردن ندارم؛ یک بر صفر با چهار بر صفر باختن هیچ تفاوتی ندارد. رویکرد کی‌روش همواره تدافعی بود تا هم پولش را تمام و کمال بگیرد و هم قراردادش تمدید شود. شاید ژاپن اگر چهار گل هم بخورد بازهم خوب بازی می‌کند، البته این اتفاق بستگی به قرعه هم دارد.

وی خاطر نشان کرد: تنها سه یا چهار بازیکن هستند که زحمت تیم ملی را به دوش می‌کشند وگرنه از لحاظ فنی بازی خوبی نمی‌کنیم. علی‌رغم پیشرفت‌ها، فوتبال آسیا در مدت اخیر ضعیف شده است. شاید اسکوچیچ هم نتیجه گرفته باشد، اما اگر بتوانند مربی بزرگتری بیاورند تا سکان را به او بدهند، بد نیست. کی‌روش دفاعی بازی می‌کرد، اما اسکوچیچ رویکرد تهاجمی دارد. اینکه در جام‌جهانی مساوی کنیم چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند. چیزی که در فوتبال زیاد داریم دلال است، اما بازیکنان بزرگ فرصت عرض اندام ندارند و خانه‌نشین شده‌اند و به جای آن‌ها یکسری دلال می‌آیند و مربی یا مدیرعامل می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید