227668

AFC؛ جریمه‌هایی تلخ تر از حذف!

دنیای معدن- کنفدراسیون فوتبال آسیا به احتمال فراوان استقلال و پرسپولیس را علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان آسیا با جریمه و محرومیت هایی مجازات خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، خبر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا امروز به صورت رسمی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد، که این حذف با توجه به خبر‌های منتشر شده در ماه‌های اخیر دو از انتظار نبود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در رای امروز خود تاکید که در صورت صلاحدید، AFC اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد و پرونده این سه باشگاه به کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی و اقدام بیشتر ارجاع خواهد داد، با این اوصاف اگر مشخص شود که تیم های ایرانی در راه اخذ مجوز حرفه ای قصد فریب Afc را داشته‌اند تبعات فروان دیگری از جمله محرومیت از لیگ قهرمانان در فصل‌های آینده و جریمه های نقدی شامل این باشگاه‌ها خواهد شد.

گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد علاوه بر باشگاه‌های ایرانی، فدراسیون فوتبال ایران را هم به دلیل همکاری و اهمال در صدور غیرقانونی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها به پرداخت جریمه نقدی محکوم کند.

به هر حال اگر مدیران فدراسیون فوتبال و حتی مدیران وزارت ورزش و جوانان نمی‌خواهند این اتفاق در سال های آینده هم برای نمایندگان ایران رقم بخورد از حالا باید برای فراهم کردن معیار‌های لازم AFC تلاش کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید