226778

توضیحات معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال درباره اتفاق عجیب در قرارداد اسکوچیچ و رأی بازیکن گابنی گل‌گهر

دنیای معدن- معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره اتفاق عجیب در قرارداد اسکوچیچ و رأی بازیکن گابنی گل‌گهر ارائه داد.

به گزارش دنیای معدن، صفی‌الله فغان‌پور، معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال، درباره قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال و حکم کمیته انضباطی علیه گل‌گهر سیرجان اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*با توجه به تجربه‌ای که از قرارداد ویلموتس داشتیم بهاروند به عنوان سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، عقد قرارداد با اسکوچیچ را برعهده یک تیم حقوقی گذاشت. ما قرارداد را به صورت ریالی تنظیم، صورتجلسه و امضا کردیم و در اختیار فدراسیون قرار دادیم، ولی بعد‌ها متوجه شدم زمانی ترجمه، قرارداد ریالی تبدیل به دلاری شده است.

*وقتی موضوع را پیگیری کردم، گفتند ما همان ریال را تبدیل به دلار کردیم. این در شرایطی است که در کشور ما قیمت دلار نوسان دارد؛ آن زمان که قرارداد را تنظیم کردیم دلار زیر ۲۰ هزار تومان بود و در حال حاضر دلار بیش از ۳۰ هزار تومان است.

*نمی‌توانم بگویم در قرارداد دست برده‌اند. در قرارداد اسکوچیچ تیم حقوقی قرارداد را تنظیم کرد و برای ادامه مراحل کار آن را در اختیار فدراسیون گذاشت. در آن مقطع که قرارداد را دیدم، متوجه شدم که قرارداد دلاری شده است.

*در همان زمان گفتم درست است که ریال را تبدیل به دلار کردید، اما قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند که پاسخ دادند وقتی قرارداد توسط تیم حقوقی تنظیم شد، ما در زمان امضا نمی‌توانستیم مجددا خط به خط قرارداد را بخوانیم و آن را امضا کردیم و در حال حاضر متوجه شدیم که قرارداد تبدیل به دلاری شده است.

*ما هم به مسئولان فدراسیون گفتیم کسانی که باعث تغییر قرارداد ریالی به دلاری شده‌اند را معرفی کنند که این اتفاق نیفتاد و حالا که اسکوچیچ با تیم ملی نتایج خوبی گرفته فکر می‌کنم از این موضوع صرف‌نظر کردند.

*اسکوچیچ هم اوایل که به تیم ملی آمد کسی فکر نمی کرد چنین نتایجی بگیرد و پرداخت هایش خیلی با تأخیر صورت گرفت و حتی در طول یک سال هیچ پرداختی نداشتیم که می توانست مانند ویلموتس قراردادش ا فسخ کند. از طریق نامه نگاری با فیفا بخشی از این مطالبات را پرداخت کردیم.

*در جلسه کمیته انضباطی پرونده گل گهر حضور داشتم. حکم متقن و مستدلی در کمیته انضباطی صادر شد و این حکم قطعا در کمیته استیناف هم تایید خواهد شد. یکی از الزامات جذب بازیکن خارجی داشتن چهار بازی رسمی یا دوستانه ملی است که این موضوع درباره بازیکن گابنی صدق نمی کرد. افرادی که در این خصوص بحث می کنند تفسیر می کنند در حالی که وقتی نص قانون داریم نمی توانیم تفسیر کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید