226144

وقتی مدیران پدیده وعده استخدام سرمربی خارجی می‌دهند/ بی‌اطلاعی از قانون یا وعده درمانی؟

دنیای معدن- مدیران باشگاه پدیده در حالی وعده استخدام سرمربی خارجی را می‌دهند دارند که با شرایط کنونی طبق قانون قادر به انجام چنین کاری نیستند.

به گزارش دنیای معدن، پس از برکناری اکبر میثاقیان از مربیگری تیم قعر نشین پدیده حالا مدیران این باشگاه اصرار دارند که سرمربی بعدی آن‌ها خارجی است، اما با شرایط کنونی این باشگاه به هیچ عنوان آن‌ها طبق قانون قادر به توافق با مربی خارجی برای هدایت این باشگاه در ادامه رقابت‌های لیگ برتری نیستند.

به گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال در آئین نامه نحوه به کارگیری بازیکن و مربی خارجی آمده است باشگاه‌ها در شرایطی قادر به جذب مربی و بازیکن خارجی هستند که دارای پرونده باز انضباطی نباشند در حالی که باشگاه پدیده در حال حاضر درگیر دو پرونده است و به هیچ عنوان حائز شرایط لازم برای استخدام مربی خارجی نیست.

گفته می‌شود، کوزین مربی ایتالیایی سابق این باشگاه که چندی پیش به دلیل عدم پرداخت مطالباتش با شکایت به فیفا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم را مسدود کرده بود به صورت مشروط رضایت به بازگشایی پنجره این باشگاه داده است تا این باشگاه در اسرع وقت بدهی او را پرداخت کنند، اما بدقولی مسوولان پدیده باعث نارضایتی شدید وی شده به شکلی که حالا قصد دارد با ارسال نامه‌ای دیگر به فیفا این موضوع را به آن‌ها اعلام کند.

از طرفی دیگر میروسلاو اسلاوو بازیکن اوکراینی پدیده نیز به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از این باشگاه به فیفا شکایت کرده که موفق شده رای ۴۰۰ هزار دلاری علیه این باشگاه بگیرد، هرچند مدیران پدیده بابت این حکم به دادگاه عالی ورزش اعتراض کردند، اما بعید است این شکایت به کلی از بین برود از این رو آن‌ها با یک دردسر دیگر نیز در این میان رو به رو هستند.

در کنار این دو شکایت بین المللی مربیان سابق این تیم از جمله سیدمهدی رحمتی و رضا مهاجری نیز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود از مدیران این باشگاه شکایت کردند که این شکایت‌ها در کنار دو شکایت دیگر می‌تواند پرونده انضباطی این باشگاه را سنگین‌تر از همیشه کند تا رویایی استخدام سرمربی خارجی برای تیم بحران زده شهرخودرو نقش برآب شود.

حتی اگر مدیران این باشگاه تمام این مطالبات را پرداخت کنند، تازه دردسر جدید دیگری به نام ضمانت نامه بانکی پیش رو آن‌ها قرار می‌گیرد که دریافت این ضمانت نامه بانکی قطعا مدیران این مجموعه را دچار یک بحران مالی دیگر خواهد کرد.

بر این اساس به نظر می‌رسد آن‌ها با وجود این سناریوی تبلیغاتی که بیشتر مصرف گفتار درمانی دارد، ادامه رقابت‌های لیگ برتر را با یک مربی ایرانی سپری کنند تا لیگ به روز‌های آخر خود نزدیک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید