225543

حلالی: شاید شاهد دربی پرتنشی‌ باشیم/ در بحث درآمدزایی، ریالی به باشگاه‌ها نمی‌رسد

دنیای معدن- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: سالهاست آقایان موضوع خصوصی سازی را مطرح می‌کنند، اما چرا این اتفاق عملی نمی‌شود تنها خودشان می‌توانند به آن پاسخ دهند.

به گزارش دنیای معدن، اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با میزان، درباره حواشی ایجاد شده برای تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل نفت‌مسجدسلیمان اظهار داشت: بروز چنین مشکلاتی تنها در ایران است، مگر پرسپولیس برای وزارت ورزش نیست پس چرا نباید یک زمین به ما بدهند. اگر هم ما میزبان هستیم چرا باید این موارد ناراحت کننده ایجاد شود. کسی نیست جوابگوی ۳۰ میلیون هوادار باشد؟ درخواست یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی آن هم برای یک بازی؟ واقعا با چنین سرعتی مسئولان به کجا در حال حرکت هستند؟

وی در ادامه گفت: اجازه ورود تماشاگران را که نمی‌دهید، اجازه بلیت فروشی هم از پرسپولیس سلب شده است و تمام منفعت این موضوع به جیب خود آقایان می‌رود. زشت است این اتفاقات برای باشگاه پرسپولیس رخ دهد و آن‌ها اجازه انجام هیچ کاری را نداشته باشند. از سویی هم پرداخت مالیات با خود بازیکن است و برایم سوال است چرا باید باشگاه متقبل شود مالیات را پرداخت کند. پرداخت مالیات هم در صورتی امکانپذیر است که باشگاه یک باشگاه سودآور باشد نه اینکه بدهکار باشد.

*سالهاست موضوع خصوصی سازی مطرح می‌شود، اما عملی نمی‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره تبلیغات محیطی تصریح کرد: وقتی فوتبال ما درآمدزا نیست چرا باید به زور هر چیزی را به کرسی بنشانند. متاسفانه صداوسیما هم در بحث درآمدزایی، ریالی به باشگاه پرسپولیس نمی‌دهد تا از این طریق مشکلات تبلیغاتی و سایر موارد رفع شود. آخر داستان هم این می‌شود که مسئولان نمی‌گذارند و اجازه نمی‌دهند به دلیل پرداخت اجاره‌بها بازی برگزار شود و اگر وساطت وزیر نبود معلوم نبود که چه اتفاقاتی قرار بود رخ دهد. چرا این اتفاق می‌افتد واقعا موضوعی خنده دار است؛ یکی می‌آید نسبت به درآمدش هزینه می‌کند.

حلالی در ادامه گفت: سالهاست آقایان مدام موضوع خصوصی سازی را مطرح می‌کنند، اما چرا این اتفاق عملی نمی‌شود تنها خودشان می‌توانند پاسخ دهند. باشگاه در اصل متعلق به پرسپولیس است، اما با این وجود تصمیم گیرنده نهاد دیگری است. وقتی تیم در اختیار یک نهاد است از عهده ما چه کاری برمی‌آید. در آسیا با تیم‌هایی می‌جنگیم که از لحاظ هزینه، امکانات تمرینی و همچنین برنامه‌ریزی فرسنگ‌ها از ما جلو هستند و همین می‌شود که در آسیا در بازی با الهلال آن آبروریزی رخ می‌دهد و تازه شانس آوردیم که بیشتر گل نخوردیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دربی پیش روی سرخابی ها گفت: با وضعیت فعلی پرسپولیس و استقلال ممکن است شاهد بازی پرتنشی باشیم. از بازیکنان‌مان می‌خواهم این مسائل را کنار بگذارند. هر دو تیم نفراتی دارند که می‌توانند نمایش خوبی داشته باشند و امیدوارم با دوری از حواشی دیداری ببینیم که مردم لذت ببرند.

*دور یک دایره، وقت خودمان را به بطالت می‌گذرانیم

وی درباره نوع بستن قرارداد‌ها در باشگاه گفت: متاسفانه موضوع دیگر اینکه وقتی با بازیکنان قرارداد بسته می‌شود یا با مبالغ گران خریداری می‌شوند یا قرارداد به نحوی انعقاد می‌شود که در زمان فروش آن بازیکن هیچ پولی عاید باشگاه نمی‌شود. یا اینکه بازیکنان پس از مدتی دوباره به پرسپولیس برمی‌گردند و بدون اتفاق خاصی بازی می‌کنند. ما دور یک دایره نشسته‌ایم و تنها داریم وقت خودمان را به بطالت می‌گذرانیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: فوتبال ما اگر سودای حرفه‌ای‌گری دارد باید در پرداخت حقوق به داوران هم حرفه‌ای عمل کند تا آن‌ها خوب قضاوت کنند و آنقدر به داوران اهمیت نمی‌دهند که باعث شده داوران خوب مانند فغانی از ایران بروند و در بیشتر بازی‌ها هم اشتباهات فاحش از سوی داوران باشیم تنها دلیل آن هم به عدم تمرکز داوران بر می‌گردد.

*بازیکنانمان را مفتی از دست می‌دهیم

اسماعیل حلالی درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها خاطرنشان کرد: اگر این دو باشگاه خصوصی شوند مطمئن باشید در بحث حق پخش، درآمدزایی و همچنین ساخت ورزشگاه وقتی یک شخصی صاحب اصلی باشگاه شود نسبت به جیبش برای باشگاه هزینه می‌کند. متاسفانه خیلی راحت بازیکنانمان را از دست می‌دهیم. آن‌وقت هواداران می‌گویند چرا در آسیا قهرمان نمی‌شویم.

وی گفت: مشخص است عوامل مختلفی در این اتفاق دخیل هستند که علل آن را می‌توان به بی‌برنامگی، نداشتن امکانات مناسب و ... مرتبط دانست. ما پس از پنج سال بازیکن خودمان را مفتی از دست می‌دهیم و به جای آن شاهد حضور بازیکن ضعیف‌تر در پرسپولیس هستیم و همین امر صدای هواداران و پیشکسوتان را در می‌آورد که چرا آن‌ها فاقد فاکتور لازم هستند. به نظرم باید به آن‌ها هم فرصت داده شود تا بتوانند به مرور زمان به استاندار‌های لازم برسند و نباید از آن‌ها توقع داشت یک شبه معجزه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید