224222

تقلید پرسپولیس از سیستم بازی استقلال؛ یحیی در نقش فرهاد

دنیای معدن- پرسپولیس تصمیمش را گرفته و قرار است از این به بعد با سیستم سه دفاعه به میدان برود.

به گزارش دنیای معدن از فرارو، پرسپولیس برای اینکه مشکلات خط دفاعی اش را به حداقل برساند و دوباره نقطه قوتش یعنی گل نخوردن را ترمیم کند به سراغ تغییر سیستم رفته و قرار است به سبک بازی استقلال یعنی با سه دفاهع به میدان برود.

 این تصمیم یحیی از بازی با گل گهر سیرجان عملی شد، ولی فقط یک نیمه دوام آورد و در نیمه دوم، پرسپولیس به سیستم ۴ دفاعه اش برگشت، ولی با توجه به رضایت یحیی گل محمدی از سبک بازی تیمش در نیمه نخست و خلق موقعیت‌های بیشتر، این سرمربی تصمیم گرفته با همان سیستم سه دفاعه به کار ادامه دهد. این تیم حتی در بازی دوستانه روز گذشته اش با پدیده هم دوباره همین سیستم جدید را پیاده کرد.

سیستم پرسپولیسی‌ها شبیه به سیستم فرهاد مجیدی در استقلال است؛ پایه آن ۳-۴-۳ در نظر گرفته می‌شود و در حالت دفاعی به ۵ مدافع تغییر شکل می‌دهد. در فاز میانی گا‌ها این سیستم به ۱-۲-۴-۳ تغییر می‌کند تا برتری عددی در خط هافبک به وجود بیاید. البته با توجه به تعداد مدافعان میانی خوبی که پرسپولیس در اختیار دارد و البته دو خرید جدیدشان از تاجیکستان که هر دو با سیستم ۳ دفاعه آشنا هستند، طبیعی است که یحیی گل محمدی و پرسپولیس رو به چنین سیستمی بیاورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید