229382

گلر استقلال باید اخراج می‌شد؟/ نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

دنیای معدن- یک کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار دیشب پرسپولیس و فولاد پرداخت.

به گزارش دنیای معدن، تیم فوتبال پیکان سه شنبه _نوزدهم بهمن ماه_ در بازی معوقه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۰۰ در ورزشگاه شهر قدس به مصاف استقلال رفت که این دیدار در نیمه دوم وقت اضافه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. قضاوت این دیدار بر عهده بیژن حیدری بود، صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج دروازبان استقلال

حق دوست در موقعیت تک به تک با رضایی قرار گرفت. اما توپ در موقعیت مشکوک و خارج از محوطه جریمه به دست دروازه بان برخورد کرد.

رودنیل: تصاویر آهسته‌ای که از تلویزیون پخش شد، نشان می‌داد که توپ به سینه دروازه‌بان برخورد کرده اما زمانی که تصاویر را مجدداً بازبینی کردم متوجه شدم که توپ دقیقاً به دست دروازه‌بان برخورد کرده است. با توجه به اینکه توپ در خارج از محوطه جریمه به دست برخورد کرده است و یک موقعیت آشکار گلزنی بوده، داور باید دروازه‌بان را اخراج می‌کرد. زاویه بیژن حیدری نسبت به صحنه خوب بود اما تمرکز کافی در آن لحظه را نداشت و نتوانست به درستی تشخیص دهد.

کارت زرد فلاح درست بود

در دقیقه ۷۵، سامان فلاح مقابل دروازه استقلال با یک ضربه قیچی برگردان دروازه این تیم را تهدید کرد که پس از ضربه پای وی به صورت محمد دانشگر برخورد کرد که با کارت زرد داور جریمه شد.

رودنیل: خطای بازیکن شماره ۴ تیم پیکان از نوع شدید بود و باید توسط حیدری اخراج می‌شد.

گل استقلال سالم بود

در دقیقه ۹۲، ارسال جعفر سلمانی از سمت چپ به روی دروازه، نصیب ارسلان مطهری شد و این بازیکن با یک پرش بلند و ضربه‌ای دیدنی توپ را به تور دروازه پیکان چسباند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

رودنیل: صحنه گل استقلال نیز مشکل خاصی وجود نداشت و این گل سالم بود.

وی در پایان گفت: یکی از نکات مهم این دیدار این بود که که در طول ۹۰ دقیقه نیمکت دو تیم اعتراضی به تیم داوری نداشتند و هیچ انرژی و تأثیر منفی بر روند بازی نداشتند که تأثیر زیادی در نحوه قضاوت این بازی داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید