227898

کاهش شانس ترانسفر بازیکنان ایران، محصول حذف از آسیا!

دنیای معدن- کاهش شانس بازیکنان شاغل در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ترانسفر به تیم‌های بزرگ منطقه و اروپا یکی از تبعات تلخ سناریوی حذف تیم‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش دنیای معدن - یکی از پیامد‌های تلخ حذف نمایندگان فوتبال ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کاهش شانس حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های معتبر آسیایی و اروپایی خواهد بود.

در سال‌های اخیر و فصول گذشته لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی پس از حضور در مرحله گروهی و نمایش قانع کننده بازیکنان خود این شانس را داشتند از طریق ترانسفر بازیکن به نوعی درآمدزایی مطلوبی داشته باشند و تا سال‌ها از کنار این انتقال منتفع شوند، اما حالا با حذف ایرانی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا این شانس به پائین‌ترین حد ممکن رسیده و تنها بازیکنانی شانس ترانسفر شدن دارند که بتوانند در تیم ملی عضویت پیدا کنند تا تیم‌های سرشناس بازی آن‌ها را زیر نظر بگیرند و برای جذب آن‌ها وارد عمل شوند.

نگاهی دقیق به جدول بازیکنان ترانسفر شده از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این حقیقت پنهان را برملا می‌کند که بازیکنان این دو تیم به واسطه حضور در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شانس بیشتری برای حضور در تیم‌های آسیایی و اروپایی را داشتند، اما حالا آن‌ها باید دلخوش به این باشند که فیلم بازی‌های داخلی آن‌ها توسط دلال‌ها و واسطه‌ها به خارج از کشور ارسال شود تا شاید شانسی اندک برای لژیونر شدن داشته باشند.

از آنجا که ممکن است استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فصول آینده را نیز از دست بدهند، این اتفاق باعث تهی شدن دو تیم از ستاره‌های کلیدی نیز خواهد شد، چون بازیکنان می‌دانند حضور در این دو تیم صرفاً به معنای بازی کردن در لیگ ایران است و شانسی برای حضور در بازی‌های بین‌المللی و آسیایی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. از این رو آن‌ها بدون تردید هنگام انتخاب مقصد به این مساله مهم توجه می‌کنند و اولویت خود را انتخاب باشگاه‌های حرفه‌ای و دارای مجوز قرار خواهند داد که این مساله نیز باعث افت فنی و خروج ستاره‌ها از فهرست بازیکنان دلخواه مربیان این دو تیم خواهد شد.

با این وجود مدیران حاکم در فوتبال و ورزش ایران به جای حل موضوع و برطرف ساختن مشکلات ساختاری این روز‌ها بیشتر انرژی خود را صرف جنگ و جدل‌های بیهوده کردند تا به نوعی خود را بی گناه جلوه دهند و ناکامی را به نام دیگری تمام کنند در حالی که فوتبال ایران بابت این شرایط به شدت متضرر شد و این مساله تهدید بزرگی برای پائین آمدن کیفیت مسابقات داخلی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید