227778

نقاط ضعف استقلال زیر سایه صدرنشینی؛ مجیدی اشکالات را شناسایی می‌کند؟

دنیای معدن- باوجود صدرنشینی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر این تیم همچنان ایرادهای بزرگی دارد که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، قطعاً آبی‌پوشان در نیم فصل دوم به مشکل خواهند خورد.

به گزارش دنیای معدن- صدرنشینی تیم فوتبال استقلال در رقابت‌های لیگ برتر به زعم هواداران این باشگاه سرآغاز یک موفقیت بزرگ است که می‌تواند با قهرمانی در پایان فصل همراه باشد، اما حقیقت بزرگی که در خصوص استقلالِ فرهاد مجیدی وجود دارد این است که استقلالِ مجیدی با وجود صدرنشینی همچنان ایرادهای بزرگی دارد که اگر فکری به حال آن‌ها نشود، قطعاً آبی‌پوشان در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بابت آن‌ها متحمل خسارت‌های زیادی خواهد شد و ممکن است به واسطه این اشکالات قهرمانی را از دست بدهد.

استقلال با در اختیار داشتن مهاجمان کارکُشته، مشکلی برای گلزنی ندارد، اما به محض اینکه تیمِ مجیدی موفق به گلزنی می‌شود شاهد عقب نشینی یکپارچه آبی‌پوشان در مستطیل سبز هستیم که این اتفاق می‌تواند به حریف اجازه دهد برای جبران گل خورده پیشروی کند و دروازه استقلال را تحت فشار قرار دهد.

شاید مجیدی با نگاه اقتصادی به دنبال کسب یک موفقیت بزرگ در لیگ برتر باشد، اما دفاع محض آنهم بدون استراتژی مشخص برای گلزنی مجدد، تیم او را با بحران مواجه خواهد کرد به گونه‌ای که ممکن است اتفاقات بازی با فجر شهیدسپاسی و آلومینیوم اراک برای بازیکنان این تیم دوباره رقم بخورد تا آن‌ها پیروزی را با تساوی عوض کنند.

تفکرات سرمربی استقلال، امروز برای تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر فاش شده و اگر او با همین پلن وارد نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر شود، قطعاً با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که این اشکالات قهرمانی را از دسترس آبی‌ها دور خواهد کرد.

حضور بازیکنان کلیدی در مجموعه استقلال بهترین اتفاق ممکن برای فرهاد مجیدی است، به شرط اینکه سرمربی جوان آبی‌ها بتواند به خوبی از این پتانسیل بهره ببرد. شاید مجیدی با کمترین ریسک به دنبال قهرمانی در لیگ برتر باشد، اما او نباید این حقیقت را فراموش کند که فوتبال بازی لحظه‌هاست و ممکن است یک تصمیم اشتباه، لطمه جبران ناپذیری به بدنه تیم وارد کند که جبران آن ممکن نباشد.

بازی با مس رفسنجان یک هشدار جدی برای مجیدی بود تا نشان دهد تیم او از نظر دفاعی یک تیم ایده آل نیست و اگر این روند در بازی‌های بعدی تکرار شود ممکن است با خوش اقبالی کار تمام نشود و توپ‌های حریف به جای دیرک دروازه به تور بچسبد تا استقلال امتیاز از دست بدهد و دوباره سرنوشت آن‌ها به دست دیگران بیفتد.

عملکرد پُرنوسان استقلال و نتایج سینوسی این تیم در لیگ برتر هرچند زیر سایه صدرنشینی آبی‌های پایتخت پنهان مانده است، اما این اتفاق عمر چندانی ندارد و بالاخره یکی از مربیان لیگ برتر با زیرکی نقاط ضعف استقلال را کشف خواهد کرد و آنگاه با استفاده از آن راه شکست مجیدی را برای دیگران رونمایی خواهد کرد تا دردسر‌های آبی‌های پایتخت دوچندان شود و رویایی قهرمانی زودتر از حد تصور از دسترس خارج شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید