239700

مشاور صادرات مجتمع میلگرد سیرجان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

تغییر سریع قوانین و نبود منابع بانکی از دغدغه های تولید کنندگان فولادی است

دنیای معدن-مشاور صادرات مجتمع میلگرد سیرجان حدید معتقد است: امروز تولید کنندگان آهن و فولاد خواستار حمایت های جدی از این بخش هستند، بویژه تغییر سریع و مستمر قوانین و مشکل بهره گیری از منابع بانکی از جمله دغدغه های این بخش محسوب می شود.

حسین سید ولیلو به خبرنگار دنیای معدن توضیح داد:ثبات قوانین امکان برنامه ریزی بهتر از سوی تولید کنندگان را بدنبال دارد و نتیجه آن به کشور بازخواهد گشت، این تغییر مداوم قوانین زیانبار است.

وی افزود: رویکرد بانک ها به بخش تولید ، آنگونه که مورد انتظار است، تحقق پیدا نمی کند ، تولید کننده برای فرآوری ماده اولیه نیاز به سرمایه دارد، سپس تا زمانی که محصول نهایی به بازار فروش نرسد، امکان بازپرداخت تسهیلات فراهم نمی شود، بنابراین دولت، پشتیبانی از بخش تولید را از بانک هابه شکل عملیاتی مطالبه کند.

وی افزود: مجتمع میلگرد سیرجان حدید اکنون تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن میلگرد را در دستور کار خود دارد و سهمی از تولید به بازارهای صادراتی اختصاص می یابد.

سید ولیلو گفت: صادرات بوسیله کامیون بار مالی زیادی دارد و اکنون در حال رایزنی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم تا حمل میلگرد با شبکه ریلی به بنادر منتقل شود.

وی اضافه کرد: چندین معدن در مزایده های وزارت صنعت، معدن و تجارت برنده شده ایم و فعالیت های اکتشافی،  حفاری و آتشباری در دست اقدام است ، ضمن اینکه واحد خردایش سنگ آهن این مجتمع در زمستان راه اندازی می شود.

مشاور صادرات مجتمع میلگرد سیرجان حدید خاطرنشان ساخت: براساس برنامه ریزی دانش فنی فرآوری سنگ آهن هماتیت توسط چند شرکت دانش بنیان بدست آمده، هزینه ها از سوی این مجموعه انجام می شود و تحقیقات را آنها به مورد اجرا می گذارند.

وی تصریح کرد: همکاری با شرکت های دانش بنیان ، علاوه براینکه موجب می شود  فناوری ، داخلی سازی شود، مشکلات خرید خارجی و نرخ ارز را ندارد ، خدمات پس از فروش هم به آسانی و با هزینه های کمتر نسبت به طرف خارجی بدست می آید.

قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید شمش فولادی کشور به ۵۵ میلیون تن برسد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد این مهم تحقق یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید