226731

ابهام بزرگ در پرونده بدهی سرخ‌پوشان به پدیده/ پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس چگونه باز شد؟

دنیای معدن- مدیران باشگاه پدیده تهدید کرده‌اند بابت عدم دریافت مبلغ صدور رضایتنامه گل‌محمدی و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت خواهند کرد.

به گزارش دنیای معدن، یکی از چالش‌های بزرگی که محمدحسن انصاری‌فرد برای پرسپولیس به بار آورد، ماجرای بدهی سنگین به باشگاه پدیده بود، او که پس از برکناری گابریل کالدرون به سراغ سرمربی نماینده مشهد رفت برای متقاعد کردن مدیران این باشگاه مشهدی پیشنهاد پرداخت ۴ میلیارد به عنوان مبلغ رضایت‌نامه را مطرح کرد، مبلغی که هرگز پرداخت نشد و تا به امروز بر اساس قرارداد شامل حال دیرکرد نیز شده است.

البته در این مدت هر مدیری که به عنوان جایگزین انصاری‌فرد در باشگاه پرسپولیس روی کار آمده در نخستین اظهارات خود در قامت مدیرعامل وعده پرداخت این پول را داده است، اما تاکنون این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفت. از این رو حالا پس از پرداخت بدهی کالدرون مسئولان باشگاه قعر جدولی پدیده مصمم هستند برای رهایی از مشکلات مالی خود این مبلغ را نقد کنند.

مدیران این باشگاه فصل گذشته قبل از بازی با پرسپولیس با تهدید و خط و نشان اعلام کردند بابت این موضوع به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت خواهند کرد، اما مشکلات مدیریتی داخلی این تیم باعث شد این تهدید عملیاتی نشود، اما حالا و در آستانه بازی‌های حساس این تیم در هفته‌های باقی مانده از نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم بار دیگر موضوع تهدید و شکایت کشی از باشگاه پرسپولیس به تیتر یک رسانه‌های خبری تبدیل شده تا شاید به این واسطه مدیران پدیده بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول کنند.

البته در این زمینه مماشات عجیبی هم با باشگاه پرسپولیس صورت گرفته است، علی‌رغم اینکه این باشگاه به کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی شکایت کرده و خواستار اعمال محرومیت ناشی از عدم پرداخت بدهی شده، مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ اقدامی برای اعمال محرومیت انضباطی برای پرسپولیس نکردند. به همین دلیل حالا صدای اعتراض مدیران این باشگاه بلند شده تا حدی که یک بار دیگر پای تهدید به میان آمده و آن‌ها اعلام کردند این بار از مسئولان فدراسیون فوتبال نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت می‌کنند.

اما با توجه به موقعیت متزلزل مسئولان باشگاه پدیده و بدهی سنگین آن‌ها به بسیاری از چهره‌های فوتبالی بعید است این تهدید عملیاتی شود، اما نکته بحث برانگیز اینجاست که چرا فدراسیون فوتبال با وجود گذشت مدت زمانی طولانی از عدم پرداخت تعهدات باشگاه پرسپولیس در قبال باشگاه مشهدی هیچ اقدام قانونی در ارتباط با پرسپولیس انجام نمی‌دهد.

از طرفی این باشگاه چگونه با این بدهی سنگین توانسته است گزارش مالی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند در حالی که باشگاه مشهدی از سه فصل پیش هنوز از این مجموعه طلبکار است و همچنان به دنبال راهکاری می‌گردد تا بلکه بتواند به حقوق از دست رفته خود دست پیدا کند.

آیا مسئولان کمیته تعیین وضعیت بر حسب دستور یا سفارش مشخصی تا به امروز رأی به محرومیت یا مسدود شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس نداده‌اند یا در این خصوص قصور انجام گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید