223517

پرسپولیس افتضاح بود!/ مهدی ترابی باید از تیم ملی خداحافظی کند/ استقلال عزیزکرده وزارت ورزش است!

دنیای معدن- آنهایی که مجتبی محرمی را از نزدیک می شناسند شهادت می دهند هنگام تماشای مسابقات پرسپولیس خیلی خوب آنالیز می کند و به بررسی تیم محبوبش می پردازد.

به گزارش دنیای معدن، ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ و نیمه اول دهه ۷۰ درگفت وگویی بی پرده و جالب  درباره شکست قرمز ها در اراک حرف زده است که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم؛

* پرسپولیس را در بازی با آلومینیوم اراک چطور دیدید؟

– در یک کلام افتضاح! افتضاح بودند و حتی ۳ یا ۴ پاس سالم هم نمی توانستند به هم بدهند.

* هافبک های این تیم به ویژه هافبک های میانی هم خیلی ضعیف بودند. شاید تعداد کم پاس های سالم به این موضوع برمی گشت؟

– من دیدم همه به رضا اسدی حمله کرده اند اما فقط او مقصر نبود و به نظرم همه ضعیف و بد بازی کردند.

* جای احمد نوراللهی خالی نبود؟

– شاید جای امید ( عالیشاه) بیشتر خالی بوده باشد. گلر ما هر هفته گل می خورد. حامد لک هم پارسال خیلی خوب بود و نمی دانم چرا مثل فصل قبل نیست؟

* شما خودتان مدافع چپ پرسپولیس و تیم ملی بودید و درسطح عالی هم بازی می کردید. سیامک نعمتی و وحید امیری دو مدافع کناری این تیم دراصل هافبک هستند. آیا این دو گزینه مناسبی برای بازی در دفاع راست و چپ هستند؟

– من در تمرینات تیم نیستم و نمی دانم بقیه بازیکنان در این پست در چه سطحی هستند. شاید دست یحیی گل محمدی خالی باشد که از این دو استفاده می کند ولی به شخصه معتقدم سیامک در خط میانی بهتر بازی می کند چون تکنیکی، دریبل زن و شوتزن است. شاید اگر آن شوت سیامک از روی ضربه ایستگاهی تبدیل به گل می شد امروز من و شما درمورد بازی ضعیف پرسپولیس صحبت نمی کردیم و نتیجه عوض می شد ولی به هر حال این تیم بزرگ باید بتواند بهتر از این حرف ها بازی کند.

* وحید امیری چطور؟

– وحید هم ذاتا دفاع نیست. او هم شرایطی مثل سیامک نعمتی دارد و باید در خط میانی بازی کند. البت باز هم می گویم سرمربی تیم شرایط تیمش را بهتر می داند و این نظرات فقط به عنوان یک طرفدار و بیننده تلویزیونی است.

* به نظر هم می رسد تیم های مقابل پس از شکست پرسپولیس مقابل الهلال در عربستان یاد گرفته اند که با پِرس شدید مدافعان و بازیکنان پرسپولیس جلوی بازیسازی این تیم را گرفته و موفق می شوند. موافقید؟

– بازیکن بزرگ باید بتواند در شرایط پِرس شدید پاس بدهد و بازیسازی کند وگرنه اگر پرس نکنند من هم با این سن و سال می توانم بازی کنم و پاس بدهم.

* به نظر شما مهدی ترابی چرا این قدر افت کرده است؟

– نمی دانم! هیچ کار مثبتی انجام نداد.

* می گویند دراگان اسکوچیچ با بازی ندادن به ترابی روحیه این بازیکن را خراب کرد؟

– اسکوچیچ هم منافع تیمش را در نظر می گیرد. اگر مهدی ترابی خودش چنین احساسی دارد بهتر است با سرمربی تیم ملی صحبت کند و بگوید فعلا در مقطع کنونی او را دعوت نکند.

* یعنی مهدی ترابی از تیم ملی خداحافظی کند؟

– خداحافظی موقت چون هم به خودش و هم پرسپولیس آسیب می زند. البته حتی یک دقیقه بازی کردن یا نیمکت نشینی در تیم ملی هم باعث افتخار است ولی اگر بازیکنی این قدر زود به هم می ریزد و طاقت نیمکت نشینی ندارد بهتر است درخواست کند که دعوت نشود.

* با این وضعیت بازی با گل گهر سیرجان را چطور پیش بینی می کنید؟

– گل گهر هم تیمی هجومی است و می تواند بازی سختی باشد. چند سالی می شد که راحت پاهای خودمان را روی هم انداخته و بازی های پرسپولیس را تماشا می کردیم و حالا باید تن و بدنمان بلرزد. امیدوارم جلوی گل گهر دیگر شاهد آن بازی ضعیف اراک نباشیم.

* البته استقلالی ها از جمله دوست قدیمی شما مهدی فنونی زاده اعتقاد دارند حالا که مسعود سلطانی فر رفته کار پرسپولیس مشکل تر شده و دیگر قهرمان نمی شود؟

– این حرف ها قشنگ نیست. درلیگ قهرمانان آسیا هم سلطانی فر به ما کمک کرد؟ من حرف هایی می شنوم که واقعا می مانم چه بگویم؟ شما بگویید قیمت کدام بازیکن فعلی پرسپولیس اندازه شیخ دیاباته یا میلیچ در استقلال بوده است؟ قراردادهای فصل گذشته استقلال را لطفا منتشر کنند تا مشخص شود هزینه کدام تیم بیشتر بوده است؟ یا اینکه استقلال خیلی راحت بازیکن خارجی می خرد اما چنین امکانی برای پرسپولیس نیست. چرا؟

* منظور شما خرید کوین یامگا و رودی ژوستد است؟

– یحیی گل محمدی حق دارد ناراحت باشد. دست او بسته است چرا که فدراسیون و سازمان لیگ به بهانه بدهی یا تضمین مالی اجازه خرید بازیکن خارجی به پرسپولیس نمی دهد در حالی که باید پرسید استقلال بدهکار نیست؟ استقلال به استراماچونی بدهکار نیست؟ یا به آن مدافع وسط برزیلی که بنده خدا مصدوم و معلول شد…

* پادووانی؟

– بله، حتی نمی دانیم هنوز بدهی میلیچ یا شیخ دیاباته را داده اند یا نه؟ پس چرا استقلال مجوز خرید بازیکن خارجی دارد اما پرسپولیس ندارد؟ استقلال عزیز کرده وزارت ورزش است نه پرسپولیس!  من برنامه میثاقی را نگاه نمی کنم ولی شنیدم او هم از پرسپولیس در این رابطه دفاع کرد.

* مسابقات فوتبال را که تماشا می کنید. می دانیم شما طرفدار بایرن مونیخ بودید؟

– نه، فقط بازی های پرسپولیس را تماشا می کنم. متأسفانه تلویزیون ما حق پخش را که حق مسلم باشگاه هاست نمی دهد. این مجری برنامه فوتبال های لیگ برتر محمدرضا احمدی هم شورش را درآورده است. آقاجان چرا مهمان و کارشناس دعوت می کنید اگر می خواهید خودتان حرف بزنید یا وسط حرفش بپرید؟ قبل از شروع مسابقه ۵ دقیقه مثلا وقت برای صحبت کارشناس است که ۳ دقیقه آن احمدی حرف می زند و یک دقیقه هم تبلیغ ستاره چی چی مربع یا اپلیکیشن فلان و بیسار را می کند چون مهم تر از فوتبال است. بین دو نیمه هم می گوید دو دقیقه وقت داریم و تا می توانند آگهی تبلیغاتی پخش می کنند که یک تومان آن هم به پرسپولیس و باشگاه ها نمی رسد. بعد دوباره خودش از ستاره چی چی مربع یا اپلیکیشن فلان و بیسار حرف می زند و نظرات کارشناسی را به بعد از پایان مسابقه موکول می کند. بعد از پایان مسابقه هم وقتی یکی مثل محمد نصرتی پیدا می شود که با شهامت حرف از حق پخش می زند آن گاه احمدی مجری برنامه وسط حرفش می پرد و اجازه نمی دهد کارشناس برنامه به صحبت اش ادامه دهد. مسابقه فوتبال شروع شده و داور سوت را زده آن وقت تلویزیون مشغول پخش آگهی است! چرا؟ چون پای میلیاردها تومان پول وسط است. چرا از این پول چیزی به پرسپولیس نمی رسد.

* راهکار شما چیست؟

– من اگر به جای کارشناسان بودم نمی رفتم جایی که حتی اجازه نمی دهند حرف بزنم یا اینکه باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه ها باید با قاطعیت دنبال گرفتن حق پخش باشند چون پول حق پخش می تواند پرسپولیس و استقلال را خودکفا کند.

* در این وضعیت توصیه ای برای یحیی گل محمدی ندارید؟

– یحیی گل محمدی یک مربی ثابت شده است. خودش بهتر از هرکسی تیمش را می شناسد و کنارش چند آدم کاربلد مثل افشین پیروانی، حمید مطهری، کریم باقری و داوود فنایی را دارد که دوست داشتنی و پرسپولیسی هستند. مشکل اصلی مشخص نبودن وضعیت مدیریت است. مجید صدری من شنیدم سال گذشته هم منابع مالی جور کرده و همین الان هم بدون اسپانسر پول آورده است اما وزارت ورزش باید تکلیف او را مشخص کند. اگر قرار به ادامه کار با همین مدیریت است حکم قطعی بدهند تا با دلگرمی بیشتری کار کند. من شنیدم او می خواهد پول بیاورد اما نگران است پس از آوردن پول برکنارش کنند. این وسط هم طفلکی یحیی گل محمدی باید مدام با بچه ها صحبت کند که پول می آید یا فلانی مدیرعامل می شود یا نگران نباشید و فشار زیادی به او و تیم وارد می شود. این وسط وزارت ورزش خیلی می تواند مؤثر باشد و آرامش را به تیم بیاورد./خبر ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید