226273

اوج گیری اختلافات در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال/ عزیزی‌خادم برف زمستان را می‌بیند؟

دنیای معدن- در آستانه نزدیک شدن به عمر مدیریتی یک ساله عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، وی بابت برخی اتفاقات از سوی مجمع به چالش کشیده خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن - سکوت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در قبال بروز برخی حواشی موجود در این مجموعه ابهامات فراوانی را به وجود آورده است تا حدی که برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال معتقدند تداوم این شرایط باعث علنی شدن اختلافات میان اعضای هیئت رئیسه با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم خواهد شد.

البته عزیزی‌خادم نه تنها در قبال این اتفاقات موضع گیری علنی نکرده بلکه در تلاش است با عادی نشان دادن فضا به نوعی مشکلات موجود در هیئت رئیسه را پوشش دهد، اما استعفا‌های برخی اعضا از ریاست کمیته‌های فدراسیون بیانگر این حقیقت است که تعداد قابل توجهی از این نفرات با آقای رئیس دچار اختلاف سلیقه جدی هستند تا حدی که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور این اختلافات به صورت رسمی در رسانه‌های گروهی مطرح شود.

البته برخی اعضای هیئت رئیسه از جمله رئیس مستعفی کمیته فوتسال چند روز قبل در یک برنامه تلویزیونی نسبت به عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال واکنش بسیار تندی نشان داد و مدعی شد برخی رفتار‌های یکسویه، غیرقابل کنترل شده است تا مشخص شود اوضاع آنچنان که مشاوران عزیزی‌خادم وانمود می‌کنند آرام نیست.

*سکوت مقابل استعفا

از طرفی رفتار برخی منصوبان رئیس فدراسیون فوتبال نیز بسیار خبرساز شد تا حدی که ترکش عملکرد آن‌ها با استعفای احمدرضا براتی رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال همراه شد!

هرچند براتی بابت استعفای خود هیچ توضیحی ارائه نکرد، اما کاملاً پیداست مداخله‌های صورت گرفته در حیطه وظایف وی باعث شد او به نشانه اعتراض از سمت خود کناره‌گیری کند!

از طرفی سکوت رئیس فدراسیون فوتبال در قبال استعفای براتی نیز بسیار عجیب بود؛ در حالی که بسیاری از منتقدان معتقد بودند رئیس فدراسیون فوتبال برای حفظ ظاهر هم که شده با این استعفا مخالفت کند، اما  عزیزی‌خادم نه تنها با آن مخالفت نکرد بلکه با سکوت خود ابهامات در این خصوص را تشدید کرد!

*فستیوال مشکلات حقوقی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

در کنار این حواشی و اختلافات، ماجرای بلاتکلیفی نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال نیز از نظر حقوقی مشکلاتی را به بار آورده است، اما رئیس فدراسیون همچنان برخلاف تاکید اساسنامه بابت این مساله هیچ اقدام قانونی را انجام نداده تا دو یار انتخاباتی خود را به این ترتیب کنارش حفظ کند، در حالی که برابر مفاد مندرج در اساسنامه فعالیت حمید مهرعلی و حیدر بهاروند مغایر با قانون است و آن‌ها نمی‌توانند در این سمت‌ها باقی بمانند.

البته در خصوص عضویت بهرام رضائیان نیز اشکالات حقوقی جدی وجود دارد، چرا که وی دیگر به عنوان مدیرعامل در فوتبال ایران فعالیت نمی‌کند و طبق اساسنامه باید با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال فرد دیگری جای او را در هیئت رئیسه بگیرد، اما از آنجا که او نیز در تیم انتخاباتی آقای رئیس بود فعلاً رئیس فدراسیون فوتبال در برابر ادامه فعالیت وی سکوت اختیار کرده تا به این ترتیب فستیوال مشکلات حقوقی در مجموعه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تکمیل شود.

*عزیزی خادم روی لبه تیغ

از طرفی برخی حواشی به وجود آمده برای یک عضو دیگر هیئت رئیسه فدراسیون زمینه غیبت او در جلسات هیئت رئیسه را به وجود آورده تا حاشیه‌های پیرامون این مجموعه دوچندان شود.

حالا باید دید با وضعیت موجود و بروز اختلافات عمیق میان برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آیا عزیزی‌خادم قادر است در آستانه نزدیک شدن به عمر یک سالگی خود در فدراسیون فوتبال این فضا را تغییر دهد یا اینکه همزمان با تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال آقای رئیس بابت این اتفاقات از سوی مجمع به چالش کشیده خواهد شد و به شکل نامحسوس استیضاح خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید