229134

مجیدی: اسکوچیچ مربی خوبی است، اما برای باشگاه نه تیم ملی/ سرم در لاک خودم است/ یک انگشت یزدانی به تمام مدافعان می‌ارزد

دنیای معدن- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکن را عین دسته گل به تیم ملی دادم ببینید با چه وضعیت عصبی او را تحویل ما دادند.

به گزارش دنیای معدن - فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از بازی مقابل هوادار صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

* درباره مسائل فنی هیچ صحبتی ندارم و دلیلش زمین بازی است. زمینی که امروز در آن بازی کردیم به درد همه چیز می‌خورد جز فوتبال. اگر تیمم امروز می‌باخت و مساوی می‌کرد باز همین حرف را می‌زدم. این زمین شرایط برگزاری بازی ندارد. این زمین کیفیت فنی دو تیم را پایین می‌آورد.

* بازیکنان هم به زمین اعتراض داشتند. به هر حال مسابقات را برگزار می‌کنند. به تیم هوادار خسته نباشید می‌گویم و به بازیکنان خودم تبریک می‌گویم.

* باتوجه به این که ما دو هفته تمرین نکرده بودیم و با پنج جلسه تمرین به این بازی آمدیم، عملکرد خوبی داشتیم. حتی بعضی بازیکنان مثل جعفر سلمانی با دو جلسه تمرین در این بازی به میدان رفتند.

* تیم ما یک ثانیه دیر به زمین می‌آید، مسئول برگزاری مسابقات ما را جریمه می‌کند. الان چه کسی باید جریمه شود؟ ۵۰۰ نفر آدم در ورزشگاه بودند. من این حرف را هم در اراک و هم در مسجد سلیمان گفتم. تیم ما تازه به روند خوبی رسیده بود بعد به یک باره دو هفته بازیکنانم را در اختیار ندارم. واقعا پیش‌بینی می‌کردم که تیمم به مشکل بخورد، چون با تیم‌مان دو هفته تمرین نکرده بودیم.

 

* الان هم همین وضعیت است. اگر در این شرایط یکی از بازیکنانم کرونا بگیرد، باقی بازیکنانم هم کرونا می‌گیرند. متاسفانه هرچه می‌گوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما ابتدا فکر کردیم بازی با تماشاگر است. دوما این که در راهرو با آقای نوری‌فر یک ربع طول کشید که به سالن نشست خبری برسیم.

 

* باید به خاطر کرونا سخت‌گیری‌های بیشتری شود. بازیکنان ما بهترین شرایط بدنی را داشتند و به یک باره دو هفته آن‌ها را در اختیار نداشتیم. بعد به ما گفتند بازی هجدهم است و براساس آن برنامه‌ریزی کردیم، شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و گفتند بازی پانزدهم است.

 

* خود سهیل مهدی با من تماس گرفت که بازی هجدهم است و براساس آن به بازیکنانم مرخصی دادیم و خودم هم دبی بودم، اما صبح متوجه شدیم که بازی پانزدهم است. تیم من با چهار جلسه تمرین به این دیدار آمد.

 

* در مورد عارف آقاسی بحث امروز و دیروز نیست. ما دو ماه است که با عارف کلنجار و صحبت می‌کنیم. من کاری که دوست دارم در استقلال این است که بازیکنی که به این جا می‌آید نباید حتما از لحاظ فنی خوب باشد بلکه باید از لحاظ شان و رفتار هم در حد یک تیم بزرگ باشد. خیلی خوشحالم که انتخاب درستی کردم و عارف آقاسی را به استقلال آوردم.

 

* آقاسی بسیار باشخصیت و فوتبالیست خوبی است، ولی متاسفانه در دو ماهی که با او جلساتی برگزار کردیم، او به خاطر مشکلاتی که دارد، می‌گوید نمی‌تواند در تهران زندگی کند و باید به اهواز برود. اصلا قبل از این که بحث انتقال صورت بگیرد، او با ما صحبت کرده بود و درخواست جدایی کرده بود. حتی عارف گفته بود که او را به صنعت نفت یا نفت مسجد سلیمان بدهیم تا نزدیک خانواده‌اش باشد.

 

* آرش رضاوند یکی از بهترین هافبک‌های ایران است در زمانی که من سرمربی استقلال بودم او در ۹۰ درصد بازی‌ها حضور داشته، اما به خاطر شرایطی که برایش پیش آمده دیدم از نظر روحی - روانی این بازیکن مشکل دارد. این دو بازیکن را به فولاد دادیم، اما استقلال تیم خودشان است. آقاسی و رضاوند هر وقت بخواهند تا زمانی که من سرمربی استقلال هستم می‌توانند برگردند.

 

* در بازی دوستانه‌ای که با تیم ازبکستان داشتیم این بازیکن را دیدم و پسندیدم. یک ماه است روی او کار کردیم، بازیکن جوانی است و به ما خیلی کمک می‌کند.

 

مسأله چیز خاصی نیست فرزاد یک جلسه غیبت کرد و جریمه شد، مجدداً غیبت کرد. در تمرین در چارچوب زمین فوتبال من با کسی تعارف ندارم حتی اگر برادرم باشد. او در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است. همیشه با بازیکنانم هم صحبت کرده‌ام که مسائل انضباطی برایم مهم است. در چارچوب زمین فوتبال برادر با کس دیگر هیچ فرقی نمی‌کند. او در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است و باید درباره‌اش تصمیم بگیرند.

 

* به شدت در مورد اسکوچیچ مشکل دارم. اول صعود تیم ملی به جام‌جهانی را تبریک و به اسکوچیچ تبریک می‌گویم. از او تشکر می‌کنم تیم ملی ما را به جام جهانی برده. بازیکن را عین دسته گل به تیم ملی دادم ببینید با چه وضعیت عصبی او را تحویل ما دادند.

 

* نمی‌دانم چه اتفاقی باید برای استقلال رخ بدهد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شوند. بهترین نتایج را در نیم‌فصل اول گرفته‌ایم هم از لحاظ خط حمله و خط دفاع بهترین بوده‌ایم. تمام ایران فهمیده‌اند که مشکل تیم ملی چیست چگونه آقای اسکوچیچ نفهمیده؟ آقای اسکوچیچ دفاع‌های من بهترین مدافعان ایران هستند.

 

* هر چه بگردید بهتر از آن‌ها پیدا نمی‌کنید. حالا نظر فنی دارید من احترام می‌گذارم اگر در باشگاه این کار را بکنید می‌شود آن را توجیه کرد، چون محدودیت بازیکن دارید، اما وقتی شما ۱۶ تیم لیگ برتری دارید و دفاع‌های ما را دعوت می‌کنید و بعد مدافعان شما به مشکل می‌خورند بازیکن دیگری را از جای دیگر به دفاع وسط منتقل می‌کنید و دفاع وسطی که بهترین دفاع لیگ است بازی نمی‌دهید انگیزه را در تیم من کشته‌اید آقای اسکوچیچ.

 

* بازیکنان می‌خواهند به جام جهانی بروند و بازی کنند. تیم استقلال بدون باخت صدرنشین لیگ است این چه حرکتی بود که روی بازیکنان من زدید؟ او بسیار مربی خوبی است، اما برای باشگاه نه تیم ملی. این کار یک مربی حرفه‌ای نیست. شما بهترین دفاع‌های لیگ را دعوت کرده‌اید بعد یک دفاع چپ جای آن‌ها گذاشته‌اید که بازی کند! این هم از وضعیت امروز یزدانی نه تمرکز کامل داشت و عصبی بود آقای اسکوچیچ.

 

* یزدانی را مثل دسته گل تحویلت دادم این بهترین دفاع لیگ است یک انگشتش به تمام دفاع‌هایت می‌ارزد. چه کردید با بازیکنان من که اصلا عصبی شده؟ شما کل لیگ را بگردید مثل مرادمند و دانشگر پیدا نمی‌کنید. خودتان خوب می‌دانید همه ایران فهمیدند که مشکل ایران چیست چگونه شما نفهمیدید؟!

 

* با اینکه اسکوچیچ را دوست دارم و از نظر فنی دو سه جلسه با او صحبت کردم و قبولش دارم رفتارش یک مربی حرفه‌ای در شأن تیم ملی نبود. اصلا انگیزه را در تیم ما کشتند چه اتفاقی باید بیفتد. حالا از فرهاد مجیدی که بهترین نتیجه را در لیگ گرفته چیزی نمی‌گویید؟ یکسری مجری‌ها هیچ صحبتی نمی‌کنند اینقدر که دنبال امتیاز‌های از دست رفته یک تیم هستند دنبال قهرمانی نیم‌فصل استقلال نیستند.

 

* من احتیاجی به آن‌ها ندارم، اما بازیکنانم احتیاج دارند به جام جهانی بروند و بازی کنند. آینده‌شان است، شما نمی‌توانید این برخورد را با تیم استقلال بکنید. بهترین تیم لیگ است بالا برویید پایین بیایید بهترین تیم لیگ است و بهترین نتیجه را گرفته است. چطوری این رفتار را با بازیکنانش می‌کنید؟ بعد می‌گویند می‌خواستیم دعوت کنیم، اما به خاطر کرونا نشد! من مطمئنم این هم بهانه است آن دو بازیکن را هم دعوت نمی‌کردند.

 

* من در مورد خودم صحبت کردم حالا هر کس هر جور دوست دارد برداشت کند. من در مورد تفکر خودم صحبت کردم. پرسپولیس تیمی است که در زمین رقیب ما است و در بیرون احترام هم به خودش هم به بازیکنانش و هم به هوادارانشان می‌گذاریم. حتما گل‌محمدی و بازیکنانش زحمت کشیده‌اند که قهرمان شده‌اند، من تفکر خودم را گفتم. اینقدر ننشینند داستان درست کنند حالا مردم نه، ولی شما خبرنگاران من را خوب می‌شناسید سرم در لاک خودم است. سر تمرین می‌روم و بعد خانه. نه با کسی ارتباط دارم نه با مجری‌ها نه با خبرنگاران ارتباط دارم.

 

* خودتان می‌دانید سرم در لاکم است و تمرکزم بر تیمم است. احتیاجی هم به کسی ندارم، موفق شوم خدا را شکر می‌کنم موفق نشوم بیشتر کار می‌کنم. من که جا نمی‌زنم، ولی این رفتار‌ها و این صحبت‌ها، اینکه هر هفته دنبال این هستند که فلان تیم امتیازش کم شده است یک بار از تیمم و بازیکنانم صحبت نکردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید