225710

صدری: بدهی‌های گذشته پرسپولیس باید ساماندهی شود و برای پرداخت راه حل پیدا کنیم/ آخرین وضعیت پرداخت به کالدرون

دنیای معدن- رئیس هیئت مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: در صدد هستیم که ظرف روز‌های آینده، زمین تمرین جدیدی را به خدمت بگیریم و در اختیار تیم و گل‌محمدی بگذاریم.

به گزارش دنیای معدن - بر اساس گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، سیدمجید صدری ابتدا درباره آغاز همکاری با کارگزار جدید پرسپولیس اظهار داشت: طبق قولی که به هواداران داده بودیم تا معرفی کارگزار جدید بر اساس حفظ منافع باشگاه باشد، خوشحال هستیم که می‌توانیم کارگزار را با قراردادی متفاوت با گذشته هم از جهت درآمد و هم از جهت مسائل قانونی معرفی کنیم.

وی گفت: در فصل گذشته با کارگزار دیگری همکاری داشتیم که ادامه همکاری آن توافقی بود و شرایط مطلوبی برای ادامه همکاری وجود نداشت. برای انجام اقدامات جهت انتخاب کارگزار جدید باید ابتدا نسبت به تعیین وضعیت آن قرارداد اقدام می‌کردیم. پس از آن طبق آئین‌نامه دولتی، نسبت به برگزاری مزایده، انجام تکلیف شد. در جریان مزایده، پیشنهادی دریافت نشد. در همین زمان باشگاه رقیب نسبت به عقد قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی اقدام کرد. دقیقا مشابه همان قرارداد به ما هم ارائه شد. البته دوستان گلایه کردند که آن‌ها پیشنهاد نداده‌اند. بله پیشنهادی مشابه از طریق شرکتی دیگر ارائه شد که به جهت ایرادات آن را نپذیرفتیم. الان هم قول می‌دهیم که قرارداد خودمان با کارگزار جدید را به همه دستگاه‌های نظارتی که خواهان باشند، ارائه کنیم.

صدری ادامه داد: به هر حال وقتی مزایده‌گذاری نیامد، هیأت مدیره دستور داد که برای انتخاب کارگزار، وارد مذاکره با شرکت‌های مختلف بشویم و این کار انجام شد و قرار و پیشنهاد‌های مشابهی به شرکت‌ها ارائه گردید. در نهایت پس از مذاکرات دو هفته‌ای که داشتیم با شرکت ایده پویان ماژ که در حوزه ورزش، تبلیغات محیطی، برندینگ و مسائل مرتبط صاحب تخصص و تجربه است وارد فاز مذاکرات نهایی شدیم. مذاکرات حدود دو هفته به طول انجامید که در نهایت منجر به اتفاق خوب امروز و عقد قرارداد شد. منابع درآمدی باشگاه در این قرارداد در سه حوزه کلی دیده شده است.

سرپرست پرسپولیس گفت: بخش اول مربوط به سوشیال مدیا، تبلیغات روی پیراهن و فضای مجازی است که ارزش کف قرارداد در این بخش ۲۲۰ میلیارد تومان است. ارزش قرارداد برای تبلیغات محیطی که با کمک سیدحمید سجادی و شهاب‌الدین عزیزی خادم و همکاری بهاروند محقق شده است برای بازی‌های خانگی ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام شد. بخش دیگری که در این قرارداد وجود دارد، موضوع حق پخش تلویزیونی است که بر سر رقم ۳۰۰ میلیارد تومان روی آن توافق شد. البته همین جا باید بگویم اگر شرکت‌هایی خواهان همکاری تجاری باشند، این آمادگی از سوی باشگاه وجود دارد.

وی گفت: مجموع ارزش قرارداد کنونی، ۶۳۰ میلیارد تومان است. کار خوب دیگری که انجام شد، مشخص بودن وضعیت برای سال‌های آینده است. در قرارداد قبلی کارگزاری، ادامه کار منوط به توافق طرفین شده بود. قرارداد جدید هم سه ساله است، ولی در آن صراحتا آمده است که هر سال ۲۰ درصد به کف تضمین اضافه می‌شود. یعنی برای سال بعد در بخش اول ۲۰ درصد به ۲۲۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد و همچنین به رقمی که به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی مربوط و بر اساس تعداد این بازی‌ها مشخص می‌شود نیز ۲۰ درصد افزوده خواهد شد.

*ضمانت بانکی ارائه می‌شود

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: نکته دیگر درباره این قرارداد، اخذ ضمانت‌های بانکی است. طبق توافق، شرکت کارگزار ظرف سه هفته آینده، تضمین‌ها را ارائه خواهد کرد. همچنین در روز گذشته، نسبت به پرداخت به باشگاه اقدام کردند که ۱۵ درصد پرداختی به بازیکنان از این ناحیه انجام شد. به این ترتیب اعضای تیم، ۲۰ درصد قرارداد خود از فصل جاری را دریافت کرده‌اند.

*ایده پویان ماژ، بازوی اقتصادی پرسپولیس

صدری گفت: کارگزار باشگاه از این پس شرکت «ایده پویان ماژ» خواهد بود که سعید بهنام مدیرعامل شرکت است. این شرکت در حکم بازوی اقتصادی باشگاه خواهد بود و کمک خواهند کرد تا با کسب درآمدی مطلوب، بتوانیم در باشگاه پرسپولیس، روی مسائل زیر ساختی که قبل از این درباره‌اش گفته بودیم، تمرکز بیشتری داشته باشیم. در جریان مراحل عقد قرارداد و در خود قرارداد تلاش شد تمام موارد حقوقی و الزامات قانونی لحاظ شود. مصوبه هیأت مدیره و ترک تشریفات نیز اخذ شد.

*دنبال عدد و رقم واقعی و توافق قابل اجرا بودیم

سید مجید صدری تصریح کرد: از همه هواداران عزیز که در این مدت صبور بودند، تشکر می‌کنیم. واقعیت این است که تلاش کردیم در بحث کارگزاری یک عدد و رقم واقعی و قابل انجام داشته باشیم. بر اساس این قرارداد همانطور که گفتم، بخشی از قرارداد اعضای تیم پرداخت شد. البته کمی خلف وعده شد، ولی سعی کردیم در اولین فرصت جبران کنیم. ان‌شاا... با توجه به این قرارداد، از این پس بتوانیم ماهانه دریافتی داشته باشیم و متقابلا این اتفاق در پرداخت‌ها اتفاق بیفتد. همچنین در صدد هستیم که ظرف روز‌های آینده، زمین تمرین جدیدی را به خدمت بگیریم و در اختیار تیم و گل‌محمدی بگذاریم.

*آخرین وضعیت پرداخت به کالدرون

سرپرست پرسپولیس گفت: نکته بعدی به موضوع کالدرون مربوط می‌شود. چند ماهی برای تهیه پول تحت فشار بودیم که به شکر خدا مشکل حل شد. تلاش زیادی هم انجام شد که تعهدات با واریز به حساب او انجام شود. با توجه به تحریم‌ها پول به سه بخش تقسیم شد که دو بخش آن به حساب نشست و یکی برگشت خورد. برای آن هم راه حلی پیدا کردیم و در حال انجام است و امیدواریم که مشکل حل شود. مساله اصلا این نبود که کوتاهی اتفاق افتاده باشد. به هر حال ایشان مشخصا یک بانک اروپایی را برای انتقال پول مشخص کردند. ما آماده بودیم حداقل بخشی از پرداخت را در ترکیه، قطر یا امارات انجام بدهیم. حتی حاضر بودیم مبلغ را نقدی پرداخت کنیم، ولی به هر حال نظر وکیل ایشان بود که فقط پول را به همان حساب منتقل کنیم. حتی با فیفا نامه‌نگاری کردیم و خواستیم پول را به حساب فیفا بریزیم، ولی موافقت نشد. در تمام این موارد سعی کردیم حسن نیت خودمان را نشان بدهیم. هر کاری لازم بود انجام دادیم.

صدری افزود: این مسائل باید باعث شود به خودمان بیاییم. کاری کنیم که دیگر از این مشکلات حادث نشود. در این مدت فقط بر سه موضوع ماریو بودیمیر، گابریل کالدرون و دستیار ایشان حدود ۴۰ میلیارد تومان از سرمایه باشگاه رفت. با این افراد باید زمانی که در ایران بودند، برای جدایی توافق می‌شد و این هزینه‌ها به مراتب کاهش می‌یافت. من در واقع توقع دارم دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کنند. الان با پروژه‌های مشابه دیگری هم درگیر هستیم. باید درباره این موارد شفاف‌سازی شود. ما طبق وعده‌ای که با هواداران داشته‌ایم سعی می‌کنیم درباره مسائل مختلف هر چه بیشتر توضیح بدهیم و از این نظر بیشتر در خدمت مردم باشیم. البته اگر باز هم بعضی کنایه نزنند که ما مرتب دنبال مصاحبه و لایو هستیم!

*بدهی‌های گذشته باید ساماندهی شود و برای پرداخت، راه حل پیدا کنیم

رئیس هیأت مدیره پرسپولیس افزود: دنبال این نیستیم که از مسوولیت مشکلاتی که از گذشته برای پرسپولیس مانده است فرار کنیم. بدهی‌های پرسپولیس باید سازماندهی شود. درباره بدهی‌ها از سال ۸۰، تقسیم‌بندی کردیم تا همه بدهی‌ها مشخص شود و باید برای تسویه آن‌ها راه حل جهت پرداخت پیدا کنیم و یک بار برای همیشه، پرسپولیس را از شر این موارد خلاص کنیم. این نمی‌شود که بعضی دوستان برای رسیدن به مطالبات خود ناچار از شکایت شوند و بعد مسائلی مثل مسدود شدن حساب و توقیف منابع مالی حادث شود. هر کس مطالباتی دارد، برای مذاکره بیاید تا راه حلی پیدا کنیم و این موارد به پرونده‌های قضایی بدل نشود و فکر مدیریت باشگاه هم آزاد شود که به سرمایه‌گذاری برای آینده باشگاه بپردازیم.

*در این مدت هم درآمد داشته‌‎ایم، بی‌انصافی می‌کنند

صدری افزود: درآمدزایی باشگاه البته قبل از این آغاز شده است. در این مدت ۴۰ میلیارد تومان هزینه شد. همه پول‌هایی که به باشگاه آمد، قرض نیست. البته بعضی بی‌انصافی می‌کنند. مبلغ قابل توجهی در این مدت درآمدزایی شده است. این‌ها درآمد‌هایی است که در راستای اقدامات و خدمات باشگاه، حاصل شده است. تنها قرضی که انجام شد، مربوط به زمان آقای سمیعی می‌شود. وقتی که قرار بود مطالبات بودیمیر را پرداخت کنیم، این قرض هم بر اساس اعتباری که داشتیم انجام شد و بابت آن بهره‌ای هم پرداخت نمی‌شود. فقط توافق شد و هیأت مدیره مصوب کرد، هر زمان پول آسیایی آمد، از محل آن، این قرض تسویه شود. این هم بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بود. اصلا این طور نیست که بعضی می‌گویند هر آنچه آمد، قرض بوده است. پول ما نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم که تا ابد آنجا نمی‌ماند، بالاخره کارسازی می‌شود و این پول در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد.

*پیام قدردانی

صدری گفت: در این جا لازم است که از آقای یحیی گل محمدی، کریم باقری، افشین پیروانی، حمید مطهری، داوود فنایی و همه عزیزان کادر فنی که تلاش می‌کنند تا پرسپولیس قهرمانی پیاپی ششم را به هواداران هدیه بدهند تشکر کنم. همچنین باید قدردانی ویژه‌ای از بازیکنان با غیرت تیم داشته باشم که با مردانگی خود ثابت کرده‌اند که آن‌ها و پرسپولیس شایسته بهترین‌ها هستند. آن‌ها واقعا سنگ تمام می‌گذارند.

وی گفت: همچنین باید از همکاران عزیز خودم در باشگاه قدردانی کنم که بداخلاقی‌های من و مشکلات را به جان می‌خرند و تحمل می‌کنند تا امور پرسپولیس به انجام برسد. همچنین خسته نباشید به تیم‌های پایه می‌گویم که هر چند در شروع این فصل نتایج خوبی کسب نکردند، ولی با تلاش‌های آقای محسن خلیلی و همکاران‌شان در آکادمی باشگاه، شرایط در حال بهتر شدن است و رشد و پیشرفت دیده می‌شود.

سرپرست پرسپولیس ادامه داد: همچنین تشکر ویژه‌ای از آقایان؛ دکتر سجادی و دکتر علینژاد در وزارت ورزش و جوانان دارم که هر جایی کمک خواستیم ما را یاری و همراهی کردند. همچنین از هیأت مدیره خوبی که داریم قدردانی می‌کنم که پای کار هستند و واقعا در حل مشکلات، کمک می‌کنند. از آقایان عزیزی خادم و بهاروند قدردانی می‌کنم که در ماجرای واگذاری تبلیغات محیطی به عنوان تحول بنیادین در بخش اقتصادی فوتبال و باشگاه‌ها همکاری صمیمانه داشتند.

صدری گفت: اما تشکر و قدردانی خاص همه ما از هواداران است و امیدواریم در مجموعه پرسپولیس همه در کنار هم، بتوانیم روز‌های خوبی برای پرسپولیس رقم بزنیم. همه آن عزیزانی که نام بردم با تمام توان تلاش می‌کنند و اگر نقصانی در کار‌ها دیده شد، مسبب آن، خود من هستم و تمام تلاش خود را برای رقم خوردن اتفاقات بزرگ در پرسپولیس انجام خواهم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید